• 0

Aansprakelijk gesteld door klant, advocaat inschakelen?

(aangepast)

Hallo,

Een ex-klant heeft mij aansprakelijk gesteld voor verlies van een domeinnaam bij een verhuizing. Ik ben er van overtuigd dat mij niets te verwijten valt, feit is namelijk dat de partij die het domein zou overnemen te laat de verhuizing in gang heeft gezet en daarna ook de quarantaine heeft laten verlopen, waarna het domein nu door een andere partij is geregistreerd. Nu wordt gesteld dat ik niet de juiste verhuiscodes heb verstrekt. Ik kan mijn onschuld bewijzen met diverse e-mail correspondenties.

 

De ex-klant heeft zijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en ik heb nu een aansprakelijkstelling ontvangen van een jurist van deze verzekeraar, met de mededeling dat hij binnenkort ook het schadebedrag zal bepalen. Wat is wijsheid? Ik heb zelf al een duidelijk verweer geschreven, met tijdlijn en kopies van e-mails ter ondersteuning. Ik heb deze echter nog niet verzonden omdat ik nu twijfel of toch het niet beter is om direct een advocaat een brief te laten schrijven. Tenzij dat direct honderden euro's kost, wil ik er er best wat geld insteken om er dan wellicht sneller vanaf te zijn.

 

Bedankt voor het advies.

aangepast door Digeric
typo
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 31-7-2021 om 09:09, Daniel_Nijmegen zei:

Meeste partijen laten de verhuiscode ergens in hun beheerssysteem zien en dan is het toch echt aan jou als klant zelf om die verhuizing aan te vragen en de code daar bij op te zoeken. doe je dat niet gaan ze echt niet achter je aan rennen om je te herinneren of meer van dat soort zaken.


De partij waar ik mijn domeinnamen heb ondergebracht heeft dat hele proces geautomatiseerd. Ik heb sowieso al mijn domeinnamen op automatisch verlengen staan, en dan krijg ik netjes 2 weken van tevoren een mailtje dat een domein binnenkort verlengd gaat worden. Als een domein niet op automatisch verlengen staat krijg ik minstens een stuk of 4 mailtjes dat het domein binnenkort verloopt. Verhuiscodes kan ik inderdaad gewoon in het beheerpaneel opvragen. 

Ook het registeren van nieuwe domeinen of verhuizen van bestaande domeinen is volledig geautomatiseerd en gebeurt real time. Een .nl domeinnaam is zo bijvoorbeeld in een paar seconden geregistreerd of verhuisd.

Maar er zijn inderdaad ook partijen waar alles nog handmatig gaat. Gelukkig niet meer zoals vroeger - toen moest je echt een papieren formulier invullen en faxen :grinning-face:  - maar wel een support ticket aanmaken, wachten op een reactie daarop, dan de verhuiscode doorgeven aan de nieuwe provider, wachten tot die het domein geregistreerd heeft... tja, daar kan gerust een aantal dagen overheen gaan zo. Als je dan dat proces pas net van tevoren in gang zet kun je weleens te laat zijn.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.