• 0

Hoe je doelgroep vinden en benaderen

Ik heb een gratis digitale dienst/app die ik bij mijn doelgroep probeer te krijgen, maar ik loop vast hoe deze doelgroep te vinden en efficient te kunnen benaderen.

 

Mijn doelgroep zijn ondernemers die een zelfstandige business runnen die op basis van afspraken werken. Denk aan fysiotherapeut, personal trainer, kapper e.d. 

Het product wat ik bied is een digitale agenda app wat werkt op basis van 06 nummers. Simpel gezegd kan iemand een afspraak maken in z'n agenda en personen uitnodigen op basis van telefoonnummers ipv een e-mail adres. De ontvanger van de uitnodiging kan de afspraak bekijken, reageren en de afspraak importeren in zijn/haar agenda en als diegene ook de app heeft, dan krijgt diegene ook push berichten van nieuwe uitnodigingen.

 

Wat heb ik al geprobeerd en met welk resultaat

- google Ads --> Ik kan niet specifiek genoeg zoeken op zelfstandige ondernemers of ondernemers in de genoemde branche

- Facebook Ads --> Kan wel gerichter zoeken, maar erg duur en weinig resultaat.

- KvK adressenbestand --> Heb een SMS gestuurd naar 100 ondernemers, maar 0 response. Krijg de indruk dat men niet zat te wachten op ongevraagde reclame. In dit bestand zit ook de vestigingsadres in, dus ik zou Direct Mailing kunnen overwegen. De ondernemers opbellen is een optie, maar vind ik in mijn ogen niet efficient. Kan maar slechts 1 ondernemer gelijktijdig spreken.

- Via Via mond reclame --> Welwillendheid van vrienden en kennissen om mij heen om mijn dienst te delen met hun kapper, therapeut etc. Maar gaat ook niet efficient.

 

Ik heb een technische achtergrond en 0 kennis van communicatie en marketing, het is mn vakgebied niet. Nu kan je zeggen dat ik iemand kan inhuren, wat ik in het verleden gedaan heb, maar ze kunnen geen garanties geven wat het oplevert en op basis van eerdere ervaringen ben ik niet echt overtuigd van hun diensten.

 

Hebben jullie nog suggesties om mijn product onder de aandacht te brengen bij meerdere ondernemers op een efficiënte wijze? Ik loop echt vast op dit punt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt (de situatie van)  de doelgroep aardig goed  afgebakend en beschreven. De vraag is echter of er zich binnen (de Situatie van) die doelgroep ook Problemen (kunnen) voordoen, waar uitgerekend jouw propositie de oplossing voor biedt, zodanig dat jij het nut van jouw propositie duidelijk kunt maken.

 

De aloude formule A I D A (Aandacht,  Interesse,  Drang,  Aanschaf) komt hier om de hoek kijken: Hoe beter jij in jouw marketing communicatie laat blijken dat je de Situatie van de doelgroep goed begrijpt, zal wellicht op wat Aandacht mogen rekenen, als jij vervolgens binnen die situatie het Probleem weet te duiden waar men op stuit, zal dat wellicht interesse wekken voor de Implicatie dat er een Oplossing bestaat, die de Noodzaak van het aanschaffen van jouw propositie rechtvaardigt. S P I N (Situatie, Probleem, Implicatie, Noodzaak/Nut, N. Rackham) is de volgorde waarin jouw uitingen zouden moeten worden opgebouwd om de kans op A I D A te vergroten. Welk medium en/of welke media zich daar het beste voor lenen, is een kwestie van uitproberen, maar dan wel meetbaar maken wat het beste werkt. 

 

Jij geeft aan tevergeefs diverse media te hebben geprobeerd, maar als S P I N niet goed is toegepast, kan dat dus ook de oorzaak zijn van de slechte respons, terwijl dat medium wellicht wel goed zou kunnen werken.

 

Oftewel: eerst het doel op orde, dan pas het juiste middel (medium) erbij zoeken, nooit andersom!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

De vraag is dus welke boodschap je vertelt, via welke kanalen je dat doet en aan wie je dat doet. De uitdaging van welke boodschap je vertelt legt Hans hierboven duidelijk uit. Om de juiste kanalen te vinden om die boodschap over te brengen, moet je een goed beeld hebben van wie je doelgroep is en waar je ze tegen kan komen. Je loopt er tegenaan dat je niet specifiek genoeg kan filteren in Google Ads en dat het specifieke filteren in Facebook Ads te duur wordt. Ik ben benieuwd hoe je die segmentatie hebt aangevlogen: target je op profielen als ondernemer,  fysiotherapeut, kapper, etc. ? Wellicht kun je het wat breder bekijken: zulke ondernemers hebben vaak een relatief kleine onderneming, dus je richt je direct op de eigenaar. Zij zijn niet van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 ondernemer en daarna niet meer. Kun je misschien interessante profielen/persona's opbouwen van de mens achter de ondernemer? Wat doet diegene, waar komt diegene, etc. Dan hoef je je segmentatie niet te beperken tot de richting van ondernemer & kapper, maar kun je op andere gegevens segmenteren.

 

Inhoudelijk ben ik ook nog wel benieuwd hoe je kijkt naar de propositie van jouw app. Je noemt al dat het op basis van telefoonnummer i.p.v. e-mailadres werkt, is dat een bewuste keuze en zo ja, waarom? Wat kan/doet jouw app anders dan bijvoorbeeld de Google Agenda?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de welkom en voor jullie reacties.

 

Ik geef toe dat de website boodschap te generiek is. De boodschap kan daar wel helderder, maar ik moet uitkijken dat ik niet te specifiek wordt waarbij bijvoorbeeld een ander doelgroep zich niet welkom voelt.

 

Dat van "mens achter de ondernemer" tip is een goeie. Ik had inderdaad gezocht op mensen die ondernemer zijn en die beroepsgroepen, maar niet zo zeer wat een ondernemer buiten openingstijden doet. Je zou dan kunnen denken aan iemand die interesse heeft in haarproducten op groothandel websites ofzo.

 

De unique selling point is inderdaad het gebruik van telefoonnummers als contactmiddel ipv email adressen. Je hoeft niet meer aan iemand te vragen op welk mail account diegene zn agenda heeft geconfigureerd. Daarnaast kan je dan een unique link delen met diegene waarbij men kan reageren en de andere partij de bevestiging krijgt. Plus je kan zelf kiezen in welk agenda je de afspraak wilt opslaan ipv alleen je default agenda. Zo ziet het er dan uit als je een uitnodiging deelt met een 06 nummer: 

https://soplan.com/i=2516cea3-a924-4fc7-bd41-aa82babfb04b?p=318007951

 

Met Google Agenda of Apple Calendar of Outlook moet je altijd een e-mail adres invoeren. Hoeveel e-mail adressen heb jij en als ik jou vraag met welk mail adres jij je telefoonagenda hebt gekoppeld, weet je dat gelijk? Als jij mij belt voor een afspraak dan heb ik je 06 al, mits je anoniem belt, maar het opnoemen van je 06 gaat makkelijker dan het e-mail adres waar je agenda op gekoppeld zit.

Link naar reactie
  • 0
On 12/08/2021 at 13:14, Hans van den Bergh said:

Je hebt (de situatie van)  de doelgroep aardig goed  afgebakend en beschreven. De vraag is echter of er zich binnen (de Situatie van) die doelgroep ook Problemen (kunnen) voordoen, waar uitgerekend jouw propositie de oplossing voor biedt, zodanig dat jij het nut van jouw propositie duidelijk kunt maken.

 

De aloude formule A I D A (Aandacht,  Interesse,  Drang,  Aanschaf) komt hier om de hoek kijken: Hoe beter jij in jouw marketing communicatie laat blijken dat je de Situatie van de doelgroep goed begrijpt, zal wellicht op wat Aandacht mogen rekenen, als jij vervolgens binnen die situatie het Probleem weet te duiden waar men op stuit, zal dat wellicht interesse wekken voor de Implicatie dat er een Oplossing bestaat, die de Noodzaak van het aanschaffen van jouw propositie rechtvaardigt. S P I N (Situatie, Probleem, Implicatie, Noodzaak/Nut, N. Rackham) is de volgorde waarin jouw uitingen zouden moeten worden opgebouwd om de kans op A I D A te vergroten. Welk medium en/of welke media zich daar het beste voor lenen, is een kwestie van uitproberen, maar dan wel meetbaar maken wat het beste werkt. 

 

Jij geeft aan tevergeefs diverse media te hebben geprobeerd, maar als S P I N niet goed is toegepast, kan dat dus ook de oorzaak zijn van de slechte respons, terwijl dat medium wellicht wel goed zou kunnen werken.

 

Oftewel: eerst het doel op orde, dan pas het juiste middel (medium) erbij zoeken, nooit andersom!

 

Makes sense.

 

Wat ik dus merk is dat ik de boodschap niet goed kan verwoorden. Ik denk te veel in oplossingen/functionaliteiten ipv interesse en drang.

Het is niet mijn vakgebied om er een heldere boodschap van te maken. Hoe kan het dat mc donalds het wel lukt om mensen hun smakeloze producten te kopen. Welke drang hebben mensen vraag ik me bij mijzelf af haha.

 

Hoe ik het voor mijn product dan zie is als volgt

1. Je hebt in je digitale agenda direct overzicht wie voor z'n afspraak komt of toch heeft afgezegd. Geen telefoon/appje meer voor nodig. Men kan de afspraak weigeren en dan weet je gelijk dat die klant niet meer komt

2. Gebruik gemak voor de klant en ondernemer. Klant kan de afspraak eenvoudig importeren in zijn/haar agenda (voorbeeld https://soplan.com/i=2516cea3-a924-4fc7-bd41-aa82babfb04b?p=318007951 ) en tevens accepteren of afzeggen via dezelfde link zonder te hoeven bellen/appen naar de ondernemer.  De ondernemer heeft meer zekerheid dat de klant zn afspraak niet vergeet omdat de klant het eenvoudig kan opslaan in zijn agenda, maar ook dat er geen telefoon hoeft opgenomen te worden als een klant wilt afzeggen. De drempel om af te zeggen is lager dus de ondernemer weet dat er een plekje in zijn agenda vrij komt ipv dat iemand niet komt opdagen

3. Als de klant ook de app gebruikt, dan kan die zelfs de planningsassistent gebruiken om automatisch een datum te vinden voor een afspraak zonder dat 2 personen gelijktijdig in een agenda hoeven te kijken. Er wordt een beschikbare datum gevonden middels een algoritme die draait in de backend.

 

Ik betrap mezelf er weer op dat ik bovenste 3 punten weer praat over functionaliteiten en er geen mooie catchy boodschap in zit wat aandrang geeft.

Link naar reactie
  • 0
Op 12-8-2021 om 15:12, Mike Lameree zei:

Wat ik dus merk is dat ik de boodschap niet goed kan verwoorden. Ik denk te veel in oplossingen/functionaliteiten ipv interesse en drang.

Het is niet mijn vakgebied om er een heldere boodschap van te maken.

Het is ook een kwaliteit om te zien welke kwaliteiten je niet bezit. Ben je bekend met het business model canvas? Een model om je bedrijf/plan/idee in kaart te brengen. Je begint met het beschrijven van je klant en dan kijk je naar jouw propositie: welk probleem los je op, of wat voeg je toe? Je zou dit model als leidraad kunnen gebruiken om e.e.a. duidelijker in kaart te brengen. Als je daar zelf niet goed uitkomt kun je daarvoor wellicht iemand inhuren/erbij vragen. De uiteindelijke uitwerking zou je zelf wel kunnen doen, maar dan weet je dat je vanuit een goed uitgangspunt werkt.

 

 

Op 12-8-2021 om 15:04, Mike Lameree zei:

De unique selling point is inderdaad het gebruik van telefoonnummers als contactmiddel ipv email adressen.

Duidelijk, bedankt voor je toelichting!

Link naar reactie
  • 0
Op 12-8-2021 om 15:04, Mike Lameree zei:

unique selling point is inderdaad het gebruik van telefoonnummers als contactmiddel

 

In hoeverre ervaart de doelgroep het dan als een gemis dat dit in de huidige apps ontbreekt, weet je dat? Alleen als dat zo is, kun je spreken van een USP. Of je weet de doelgroep te overtuigen dat die USP nu voor hen een gemis is. 

 

In jouw verhaal naar de doelgroep moet je dus proberen duidelijk te maken dat men in een bepaalde Situatie een Probleem kan hebben als het telefoonnummer niet kan worden gebruikt, wat Impliceert dat het een geweldige oplossing zou zijn als die optie er wel zou zijn, wat het Noodzakijk maakt jouw app te gaan gebruiken. (In de hoofdletters zie je S P I N weer)...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Uhhhh. Je bereikt in 2021 geen doelgroepen meer met modellen uit de jaren zeventig. Die theorieën kloppen wellicht nog wel, maar de kanalen en contactmomenten zijn anders. Als ze er nog zijn. Welke media worden nog gebruikt? Test het maar eens uit op één van de omschreven doelgroepen en besef dat ze ook nog eens technology-minded moeten zijn. Dat ontbreekt vaak bij personal services. Zelfs de grootste kappersgroep van Europa (Provalliance) is pas de laatste jaren decentraal gebruik gaan maken van technologie om afspraken te maken.  Cosmo in 2017, Brainwash in 2020. Daar praatten we op HL al over sinds ondernemers apps ontwikkelen. Helaas gaat de zoekfunctie op het forum maar een jaar of wat terug, dus dat is nu onvindbaar.

 

Ik krijg de indruk dat je mikt op zelfstandigen en niet op ketens / franchiseorganisaties. Ben je vindbaar voor de ondernemer die je zoekt? Waar zoekt die dan op?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

MIsschien kun je meeliften met een bestaande grote partij. Ik zat te kijken naar Zorgkaart Nederland. Die wil dat patienten reviews maken. Als je nou die afspraak koppelt aan een verzoek tot waardering, ben je wellicht relevant voor de Patientenfederatie Nederland en alle behandelaars die gereviewd willen worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 12-8-2021 om 19:23, TwaBla zei:

de kanalen en contactmomenten zijn anders

Dat zijn de middelen, maar je verhaaltje moet eerst wel kloppen.

 

Over de ouderdom van modellen: je kunt je tegenwoordig wellicht ook via KI e.d. voortplanten, maar dat is nog steeds een afgeleide van de traditionele methode...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ja welk "probleem" los je specifiek op?
Apps en tools voor afspraken zijn er legio. De een geavanceerder dan de andere. 
Ikzelf mis inderdaad op je website een duidelijke informatie over WIE je bent, ook de Engelse taal zal toch wat mensen doen afschrikken, Welke markt wil je bereiken? NL of mondiaal?
Je slogan "the social event planning app" geeft denk ik het probleem weer.
Het klinkt meer "social" en voor mij als een leuke tool voor vriendenclubjes en niet zo zeer voor de zakelijke gebruiker die je aangeeft wel te willen bereiken. 
Meer business gebruiken en weg van he "social-sausje" is mijn devies.
Ik zie deze tool misschien wat kritischer, voor veel ondernemers mist deze toch wel (misschien nu nog) essentiële afspraak informatie.

Een tijdstip en een locatie is wellicht voor veel bedrijven voldoende toch zullen veel dienstverleners hier (veel) meer informatie in willen pakken.

  • Welke dienst is geboekt? 
  • Welke prijs?


Persoonlijk heb ik niets met afspraken via mijn mobiele nummer, ik prefereer email en denk toch echt dat veel zakelijke gebruikers ook gewend zijn aan deze "workflow".




 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Misschien kun je het probleem 'no show' oplossen door klanten of afnemers vooruit te laten betalen bij het maken van een afspraak via jouw app? Dat lijkt me van toegevoegde waarde voor de groep ondernemers die je beschrijft. Ik vermoed wel dat Facebook, Whatsapp en Google daar ook op uit zijn.

 

Ik betaalde juist de APK met beurt voor mijn auto volledig vooruit, terwijl ik deze ook achteraf of zelfs in drie termijnen als betaaloptie mocht voldoen. Wat zal de voorkeur hebben van de garage?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1

"k geef toe dat de website boodschap te generiek is. De boodschap kan daar wel helderder, maar ik moet uitkijken dat ik niet te specifiek word waarbij bijvoorbeeld een ander doelgroep zich niet welkom voelt"

 

Nee, nee, nee. Ik kan je garanderen dat het proberen "iedereen" te benaderen en "iedereen" aan te willen spreken terwijl je een specifiek product hebt gericht op bepaalde doelgroepen, ervoor gaat zorgen dat het nooit wat wordt. Focus is het meest essentiële stukje dat je moet doen. Wie is je doelgroep met de meeste potentie. Die spreek je aan. Als je daarbinnen succesvol bent kun je altijd uitbreiden naar andere groepen. Door iedereen aan te spreken spreek je niemand aan. Ik werk al jaren in een niche, maar wij zijn van binnenuit de niche aan het vergroten en vergroten, maar pas nadat we succesvol waren met de basis. 

Link naar reactie
  • 0
Op 12-8-2021 om 11:32, Mike Lameree zei:

De ondernemers opbellen is een optie, maar vind ik in mijn ogen niet efficient. Kan maar slechts 1 ondernemer gelijktijdig spreken.

 

Dat betekent dat je alleen stuurt op kwantitatieve informatie. En die is duidelijk: geen interesse. Dialogen leveren echter ook kwalitatieve informatie op: waarom is men niet geïnteresseerd? Waarin is men wel geïnteresseerd? Welke problemen heeft de klant en hoe ga jij die oplossen?

 

Kom jij ook op de plekken waar je klanten zitten? Zijn er beurzen voor kappers? Zijn er Facebookgroepen voor fysiotherapeuten?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
On 12/08/2021 at 19:54, TwaBla said:

 

MIsschien kun je meeliften met een bestaande grote partij. Ik zat te kijken naar Zorgkaart Nederland. Die wil dat patienten reviews maken. Als je nou die afspraak koppelt aan een verzoek tot waardering, ben je wellicht relevant voor de Patientenfederatie Nederland en alle behandelaars die gereviewd willen worden.

 

Dit is erg waardevol en ga ik zeker verder onderzoeken. Kan niet goed genoeg in letters uitdrukken hoe waardevol deze feedback is.

Link naar reactie
  • 0
On 12/08/2021 at 19:23, TwaBla said:

 

Uhhhh. Je bereikt in 2021 geen doelgroepen meer met modellen uit de jaren zeventig. Die theorieën kloppen wellicht nog wel, maar de kanalen en contactmomenten zijn anders. Als ze er nog zijn. Welke media worden nog gebruikt? Test het maar eens uit op één van de omschreven doelgroepen en besef dat ze ook nog eens technology-minded moeten zijn. Dat ontbreekt vaak bij personal services. Zelfs de grootste kappersgroep van Europa (Provalliance) is pas de laatste jaren decentraal gebruik gaan maken van technologie om afspraken te maken.  Cosmo in 2017, Brainwash in 2020. Daar praatten we op HL al over sinds ondernemers apps ontwikkelen. Helaas gaat de zoekfunctie op het forum maar een jaar of wat terug, dus dat is nu onvindbaar.

 

Ik krijg de indruk dat je mikt op zelfstandigen en niet op ketens / franchiseorganisaties. Ben je vindbaar voor de ondernemer die je zoekt? Waar zoekt die dan op?

 

Correct, op dit moment mik ik me voornamelijk op de zelfstandigen omdat de meeste ketens al een eigen systeem hebben die ze bieden aan de franchisenemers. 

 

Dat vindbaar zijn kan ik eerlijk over zijn. Ze vinden mijn product niet. Die google ads die ik inzet heb ik niet echt het idee dat ik ondernemers bereik.  Dus hier zal ik wel wat mee moeten om beter vindbaar te worden voor ondernemers. Het makkelijkste zou zijn dat er een forum/community is waar alle kappers bijvoorbeeld op zitten en waar je zonder gebanned te worden jouw eigen product/dienst kenbaar kunt maken, maar ben dat nog niet tegen gekomen.

Link naar reactie
  • 0
On 13/08/2021 at 08:48, robberttk said:

"k geef toe dat de website boodschap te generiek is. De boodschap kan daar wel helderder, maar ik moet uitkijken dat ik niet te specifiek word waarbij bijvoorbeeld een ander doelgroep zich niet welkom voelt"

 

Nee, nee, nee. Ik kan je garanderen dat het proberen "iedereen" te benaderen en "iedereen" aan te willen spreken terwijl je een specifiek product hebt gericht op bepaalde doelgroepen, ervoor gaat zorgen dat het nooit wat wordt. Focus is het meest essentiële stukje dat je moet doen. Wie is je doelgroep met de meeste potentie. Die spreek je aan. Als je daarbinnen succesvol bent kun je altijd uitbreiden naar andere groepen. Door iedereen aan te spreken spreek je niemand aan. Ik werk al jaren in een niche, maar wij zijn van binnenuit de niche aan het vergroten en vergroten, maar pas nadat we succesvol waren met de basis. 

 

Helder advies. Ik ga de website op een specifieke doelgroep richten. 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met kappers is denk ik dat er al legio systemen zijn die zich op deze branche richten. Afspraken inclusief een CMS, kassa, kortingsbonnen, klantenkaarten etc. 

Daar ga je IMHO niet van winnen. Je zou een markt moeten zoeken die niet teveel eisen stelt aan het aantal gegevens maar waar het telefoonnummer naam en locatie voldoende is. 

Ik zie daar zakelijk zo geen echte branche eerlijk gezegd. 

Ik zie jouw product (wat er verder super uitziet by the way!) meer als een Social tool. Dus prima geschikt voor familie-feestjes, vriendenclubs etc. 

Link naar reactie
  • 0

Niet alle kapsalons gebruiken dat natuurlijk :-) mijn kapper ook niet die zweert bij agenda in de papierversie en liefst contante betalingen :-) 

 

Zonder gekheid. Iemand die een reserverings tool zoekt zal vaak Google raadplegen. Denk dat je daar dan de juiste zoekwoorden moet koppelen en heel gericht je advertentie laat tonen bijvoorbeeld "kapper planningstool" etc. 

Naar mijn mening kun je dan makkelijk de juiste markt gaan bereiken waarbij "kapper" natuurlijk een voorbeeld is. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 17-8-2021 om 12:29, zzpegel zei:

Naar mijn mening kun je dan makkelijk de juiste markt gaan bereiken waarbij "kapper" natuurlijk een voorbeeld is. 

 

Naar mijn mening gaat dat lelijk tegen vallen. Deze 'markt' moet nog grotendeels gemaakt worden, want deze beroepsgroepen ervaren het 'probleem' niet als zodanig.

 

Ik herinner me nog hoe Thuisbezorgd in 2000 begon en die hadden toen verkopers die snackbars en afhaalrestaurant langs moesten om de bestelservice te promoten. Het heeft jaren geduurd voordat de horeca het voordeel zag van online bestellen. Kappers, huisartsen en loodgieters zien het probleem van ouderwetse afspraaksystemen niet echt, vrees ik.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 17-8-2021 om 12:59, TwaBla zei:

Naar mijn mening gaat dat lelijk tegen vallen. Deze 'markt' moet nog grotendeels gemaakt worden, want deze beroepsgroepen ervaren het 'probleem' niet als zodanig.

 

Mee eens, want nogmaals:

 

Op 12-8-2021 om 18:01, Hans van den Bergh zei:

In hoeverre ervaart de doelgroep het dan als een gemis dat dit in de huidige apps ontbreekt, weet je dat? Alleen als dat zo is, kun je spreken van een USP.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
On 17/08/2021 at 12:59, TwaBla said:

 

Naar mijn mening gaat dat lelijk tegen vallen. Deze 'markt' moet nog grotendeels gemaakt worden, want deze beroepsgroepen ervaren het 'probleem' niet als zodanig.

 

Ik herinner me nog hoe Thuisbezorgd in 2000 begon en die hadden toen verkopers die snackbars en afhaalrestaurant langs moesten om de bestelservice te promoten. Het heeft jaren geduurd voordat de horeca het voordeel zag van online bestellen. Kappers, huisartsen en loodgieters zien het probleem van ouderwetse afspraaksystemen niet echt, vrees ik.

 

Ik denk dus ook dat wat ik heb gebouwd nog geen markt voor is en dat die gemaakt moet worden door wat jij zegt "dat ze de voordelen ervan in zien" 

 

Fysiek langsgaan is wellicht de enige optie om de doelgroepen te "overtuigen" van de voordelen ipv te overtuigen middels een online advertentie. Het maken van een markt is een stuk lastiger dan iets aanbieden wat al bestaat en je bent een concurrent van product X.

Link naar reactie
  • 0
Op 18-8-2021 om 08:18, Mike Lameree zei:

Het maken van een markt is een stuk lastiger dan iets aanbieden wat al bestaat en je bent een concurrent van product X

 

Uit deze zin maak ik op dat de boodschap nog niet is overgekomen, dus een nieuwe poging:

Als er concurrentie bestaat, bestaat die markt ook al. 

 

Die markt gebruikt voor een bestaand probleem immers al een oplossing waar jij, volgens jou althans, een nog betere versie van hebt.

 

Nu is het de kunst te ontdekken of jouw propositie de oplossing biedt voor iets dat in die markt bij de huidige, reeds bestaande oplossingen ook echt als een gemis, een probleem, wordt ervaren.

 

Op de één of andere manier zul je in die groep van afnemers van de concurrent het antwoord moeten vinden op de vraag:"Mist u bij uw huidige oplossing het gemak van de mogelijkheid slechts een telefoonnummer als contactmiddel te kunnen gebruiken?" 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.