• 0

Zakelijke verjaarskalender

 

Houden jullie verjaardagen van zakenpartners, medewerkers en andere stakeholders bij?

 

Hoe doe je dat? Is dat een extra functie op je adreslijst? Een aparte app? Gewoon een klassieke verjaarskalender?

 

Voeg je andere data toe? Bruiloften, jubilea, geboortes kinderen, promoties etc?

Koppel je dat aan het uitzoeken en versturen van attenties en cadeaus?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

In onze projectmanagementsoftware houd ik verjaardagen van medewerkers bij. Een week voor hun verjaardag krijg ik een taak in mijn planning wat de trigger is om een attentie, kaartje, etc. te regelen en de dag voor de verjaardag de werkplek te versieren met slingers en ballonnen.

 

Andere data (zoals bruiloften) van medewerkers houd ik niet bij, van zakenpartners en stakeholders houd ik niets bij qua bijzondere dagen.

 

En jij?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel "old school" een apart agenda daarvoor aangemaakt en handmatig verjaardagen toegevoegd van zakenpartners of andere jubilea.

 

Voorheen had ik een koppeling met Facebook daarvoor, maar dat zie je alle verjaardagen en daar zit je misschien ook niet op te wachten.

 

Alle bijzondere data van mijn medewerkers (verjaardagen & jubilea) ontvang ik per mail vanuit de salarisadministratie (loopt bij ons via loonloon.nl).

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 26-7-2021 om 16:46, RubenT zei:

En jij?

 

In mijn laatste vaste baan was het de jarige zelf die trakteerde, dus daar hoefde de werkgever het niet bij te houden. Die gaf bij andere gelegenheden wel royaal, dus dat was geen issue. Maar het lijkt me wel iets voor een app, een cloud service of een data-stroom die uit andere info gedistilleerd kan worden - zoals de salarisadministratie.

 

Als ik jouw emailadres invul bij gmail, vult Google ook vanalles aan. Alleen nog geen verjaardag.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Met wie wil jij je verjaardag en/of geboortedatum allemaal delen? In het algemeen over het jaar gezien en op de dag zelf?

 

Mvg,

 

Wigbolt

Extra Verjaardagsvoordeel: heb je veel vriendjes en vriendinnetjes en ben je zelf een flapuit, dan word je veel gefeliciteerd en weten meer mensen hoe jong of oud je bent als efffect.

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 26-7-2021 om 20:03, TwaBla zei:

Als ik jouw emailadres invul bij gmail, vult Google ook vanalles aan. Alleen nog geen verjaardag.

Hangt ervan af of je je geboortedatum hebt opgegeven bij Google — en die krijg je nooit meer weg als je dat doet 😱 — en wat je van je persoonsgegevens openbaar maakt in je Google-account. Dat geldt niet alleen voor je geboortedatum, maar ook voor bijvoorbeeld je geslacht en je contactgegevens, zakelijk én privé.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Zakelijke milestones of gezamenlijke hoogtepunten (highlights) in herinnnering brengen, kun je natuurlijk heel goed gebruiken als onderdeel om een netwerk en relaties warm te houden. Of om een site of profiel te vullen.

Weet je  nog, die legendarische HL-borrel of zelfgeorganiseerde, kleine bijeenkomst? :winking-face:

Het kan ook naar de toekomst met voorspellingen of verwachtingen en gezamenlijke evaluatie.

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 26-7-2021 om 20:19, Ward van der Put zei:

Hangt ervan af of je je geboortedatum hebt opgegeven bij Google — en die krijg je nooit meer weg als je dat doet 😱 — en wat je van je persoonsgegevens openbaar maakt in je Google-account. 

 Nou zal iemand wel weer gaan beweren dat ik er niets van begrijp. Maar toen ik een tijdje geleden uit een bedrijfsgids met ongewenst overgenomen persoonsgegevens (uit KvK bestanden) een maillist begon te maken in Gmail, merkte ik dat Google automatisch data toevoegt, zoals telefoonnummers, foto's en adressen. Het was zo relatief makkelijk om snel veel persoonsgegevens te verzamelen. Google had het voorwerk al gedaan.

 

Volgens mij heeft de goegemeente geen idee dat je zulke data ook 'af' kan zetten.

 

Verjaardagen staan trouwens ook bij de data die Google verzamelt, dus dat kan een ingang zijn om een verjaarsdatabestand te beginnen. :partying-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 28-7-2021 om 05:58, Tonino zei:

krijg van Higherlevel elk jaar een mailtje... Maar dan vergeet ik het zelf ook niet.

 

Als je de verwerkingsgronden van de AVG bestudeert, mag dat eigenlijk niet. Je kan beweren: ik wil mijn dienstverlening afstemmen op uiteenlopende behoeften die mogelijk gekoppeld zijn aan leeftijd, geslacht, ras, geloof, seksuele voorkeur, allergieën, smaak, kleurenblindheid, huidskleur en noem nog wat persoonskenmerken op. Maar er is geen enkel excuus voor het feliciteren van zakelijke relaties met hun verjaardag. 

 

Ik snap wel dat zoiets direct gerapporteerd wordt bij Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Het is eigenlijk jammer dat al die meldpunten voor inbreuken op onze persoonlijke levenssfeer niet samenwerken. De Über Autoriteit oftewel Overiteit.

 

Nog jammerder is dat die Autoriteiten de mankracht niet hebben om te handhaven. Arresteren, dwangsommen en zo nodig interneren!

 

Ik vrees dat we met het ongemak van felicitaties op onze verjaardagen moeten leren leven. :partying-face:

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 27-7-2021 om 21:40, TwaBla zei:

 

Jij doet aangifte tegen iedereen die jou feliciteert met je verjaardag?

Nee natuurlijk niet. Ik ben sowieso niet erg aangiftedoenerig.

 

Maar dat neemt niet weg dat je onder de AVG als bedrijf gewoon alleen maar de minimale gegevens mag bewaren die nodig zijn, en niet langer dan nodig.

(tenzij die persoon jou die gegevens bewust en vrijwillig verstrekt heeft, en dan nog MOET je ze verwijderen als hij/zij daarom vraagt).

 

In het priveleven mag er meer, wat betreft gegevens bewaren.

 

Dat kun je overdreven vinden of niet, zakelijk minder optimaal of niet, maar dat is de wet. Privacy is een grondrecht.

 

Ik weet wel dat in allerlei relatie-management cursussen geadviseerd wordt dat soort dingen bij te houden en een persoonlijke band op te bouwen met je zakelijke relaties, maar het mag gewoon niet.

 

(als een zakelijk contact mijn verjaardag of huwelijksdatum of dat soort dingen zou bijhouden, zou ik dat een rare gluiperd vinden, en er niet bepaald een goed gevoel bij krijgen, maar goed, iedereen is anders)

 

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
Op 28-7-2021 om 12:42, kuifje zei:

(als een zakelijk contact mijn verjaardag of huwelijksdatum of dat soort dingen zou bijhouden, zou ik dat een rare gluiperd vinden, en er niet bepaald een goed gevoel bij krijgen, maar goed, iedereen is anders)

 

Dat doen redelijk veel retailers waar je in prive een account hebt geopend omdat je daar wel eens wat bestelt. Een deel stuurt je een felicitatie, een persoonlijke aanbieding of zelfs een cadeautje.

 

Ik verbaas me een beetje over de agressie tegen zakelijke relaties die zoiets zouden doen. Zelfs de voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens zegt bij herhaling dat we common sense moeten toepassen bij het gebruik van de AVG. Om in staat te zijn de regels een beetje te handhaven heeft de AP tenminste 100 miljoen euro per jaar nodig en dan is nog maar de vraag of ze in staat zijn als die gluiperds te vangen die stiekum verjaarswensen sturen naar zakelijke relaties.

 

Ik doe een beroep op de menselijke maat (uitzonderingsgrond bij elke verwerkingsgrond waarop overheden toezien) en pleit ervoor bij felicitaties niet te handhaven.

 

Dat is ook een redelijke noviteit in het recht: een overheid die nieuwe regels opstelt en al bij voorbaat aangeeft waar en wanneer ze niet handhaven. :face-with-tears-of-joy:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.