Goedenmiddag,

Ik ben bezig met de IB aangifte van 2020, nu heb ik een vraag over het fiscale partnerschap en heffingsvrije vermogen. 

Mijn partner en ik zijn getrouwd, maar doen geen gezamelijke aangifte (allebei eigen bedrijf).  Hij heeft zijn aangifte al laten doen door zijn boekhouder en daarin wordt gerekend met een heffingsvrije vermogen van 30.846. 

Ik doe 'gewoon' aangifte via de Belastingsite en daarin geef ik aan dat ik geen gezamenlijke aangifte doe, maar daar staat een heffingsvrije vermogen van 61.692 welke ik niet kan aanpassen.

Nu heb ik de Belastingdienst gebeld, die geven aan dat ik in mijn aangifte ook mijn partners box 3 vermogen op moet geven. Heb ik nu dus gedaan. Klopt dit?

In mijn partners aangifte is alleen zijn deel meegenomen en komt hij nu tot een hogere rendementsheffing uit (omdat hij meer box 3 vermogen heeft dan ik).

Is het niet zo dat hij nu toch 'mijn deel' van het heffingsvrije vermogen mag meetellen waardoor het bij hem lager is?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72041-heffingsvrije-vermogen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Dit werkt gewoon niet handig zo. Beter doen jullie opnieuw samen aangifte en verdelen jullie box 3 opnieuw en dan optimaal.

Verder mist dit topic relevantie met ondernemen, zodat er een slotje op gaat

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar