• 0

Stoppen met V.o.f

Hallo allemaal,

 

Een vrij lange tijd geleden zijn een van mijn vrienden en ik een klein bedrijf gestart. Dit na onze studie, simpelweg omdat we het leuk vonden om bij te leren over hoe je moest ondernemen (we bouwden in eerste instantie websites en daarna webapplicaties). 

 

Na heel veel geleerd te hebben, en wij beide een goede (en natuurlijk leuke) baan hebben kunnen bemachtigen zijn we tot de conclusie gekomen dat het tijd is om te stoppen met ons kleine bedrijfje. 

 

Nu zit ik nog wel met wat vragen waar ik niet helemaal het antwoord op weet, waarvan het wel fijn zou zijn om dit te weten voordat we officieel de stap maken om te stoppen.

 

Een van de dingen waar ik een beetje tegenop een het hikken ben is de belastingdienst.

 

Hoe zit het nu precies en wat kan ik verwachten. Nu weet ik dat ik een er een eindafrekening komt en dat we wellicht opnieuw inkomstenbelasting moeten doen, maar wat nog meer? 

In de tijd heb ik wat hardware gekocht (zonder laptop gaat code schrijven een beetje moeilijk). Hoe kan ik dit in privégebruik nemen?

 

Daarnaast wat is er nodig om de v.o.f te laten beëindigen bij de kvk?



 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Cosara,

 

Als eerste bedankt voor je eerste reactie, wellicht moet ik het iets concreter maken.
In de eerste jaren hebben wij wat spullen aangeschaft waaronder een laptop en een telefoon, welk per jaar een afschrijving hebben van 20% (ga ik vanuit).

 

Over de restwaarde dient nog btw betaalt te worden als het in privé gebruik wordt genomen.

Stel ik heb het volgende

product: Synology DS218+

Welk is aangekocht op: 6/20/2020

Met een aankoopprijs van (inc btw): € 326,95

Met een aankoopprijs van (ex btw): € 270,21

Btw op moment van kopen:  €56,741

 

Dan zou je naar één jaar op (ex btw) € 216,17 uitkomen (afschrijving van €54,04 (1/5 de van het bedrag)).

En zou je nog € 45,40  moeten betalen aan omzetbelasting als deze in privé gebruikt genomen word.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.