• 0

Eerste keer personeel aannemen!

Hallo allemaal, 

 

Begin dit jaar ben ik een eenmanszaak begonnen. Dit loopt erg lekker en het wordt mij eigenlijk iets te druk. Ik denk dat het tijd is om wat uit te gaan besteden. Ik ben op dit moment research aan het doen naar daadwerkelijk personeel aannemen of het inhuren van zpp'ers. Heeft iemand hier advies over of zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik ben benieuwd naar andermans mening. 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 5-8-2021 om 19:10, Juliaw96 zei:

personeel aannemen of het inhuren van zpp'ers. Heeft iemand hier advies over of zaken waar ik rekening mee moet houden?

 

Ja, of er sprake is van personeel of zzp'ers.

 

Zie: Maatregelen inhuur zelfstandigen (m.n. webmodule)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Beste Julia, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Op 5-8-2021 om 19:10, Juliaw96 zei:

Heeft iemand hier advies over of zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik ben benieuwd naar andermans mening. 

 

Mijn mening: structurele werkzaamheden waarover je zelf de regie moet of wilt houden over wie, hoe, waar en wanneer het moet uitvoeren laat je uitvoeren door eigen personeel. 

Voor incidentele pieken kun je gebruik maken van uitzendkrachten en voor specifieke tijdelijke projecten of werkzaamheden waar je geen regie over wilt of hoeft te houden kun je overwegen om freelancers in te huren. 

 

Tussenvormen zijn ook mogelijk, zoals Detavast: eerst personeel tijdelijk inhuren via een uitzendconstructie en bij geschiktheid overnemen. Veilig maar wel relatief duur. 

 

Laat je bij aannemen personeel begeleiden door een goede arbeidsjurist voor het opstellen van de arbeidsovereenkomst, looptijden etc en denk ook aan zaken als werkgeversaansprakelijkheid en loondoorbetaling bij ziekte: dat zijn overigens goed verzekerbare werkgeversrisico's. 

 

Succes met de stap naar werkgeverschap! 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Om maar een paar dingen te noemen:

 

Het hangt ook af van de soort en hoeveelheid werkzaamheden die je kunt en wilt delegeren/uitbesteden.

 

Qua personeel kun je in het begin ook kiezen voor oproepovereenkomsten of min/max overeenkomsten. Of kies voor payrolling, dat is goedkoper dan een uitzendbureau omdat je zelf de werving en selectie doet.

 

Qua inhuur van zelfstandigen is het zaak dat je goede overeenkomsten van opdracht sluit, die jou voldoende flexibiliteit bieden (bevalt het niet, dan moet je er eenvoudig en snel vanaf kunnen). En de kleine lettertjes heel goed leest ....

 

In alle gevallen raad ik een jurist aan om je te helpen valkuilen te vermijden.
Doe altijd alleen zelf waar je heel goed in bent ...

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.