• 0

Engelse site die sneakers verloot: is dit legaal?

Goedemiddag,

 

Mijn vraag is of het concept dat wordt toegepast op https://luckedoutlaces.co.uk/ toegestaan is? Zij verkopen via hun rafflepagina entrytickets voor sneakers voor een klein bedrag waarna zij met behulp van een numbergenerator een winnaar kiezen via een livestream op instagram. Dit is een idee dat ik een jaar of twee geleden ook had maar het concept kwam toen na wat research te veel overeen met een kansspel, iets waarvoor je in Nederland een vergunning nodig hebt.

 

Met vriendelijke groet,

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 31-8-2021 om 14:17, OndernemerErik zei:

Mijn vraag is of het concept dat wordt toegepast op https://luckedoutlaces.co.uk/ toegestaan is?

 

Voor welk land of regio stel je deze vraag?

 

Iets dat in de UK legaal is hoeft in de EU / NL niet legaal te zijn. En richt je je met een UK-site op Nederlands publiek, dan val je onder Nederlandse wetgeving. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 31-8-2021 om 14:37, OndernemerErik zei:

Het verschil in regelgeving tussen de UK en NL is dus de reden waarom het hier niet kan/mag en daar wel?

 

Lijkt me wel, in UK kun je wedden op wat de koningin morgenavond eet.

In NL hoef je nog net je paspoort niet te laten zien als je een lotto formulier invult.

Link naar reactie
  • 0
Op 31-8-2021 om 15:10, OndernemerErik zei:

Een UK website starten vanuit Nederland en de focus voornamelijk leggen op UK klanten?

Dat lijkt me erg riskant. Een tekstje in het Nederlands, iDeal als betaalmethode en verzendmogelijkheden naar Nederland zijn allemaal factoren waarmee je al onder de Nederlandse wetgeving kunt vallen.

 

Je zou in je bovenstaande zin voornamelijk dus moeten wijzigen in volledig.

Link naar reactie
  • 0
Op 31-8-2021 om 15:10, OndernemerErik zei:

Norbert BakkerZou zoiets mogelijk zijn? Een UK website starten vanuit Nederland en de focus voornamelijk leggen op UK klanten?

 

Tuurlijk is dat mogelijk. Maar volgens mij was dat je vraag niet :face-blowing-a-kiss: (je vraag was of het ook legaal was, en het antwoord daarop is vrees ik, nee) 

 

Wat mogelijk wel kan: in de UK met een UK rechtspersoon  gevestigd op een UK adres een in de UK gehoste website starten met de focus op UK klanten. Zolang je maar genoeg aannemelijk kunt maken dat het werk echt in de UK plaatsvind en niet op je zolderkamer in Alphen aan den Rijn, kom je een heel eind: je valt dan ""mogelijk"""niet onder Nederlandse maar onder Britse wetgeving. Garantie tot aan de deur en grens overigens voor dit niet gehinderd door enige kennis van zaken gegeven leken-advies. 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.