Ik heb een paar specifieke vragen over kopen / importeren van een occasion, waar Google me niet verder mee brengt.
Het traject dat ik voor ogen heb:
- Auto importeren uit Duitsland en op de holding zetten (i.v.m. BTW en running costs).
- Financieren d.m.v. financial lease.
- Ritregistratiesysteem en dus geen bijtelling betalen.
- Auto na paar jaar (wanneer hij flink afgeschreven is) naar privé halen.
Fiscaal
Als ik de auto op mijn holding zet, zijn de km’s die ik maak voor mijn werkma dan ook zakelijke km’s of gelden die als privé km's?
(Hoe) kan ik BTW aftrekken bij auto uit Duitsland?
Hoe wordt de restwaarde (die ik vanuit privé aan de holding moet betalen) na een aantal jaar bepaald?
Aanschaf / Import (BMW 530i (G30) met aanschafwaarde van ca. 30k)
Adviseren jullie een auto als deze te importeren uit Duitsland of in NL te kopen?
Moet ik naar Duitsland om de auto te bekijken of kan ik afgaan op de blauwe ogen van de dealer (uiteraard alleen wanneer deze positieve reviews heeft)?
Hoe wordt rest BPM berekend en hoe kan ik die laag houden?
Financieren (aangezien ik meer rendement verwacht dan rente te betalen, financier ik liever dan betalen uit eigen middelen)
(Hoe) kan dit met importauto?
Direct vanuit verkoper of via externe partij?
Mocht ik toch privé kopen, (hoe) kan ik BKR registratie dan omzeilen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jeroen1983
jeroen1983
Beste ondernemers,
Ik heb een paar specifieke vragen over kopen / importeren van een occasion, waar Google me niet verder mee brengt.
Het traject dat ik voor ogen heb:
- Auto importeren uit Duitsland en op de holding zetten (i.v.m. BTW en running costs).
- Financieren d.m.v. financial lease.
- Ritregistratiesysteem en dus geen bijtelling betalen.
- Auto na paar jaar (wanneer hij flink afgeschreven is) naar privé halen.
Fiscaal
Aanschaf / Import (BMW 530i (G30) met aanschafwaarde van ca. 30k)
Financieren (aangezien ik meer rendement verwacht dan rente te betalen, financier ik liever dan betalen uit eigen middelen)
Andere tips of adviezen?
Dank voor het meedenken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72069-vragen-oa-fiscaal-en-financieel-over-aanschaf-occasion/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag