• 0

Domein uitgeschreven bedrijf overnemen

[Hopelijk staat het bericht hier goed, het is beetje van kvk/regelgeving/internet]

 

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag een domein willen overnemen van een failliet bedrijf. Ik had hiervoor al een ander draadje lopen. WhoIs van sidn.nl geeft nog steeds de adresgegevens. Contact nemen was gelukt met de curator, deze vroeg een te hoog bedrag. Mij werd aangeraden te wachten, dit kwam ook beter uit door o.a. mijn studie.

 

Op dit moment lijkt het bedrijf te zijn uitgeschreven uit de KvK. (Een kleine twijfel omdat de adresgegevens niet overeenkomen van de KvK en de WhoIs query, echter verschillen deze plaatsen slechts 5km van elkaar)

 

Het domein valt niet onder de ADR-regeling, tevens is dit een volgend domein (bedrijfsnaam A, domeinnaam B). Het domein staat leeg (pingen lukt niet)

 

Wat zijn mijn rechten? Is het mogelijk deze te verhuizen met de gebruikelijke SIDN-verhuis formulieren?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat zijn mijn rechten? Is het mogelijk deze te verhuizen met de gebruikelijke SIDN-verhuis formulieren?

Als ik me niet vergis is de domeinnaam officieel onder het beheer van de curator en kun je dus zeker niet zondermeer overgaan tot verhuizing.

 

Je zult met de curator tot overeenstemming moeten komen. Als dat niet lukt is het wachten totdat de domeinnaam wordt opgeheven en daarmee dus vrijkomt. Op dat moment kun jij hem uiteraard registreren, eerder niet.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Ik heb dit net nog gevonden:

publicatiedatum   publicatieomschrijving

x-06-2005 Opheffing faillissement wegens gebrek aan baten

x-01-2005 Uitspraak faillissement op ..

 

Hieruit blijkt dus dat de onderneming volledig is gestopt en ook geen curator meer heeft. Correct? Zoja, dan staat het domein op een niet bestaand iets, zonder dat iets kan ik geen overeenstemming krijgen met die persoon om een domein te verhuizen.. Lijkt mij althans...

Link naar reactie
  • 0

Voor zover het domein in de boedel valt kom je inderdaad niet onder de curator uit. Het wordt anders indien de domeinnaam en het failliete bedrijf aan twee verschillende (rechts)personen toebehoren.Denk hierbij bijvoorbeeld aan de situatie dat de directeur van een bv in prive ooit eens de domeinnaam heeft geregistreerd en deze nooit aan de vennootschap heeft overgedragen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hieruit blijkt dus dat de onderneming volledig is gestopt en ook geen curator meer heeft. Correct?

 

mits de registratie staat op naam van een vennootschap

 

als ik jou was, zou ik

1. reglement SIDN goed doorlezen

2. gaan smoezen met SIDN en bestaande registrar (zij heffen graag op zodra het mogelijk is, want dat bespaart hen (een beetje) kosten)

3. na resultaat bevindingen hier posten

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kort door de bocht maar:

 

Als je nou de Registrant opzoekt, en kijkt of het de BV of een ander persoon is die de naam geregistreerd heeft.

Mocht het nu de direkteur of een ander natuurlijk persoon zijn zoals hierboven al opgemerkt is, kun je hem dan niet verblijden met een persoonlijk bezoek en wat formulieren om de domeinnaam over te nemen?

 

Bij een registratie op de naam van BV sluit ik me aan bij het eerder opgemerkte.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Als het domein op naam van de failliete BV staat, is het een kwestie van afwachten - die kan nl de periodieke rekening van SIDN of de deelnemer waarbij ze de registratie hebben gedaan niet meer betalen, en daarmee komt het na verloop van tijd vanzelf vrij.

 

In de praktijk zou het me niet verbazen als de eigenaar van de BV het domein op eigen naam had, of het zelf uit de boedel van de BV heeft gekocht na faissement... mocht hij ooit nog eens iets willen ondernemen met de oude naam dan is het domein er vast.

 

Bovendien kan ik me voorstellen dat die directeur wil voorkomen dat een ander het kan registreren, je weet maar nooit of er boze leveranciers zijn die onder zo'n domein nog een beetje modder willen nagooien!

Link naar reactie
  • 0

Wat is de procedure als ik als deelnemer alle domeinnamen van een andere (eventueel failliete) deelnemer wil overnemen?

 

Een deelnemer categorie I vraagt per e-mail bij support @ sidn.nl het formulier "Verklaring overname domeinnamen (Deelnemers categorie I)" aan. Het formulier dient volledig ingevuld en ondertekend door de beide betrokken deelnemers opgestuurd te worden naar SIDN.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer een domein overgenomen van een niet meer bestaand bedrijf. Bij de SIDN stond het domein nog wel geregisteerd omdat de registratie per jaar betaald en dus ook herzien wordt. Het kan dus heel goed zijn dat het domein al wel is opgezegd, maar dat de registratie nog doorloopt.

 

Misschien handig om even contact op et enmen met de host van de site? Die kan je dan in ieder geval laten weten of de account is opgezegd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.