• 0

Privéadres in het Handelsregister bij de KVK

Beste mensen van HigherLevel,

 

Ik heb een bedrijfje waarbij ik computers verkoop en repareer. Dit doe ik vanuit huis.

 

Dit adres is te zien op de website van de KVK.

 

Ik ben bang dat criminelen, dieven bij mijn huis op bezoek gaan omdat ze verwachten laptops te kunnen stelen.

Ik heb die netjes in een afgesloten ruimte, dus daar ben ik niet bang voor.

Mijn vriendin ziet dat anders, die heeft geen zin om bezoek te krijgen via het raam of ineens iemand aan de voordeur.

 

Nu heb ik de KVK al een brief gestuurd met het verzoek mijn prive adres eraf te halen.
Bij dreiging etc is dat mogelijk.

 

Hoewel ik alles doe om mijn werk en prive gescheiden te houden, wil de KVK hier niet aan meewerken.

 

Wat moet ik nu doen?

 

Ik wil liever geen postbus-bedrijfsadres hebben omdat die reputatie niet goed is.
Maar ik wil wel rustig op bed kunnen liggen zonder dat ieder kwaadwillend persoon op internet via mijn website naar de kvk gaat om mijn huisadres op te schrijven.

 

Wat raden jullie aan?

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en tips,

Marco

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
(aangepast)
Op 28-7-2021 om 18:25, Gast zei:

 

zzpegel, waar worden die 'erkende partners in vestigingsadressen' op de KvK-website vermeld?

En staat daar dan ook fiscaaljuridische informatie voor ondernemers?

 

Mvg,

 

Wigbolt

 

Erkende partners van de KvK voor vestigingsadressen bestaan niet. Met een KvK vestigingsadres ga je feitelijk een huurcontract aan voor een fysiek (minimini) kantoor. Dit is voor de KvK voldoende om het te kunnen inschrijven als vestigingsadres.

Maar de KvK heeft hiervoor geen erkende partners, sterker nog, volgens de KvK zijn dit soort constructies eigenlijk een beetje "grijs gebied".

aangepast door Digeric
typo
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dit lost het privé-probleem en inbraakrisico of gevoel van onveiligheid van topic starter en partner dus ook niet op...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1

Erkend is misschien her verkeerde woord maar er zijn maar een paar aanbieders die aan de regels voldoen die de KVK hen voorschrijft..

De KvK heeft een aantal vereisten voor een zakelijk inschrijfadres.

Als de aanbieder aan alle eisen voldoet worden deze adressen gewoon geaccepteerd.

 

KVK controleert dat behoorlijk goed. Inschrijven bij de KVK met een gehuurde werkplek is geen enkel probleem.

Fiscaal zie ik daar ook geen enkel nadeel eerlijk gezegd. Sterker nog ik denk dat deze vorm voor veel zzp'ers  interessant is.  

Ik heb een zakelijk adres (en bezoekadres) en kan daar altijd terecht (wat onder andere een voorwaarde is voor de KVK) 

Link naar reactie
  • 1
Op 28-7-2021 om 20:21, Gast zei:

Dit lost het privé-probleem en inbraakrisico of gevoel van onveiligheid van topic starter en partner dus ook niet op...

 

Mvg,

 

Wigbolt

 

Het kan een oplossing zijn daar bij de KVK niet meer het privé adres als vestigingsadres wordt getoond maar het gehuurde adres en dus adres van de onderneming. 

Is toch weer net wat anders dan je privé adres....

100% bescherming biedt dat natuurlijk niet maar wat doet dat wel ? :-) 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De dozen van de computerhandel worden dan nog altijd op het privéadres geleverd met kennis van de bezorgers en onder ogen van buren. En partner kijkt nog altijd tegen diezelfde dozen aan. Dit lijkt mij geen oplossing.

 

Ik heb het vermoeden dat topic starter dit part-time doet en/of dat aan deze handel en service weinig te verdienen valt (marge en uurtarief?). Misschien of waarschijnlijk moet dit anders georganiseerd. M.a.w de actuele vraagstelling is niet het eigenlijke ondernemersprobleem.

 

Mvg,

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 28-7-2021 om 20:56, Gast zei:

De dozen van de computerhandel worden dan nog altijd op het privéadres geleverd met kennis van de bezorgers en onder ogen van buren. En partner kijkt nog altijd tegen diezelfde dozen aan. Dit lijkt mij geen oplossing.

 

Mvg,

Wigbolt

 

Dat klopt natuurlijk. :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie goede tips!

 

Ik heb ondertussen contact met 2-3 partijen om te kijken welke het beste als vestigingsadres kan dienen.


De een zit op 30-40 per maand, de andere partij geeft aan veel meer geregeld te hebben en alleen een goede dienst te kunnen leveren voor 60-80.

Ik puzzel nog even of de laatste dienst met die prijs echt meerwaarde geeft, of meer garantie voor een zorgeloos vestigingsadres.

 

Binnenkort toch een stukje rust.
En dan hopelijk over 2-3 jaar weer naar een kantoortje. Maar eerst even een buffer opbouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.