• 0

Klanten werven voor webshop software

Ik heb de mogelijkheid om reseller te worden van CMS software met optie Webshop.

 

Ik ben (nog) niet zo thuis in deze industrie en hoop tips te krijgen hoe ik prospects zou kunnen identificeren.

 

De verkoop van 1 losse webshops aan 1 klant is niet haalbaar: de opbrengsten zijn te laag t.o.v. de investering. Dus ik zit meer in de richting van ketens te denken. Iemand goede tips over bedrijven die hier mogelijk interesse in hebben?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Verder zijn er vele klanten die wel willen maar er simpelweg geen budget voor hebben. Die klanten kosten vaak veel tijd aangezien je toch een gesprek met ze aan moet gaan, een voorstel moet doen. Je kan tenslotte niet meteen om een budget gaan vragen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is waar: er zijn al veel aanbieders. Toch is de markt dusdanig groot en is er veel groeipotentieel, dat ik het toch wil overwegen.

 

Tov 2004 is er dit jaar in de eerste 6 maanden 37% groei geweest in online omzet en zijn er zo'n 800.000 mensen geweest die voor het eerst op Internet iets hebben gekocht. (bron: ECP)

 

De moeilijkheid zit hem idd in het vinden van potentiele klanten, die budget hebben. Misschien hebben jullie wat tips?

Link naar reactie
  • 0

De moeilijkheid zit hem idd in het vinden van potentiele klanten, die budget hebben. Misschien hebben jullie wat tips?

 

De oplossing bestaat uit het identificeren van een specifieke behoefte bij een potentieel interessante klantengroep, hierin voorzien en de communicatie op gang brengen dat ze jou nodig hebben om te voorzien in deze behoefte.

 

Het is een weinig effectief uitgangspunt klanten te zoeken bij een produkt. Als je dat toch wilt doen: zoek naar de onderscheidene kenmerken van jouw produkt, identificeer een potentieel interessante klantengroep (die met budget) waarvoor de onderscheidene kenmerken van jouw produkt van cruciaal belang zijn en benader hen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Weer een bende gelul in een hoekje van een stel universitaire lullen :) Niet te veel lullen maar doen. Zoekt en gij zult vinden. Ik ben in staat om 2.000 euro te vragen voor een webshop. Er zijn bedrijven die in staat zijn om 20.000 euro te krijgen voor een webshop. Er zijn bedrijven die stellen een webshop 'gratis' beschikbaar. Op elke pot past een deksel.

 

Ik zou zeggen, installeer een webshop en ga deuren trappen. Laat prospects zien wat je hebt. Gewoon open zijn en enthousiast.

 

Have fun, groet, Remo

 

PS: Als universitaire lul moet ik me inhouden om niet te veel woorden weg te schrijven hier.

PPS: Overschat je prospect niet, freeware is meestal geen optie en voor goed advies, instructie en implementatie hebben ze best wat over.

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Weer een bende gelul

 

ik heb bezwaar tegen het gebruik van zulke woorden op dit forum.

 

Voor iemand die schrijft

 

Ik heb de mogelijkheid om reseller te worden van CMS software met optie Webshop.

Ik ben (nog) niet zo thuis in deze industrie en hoop tips te krijgen hoe ik prospects zou kunnen identificeren.

 

lijkt me jouw inhoudelijke bijdrage .

 

Niet te veel lullen maar doen. Zoekt en gij zult vinden.

 

van geringe toegevoegde waarde.

Link naar reactie
  • 0
Iemand goede tips over bedrijven die hier mogelijk interesse in hebben?

 

Ieder bedrijf heeft er mogelijk interesse in. Je moet alleen per potentiële klant bekijken wat er voor hun nu zo voordelig is aan een (jouw!) webwinkelsysteem. Het is soms handig (te beginnen met een) branchgerichte verkoop. Stel dat jij een netwerkje kan opbouwen in bedrijven die kunst verkopen, dan krijg jij een steeds grotere naam in het circuit.

 

Geef bedrijven het gevoel dat je een deel van hun "uitbreidingsresearch" reeds voor ze hebt gedaan en dat je geïnteresseerd bent in hun bedrijf (nog sterker: wees geïnteresseerd in hun bedrijf). Als je er zo inrolt kun je steeds grootschaliger zaken gaan doen.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie tips. Grappig om te zien hoe iedereen zo zijn eigen benadering heeft: dat is meteen de kracht van een forum denk ik. Zaken ook eens van een ander standpunt bekijken.

 

Ik ben zelf ook van eerst goed nadenken maar dan ACTIE. Zat idd ook te denken aan specialisatie in bepaalde branche. Je leest steeds dat m.n. online verkoop in de CD, boeken en kleding branche groeiende is. Kunst lijkt me ook een goede. Misschien weten jullie nog andere branches?

Link naar reactie
  • 0

Kunstuitleen lijkt me een goed idee. Al is het wel zo dat distributie duur is en dat veel mensen toch een kunstwerk eerst in het echt willen zien, voordat ze het een tijd in hun woning zetten.

 

Internet biedt echter wel weer de mogelijkheid om bv meerdere collecties van verschillende filialen te zien. Ook als deze aan de andere kant van NL ligt, zou je toch kunnen bestellen. Al stuit je dan wel weer op het probleem van de hoge distributiekosten...

Link naar reactie
  • 0

Je leest steeds dat m.n. online verkoop in de CD, boeken en kleding branche groeiende is.

 

Dat is omdat in die markten al grote spelers actief zijn, die hun hele logistieke proces al volledig op poten hebben staan. Je moet niet zoeken naar markten die goed lopen, maar naar markten die nog ondervertegenwoordigd zijn maar wel voldoen aan de criteria voor e-commerce. Dáár liggen kansen.

 

Vergis je niet dat een webshop slechts zo'n 10% is van het gehele e-commerceproces. Het is enkel de buitenkant, terwijl de binnenkant (logistiek, voorraadbeheer) véél complexer is.

 

Je meot oppassen dat je geen probleem bij een oplossing aan het zoeken bent. Andersom is namelijk veel interessanter!

Link naar reactie
  • 0

Dat is precies waar ik naar op zoek ben: welke branches zijn nog ondervertegenwoordigd, maar hebben wel interesse in een webshop.

 

Het is niet zozeer een probleem bij mijn oplossing zoeken als wel weten dat je een goede aanbieding hebt voor een markt waar groei inzit. En dan zorgen dat je de juiste bedrijven op de juiste manier benaderd. Wat de juiste bedrijven zijn, probeer ik nu een beetje achter te komen en wat input over te vergaren van mensen met (meer) kennis van de markt.

Link naar reactie
  • 0

Overigens word ik uiteraard nog getrained op de totale vereisten voor het opzetten van een webshop (incl. logistiek en voorraad) en krijg ik een of meer IT'ers tot mijn beschikking bij de technische implementatie ervan. Ik zal me puur op de commerciele kant richten en wilde me graag vast verdiepen hierin door wat ideeen te delen.

Link naar reactie
  • 0

Je bent met andere woorden 'ingehuurd' door een leverancier van cms & shopware terwijl je eigenlijk de vraag- en aanbodkant van deze markt amper kent? En je mag zelf een marktbenadering bedenken? Ik hoop dat je niet moet betalen voor die training, want deze affiliate-aanpak riekt al snel naar netwerkmarketing of multilevel marketing. Zoek maar eens op MLM...

 

Dit is geen vaag 'word snel rijk' concept. U krijgt van ons de nodige ondersteuning om potentiële klanten te vinden en om uw eigen structuur op te bouwen.

 

We beschikken over een simpel, maar uniek beproefd begeleidingssysteem, Stap voor stap leert U hoe U een inkomen kunt creëren.

 

Ons fantastisch xxxxxx-lifestyle systeem vereist:

geen grote investeringen

geen risico' s

geen werknemers

geen deur aan deur verkoop

geen verplichtingen

 

Oh-oh-oh: geen grote investeringen.... Niks betalen Tien!!!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

O shit, Tien.... ::)

 

Weet je zeker dat je dit wilt gaan doen ? We kunnen je veel dingen adviseren/vertellen over ondernemen, maar een ding staat als een paal boven water : iedereen die succesvol is kent tenminste zijn markt/klanten.

 

Een concept dat zegt : is allemaal niet nodig, dat riekt. Heel sterk.

 

...en niet naar succes.

Link naar reactie
  • 0

Dag Tien,

 

Je enthousiasme voor het beginnen van een onderneming is aanstekelijk, maar toch.

 

Het doet me een beetje denken aan de geweldige verhalen van de standwerker op de markt. Jaren geleden kocht ik er wel eens een sponsje dat zo veelbelovend leek in de handen van die man maar helaas. Later kijk je door de presentatie heen, zo'n man kan eigenlijk alleen maar goede verhalen vertellen (leuk amusement, daar niet van), maar het produkt wisselt en doet er ook helemaal niet toe.

 

Ouder en wijzer krijg je waardering voor vakkennis en een inhoudelijk verhaal. Misschien niet zo flitsend, maar wel betrouwbaar. Of de hartstocht van de verkoper of dienstverlener die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt.

 

Je schrijft dat je denkt aan CD's, boeken, kleding, kunst, of andere branches. Ik zie dat toch niet helemaal voor me. Kunstliefhebbers bijvoorbeeld, dat is de bevlogenheid ten top, moet jij daar iets aan gaan verkopen? Dan moet je daar toch voeling mee hebben?

 

Is het niet een idee om het om te draaien? Waar heb jij belangstelling voor, wat zijn jouw hobby's, waar kun jij boeiend over vertellen? Van daaruit kies je een doelgroep en vervolgens bedenk je waar die doelgroep behoefte aan zou kunnen hebben wat jij kunt leveren. Dat is dan een stuk makkelijker, want met die doelgroep heb je affiniteit, daar kun je je bij inleven.

 

Net als bij netwerken, dat moet je ook doen onder mensen waarmee je wat kunt hebben. Als je geen feestbeest bent, is het niet zo'n goed idee om te netwerken via de carnavalsvereniging.

 

We willen jouw enthousiasme niet temperen, dat zou zonde zijn, maar het kan misschien vruchtbaarder zijn in een andere richting.

 

Groeten, Mieke

 

 

Link naar reactie
  • 0

There is nothing wrong with any kind of business, but walking in any kind of business without knowing who your customers could be is killing.

 

Vrij hollands: Schoenmaker blijf bij je leest!

 

Begrijp me niet verkeerd, maar:

Wat kan jij?

Waar ben jij goed in?

Waarom wil jij dit gaat doen?

Waarom zou iemand dit bij jou gaan kopen?

Waarom ben jij nou zo goed dan?

 

Als je deze zonder twijfel kan beantwoorden, DO IT, otherwise RETHINK IT

 

///

@TwaLevel

enuh dan zou MusicStore ook MLM zijn ofnie?

Link naar reactie
  • 0
@TwaLevel

enuh dan zou MusicStore ook MLM zijn ofnie?

 

MusicStore ken ik niet. Kenmerken van MLM zijn een gelaagd affiliate model waarbij deelnemers vooral gaan verdienen als ze andere deelnemers werven (het piramide idee) en een sektarisch karakter met een hoog intern enthousiasme. Vaak verkopen MLM-organisaties simpele producten zoals schoonmaakmiddelen, kleren en pillen. De entree in webapplicaties is relatief nieuw. Zoek maar eens op OneStep LifeStyle en Wellness International Network op Google.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik laat me niet weerhouden iets te proberen omdat ik me daarvoor in nieuw gebied moet begeven. Ik ben ooit begonnen in de copier markt, ook niet iets waar ik veel verstand van had, heb verkocht in overheidsland, wat niet bepaald mijn affiniteit heeft. Maar heb wel succes gehad! Mijn inziens hangt succes niet zozeer af van je huidige kennis, als wel van je inzet en visie om ergens te komen. Als we allemaal de “schoenmaker blijf bij je leest” visie zouden aanhangen verandert er nooit wat en komt er dus ook nooit innovatie!

 

En ja, wat heb je nodig om een product goed neer te zetten? Inlevingsvermogen, de wil om de markt te verkennen, open staan voor andere ideeen. Als je vervolgens bij een klant aan tafel zit is het belangrijk om te luisteren naar wat zij willen, hun situatie te peilen. Natuurlijk wel voorbereid, vandaar dat ik deze topic begonnen ben ;-)

 

Link naar reactie
  • 0

@TwaLevel

enuh dan zou MusicStore ook MLM zijn ofnie?

 

MusicStore ken ik niet. Kenmerken van MLM zijn een gelaagd affiliate model waarbij deelnemers vooral gaan verdienen als ze andere deelnemers werven (het piramide idee) en een sektarisch karakter met een hoog intern enthousiasme. Vaak verkopen MLM-organisaties simpele producten zoals schoonmaakmiddelen, kleren en pillen. De entree in webapplicaties is relatief nieuw. Zoek maar eens op OneStep LifeStyle en Wellness International Network op Google.

 

MusicStore, concurrent van FreeRecordShop? McDonalds doet hetzelfde. Er zijn oplichtingspraktijken die zich MLM noemen en die beloven quick-richness. Maar in azie it's MLM all-the-way hoor.. werkt perfect.

MLM is gewoon franchising met meerdere niveau's.

 

Een goed MLM concept kenmerkt zich er aan dat je zogeheten sponsor niet 'veel' verdient aan jouw aanmelding, maar vooral aan jouw succes.

 

En enthousiasme? dat is toch de basis van wat je doet? In al mijn studieboeken management, marketing en communicatie kom ik EAZ tegen: Energie, Attitude en Zelfvertrouwen en dat is wat je alles wat je doet succesvol maakt.

 

En ja een bedrijf beginnen kost nou eenmaal geld, maar dat zijn vaak bijzonder lage bedragen hoor.. van 50 tot 300 euro per jaar. Dit is vaak inclusief verzekering, starterspakket en onbeperkte ondersteuning.

 

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik laat me niet weerhouden iets te proberen omdat ik me daarvoor in nieuw gebied moet begeven. Ik ben ooit begonnen in de copier markt, ook niet iets waar ik veel verstand van had, heb verkocht in overheidsland, wat niet bepaald mijn affiniteit heeft. Maar heb wel succes gehad! Mijn inziens hangt succes niet zozeer af van je huidige kennis, als wel van je inzet en visie om ergens te komen. Als we allemaal de “schoenmaker blijf bij je leest” visie zouden aanhangen verandert er nooit wat en komt er dus ook nooit innovatie!

 

En ja, wat heb je nodig om een product goed neer te zetten? Inlevingsvermogen, de wil om de markt te verkennen, open staan voor andere ideeen. Als je vervolgens bij een klant aan tafel zit is het belangrijk om te luisteren naar wat zij willen, hun situatie te peilen. Natuurlijk wel voorbereid, vandaar dat ik deze topic begonnen ben ;-)

 

Schoenmaker blijft bij je leest = doe waar je goed in bent.

Als jij goed bent in het verkopen, dan moet je gewoon alles waar jij wat in ziet verkopen!

 

Echter schoenmaker blijft bij je leest, maar wanneer nodig, school je om/bij

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.