• 0

Privérekening of studentenrekening in plaats van zakelijke bankrekening

Beste mensen,

 

Momenteel ben ik bezig met het opstarten van mijn bedrijf, maar wil ik vooralsnog geen zakelijke rekening nemen tot de verkoop van mijn product is begonnen. Dit om kosten te besparen.

Nu weet ik dat een privérekening ook is toegestaan. Ik ben van plan om bij een andere bank een extra privérekening aan te maken. Echter, ik ben ook student, waardoor ik een gratis rekening kan openen. Nu is mijn vraag, is het ook toegestaan om een studentenrekening te gebruiken voor mijn beginnend bedrijf? (of zelfs een medisch studentenrekening)

 

Alvast bedankt!

 

Poplitea

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belastingdienst zal het niet erg vinden, maar de bank wel. Jij bespaart kosten, maar de bank loopt inkomsten mis. Zie daarom de voorwaarden van de betreffende rekening. Waarschijnlijk lees je daar dat het door de bank niet wordt toegestaan. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad. Echter, op de site van de KVK staat dat een extra privérekening ook goed is. Ik snap dat de bank dit niet goed vind, mijn vraag was meer of een studentenrekening/medische studentenrekening (die volledig gratis zijn)  een nóg grotere no-go zijn voor banken/belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0
Op 1-9-2021 om 13:23, Poplitea zei:

(of zelfs een medisch studentenrekening)

Klein gokje dat je dan bij ABN Amro zit. In de voorwaarden van hun medisch studentenpakket staat in artikel 2.1 het volgende:

Quote

U mag de betaalrekening alleen gebruiken als particulier en niet voor uw beroep of bedrijf. Daarvoor heeft de bank andere rekeningen met andere voorwaarden

 

 

Op 1-9-2021 om 14:28, Poplitea zei:

Ik snap dat de bank dit niet goed vind