loading
Ga naar inhoud
StellaInsights
Verberg

Graag jullie feedback op ons platform voor productfeedback

vraag
Omschrijving van je concept:

Het concept is om fabrikanten en producenten te helpen met het optimaliseren van hun Marketing, Sales en Product Development. Door de feedback van de verschillende webshops uit te lezen en te analyseren kunnen wij uitgebreide rapportages maken van wat klanten zeggen over een product. Met deze rapportages krijgt de fabrikant inzage over welke verkoopkanalen goed werken en hoe zijn hun producten kunnen verbeteren.

 

De site die wij een aantal dagen geleden gelanceerd hebben is: https://stellainsights.nl/

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben een platform gebouwd (nu nog in Beta) die reviews en beoordelingen analyseert en normaliseert. Door extra meta-data hieraan toe te voegen kunnen wij gedetaileerde rapportages opstellen per product, verkoopkanaal en categorie.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om met ons concept klanten te helpen om betere keuzes te maken op gebied van Marketing, Sales en Product Development. Door te analyseren wat klanten zeggen over een product krijg je realistische beeld over hoe je product te verbeteren is of waar je je focus op kunt richten.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij focussen ons op het gebied van klanttevredenheidsonderzoeken. Op dit vlak worden er vaak nieuwe onderzoeken gestart onder een kleine doelgroep. De klanten hiervan betalen vaak hoge bedragen voor deze onderzoeken en krijgen vaak niet een compleet beeld. Ons concept baseert zich meer op bestaande data en reviews/beoordelingen.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ideeën over dit concept en of er bepaalde beren op de weg zijn. Wij zitten nu nog in Beta fase en hopen de komende weken producenten en fabrikanten te koppelen aan het platform om zo ook van hun waardevolle feedback te krijgen.

  

Link naar bericht
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Reviews zijn vaak behoorlijk subjectief. 

Daarom is het mijns inziens erg lastig daarop adviezen te geven en deze te analyseren. 

Zie daar geen meerwaarde eerlijk gezegd. 

Waarom zou ik daarvoor betalen ?

Kun je een voorbeeld geven van een analyse ?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Jouw metrics leveren natuurlijk niet dezelfde informatie als panels.

 

Heb je voor jezelf al helder wat jouw systeem net zo goed kan als de duurdere klantonderzoeken? Communiceer je dat ook naar jouw klanten?

 

Gebruik je zelf de duurdere methodes om je eigen methode te (blijven) ijken?

 

Zijn er dingen die jouw systeem beter kunnen dan de traditionele methodes? Zo ja, dan vormen die eigenschappen mogelijk een belangrijk deel van je USP. Communiceer je die ook?

 

Ik heb op je website gekeken, ik zie dat je het woord "oplossingen" graag gebruikt, maar niet snel concreet wordt. Is dat met opzet zo?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
Op 25-8-2021 om 12:43, zzpegel zei:

Reviews zijn vaak behoorlijk subjectief. 

Daarom is het mijns inziens erg lastig daarop adviezen te geven en deze te analyseren. 

Zie daar geen meerwaarde eerlijk gezegd. 

Waarom zou ik daarvoor betalen ?

Kun je een voorbeeld geven van een analyse ?

 

Dank je wel voor je reactie.

 

Individuele reviews zijn vaak subjectief maar wij willen graag kijken naar het grotere plaatje. Als je honderden reviews van een product doorneemt kan je veel beter een goed beeld schetsen.

 

Een voorbeeld is een rapport waarin je kan zien welk verkoopkanaal het beste scoort. Of bijv. welke leeftijdsgroep de hoogste (of laagste) waardering geeft. Daarmee kan je je marketing-budget veel efficiënter gebruiken.

Een ander voorbeeld is het analyseren van de plus- en min-punten die alle klanten geven. Als je dat analyseert kan je jouw product verbeteren en verder ontwikkelen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
Op 25-8-2021 om 12:56, Branko Collin zei:

Jouw metrics leveren natuurlijk niet dezelfde informatie als panels.

 

Heb je voor jezelf al helder wat jouw systeem net zo goed kan als de duurdere klantonderzoeken? Communiceer je dat ook naar jouw klanten?

 

Gebruik je zelf de duurdere methodes om je eigen methode te (blijven) ijken?

 

Zijn er dingen die jouw systeem beter kunnen dan de traditionele methodes? Zo ja, dan vormen die eigenschappen mogelijk een belangrijk deel van je USP. Communiceer je die ook?

 

Ik heb op je website gekeken, ik zie dat je het woord "oplossingen" graag gebruikt, maar niet snel concreet wordt. Is dat met opzet zo?

 

Dank je voor de duidelijke reactie.

 

Wij hopen de komende weken met pilot-klanten te gaan praten om zo duidelijker te krijgen hoe ons systeem is in te zetten en hoe het voordeel te behalen is t.o.v. de traditionele panels. Uiteraard zullen wij bij de komende releases van het platform dit gaan communiceren.

 

Wij zijn al (en blijven) in gesprek met een pool van data-analisten die ons helpen met het testen en ontwikkelen van nieuwe rapportages en algoritmes. Op dit moment is het platform nog in Beta en zo hopen we te blijven ontwikkelen.

 

Een USP op dit moment is de prijs. Deze is een fractie van een opgezette enquête of panel. Maar omdat we nog in ontwikkeling zijn moet dat nu nog niet de drijfveer zijn. Een ander USP is de toegang tot het platform en zelf rapportages kunnen opzetten en draaien. En ook als een fabrikant een nieuw product lanceert kan de data gelijk in het dashboard ingezien worden.

 

En op de website proberen we nog enigszins algemeen te blijven met onze oplossingen. Dit heeft vooral te maken met het grijze gebied omtrent data-extractie van de verkoopkanelen. 

 

Allemaal goede punten die je noemde dus dank je wel voor de feedback.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Heel veel online klantbeoordelingen gaan niet sec of zelfs juist niet over het specifieke, geleverde product of de bepaalde, geleverde dienst in enge zin maar breder over de levertijd en ervaringen met een klantenservice of onderneming in algemene zin.

 

Ik zie daarom meer in gerichte navraag op webbestellingen op artikelniveau of in het betrekken van mogelijke geinteresseerden in productontwikkeling.

 

Het zou mij verbazen als de data voor een zinnige analyse nu al beschikbaar zouden zijn in de vorm van publieke productbeoordelingen. Tweakers en Consumentenbond?

 

Tevreden klanten plaatsen geen of niet zo snel (product)beoordelingen of deze zijn al onderdeel van marketing & sales, dus mijn vermoeden is dat je positieve terugkoppeling mist of bekende informatie gaat hergebruiken (bubbel- of mythevorming).

 

Verder niet om negatief te doen, maar ik begrijp jullie website na drie of vier bezoeken nog altijd niet.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Je vraagt feedback op een door jullie nog op te zetten feedbackplatform, dan zou je toch eerst het beta-platform zodanig kunnen inzetten om feedback op jullie idee te vragen?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant 'in ruste', gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Belangrijk aan reviewplatforms:

 

  • Integratie met Sterren in Google
  • Makkelijke en Snel ladende widgets voor op eigen website.
  • Invoer van reviews op eigen website
  • Eenvoudige import en uitnodiging van huidige klanten / contact-bestanden.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Vastgoed advocaat

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Dank jullie wel allemaal voor de goede feedback. De komende weken gaan we besteden aan het verduidelijken van de teksten en de richting welke we opgaan. We zij en blijven nog steeds op zoek naar de juiste doelgroep en de markt waar wij ons in willen begeven dus jullie commentaar helpt daar zeker in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 7 leden online en 108 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké