• 0

(Google analytics) wil graag real-time aankopen zien

hallo allemaal,

 

Wij zijn een beginnende webshop. En hebben de webshop al aardig voor elkaar. Echter merken wij bij Google analytics dat de realtime alles aangeeft maar we niet precies kunnen zien wanneer bijv iemand aan het afrekenen is. We willen toch wel wat meer realtime kunnen inzien waar onze klanten op op onze webshop zijn en doen.

 

ook hebben we Google tag manager geactiveerd alleen heb geen idee wat we hiermee kunnen doen. 
 

Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken en tips en tricks.

 

Met vriendelijke groet, 

 

marvo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een beetje de grenzen van off-topic opzoeken... Wat wil je met deze gegevens doen en waarom moeten ze realtime zijn?

 

Uitleg bij deze vraag:

Als je wilt weten of bezoekers bij de checkout terecht komen en daar afhaken, of dat ze al eerder je webshop verlaten, heb je meer aan data over een langere periode. Anders krijg je hetzelfde als de dagcijfers van Corona die op en neer stuiteren. Wat ik kan bedenken dat met realtime data kan gebeuren is het proberen te behouden van abandoned carts bijvoorbeeld, maar dat kun je niet zelf aan de hand van analytics data.

 

(gewoon uit nieuwsgierigheid wat ik hier mis...)

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Afhankelijk van of je Universal Analytics ('oude' versie) of Analytics 4 (nieuwe versie) gebruikt, kun je dit instellen door Enhanced Ecommerce Tracking te implementeren.

 

https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce

https://developers.google.com/tag-manager/ecommerce-ga4

 

Als je WordPress gebruikt kan ik de Ecommerce plugin van MonsterInsights aanbevelen. Die doet de hele implementatie met 1 druk op de knop.

 

Overigens is het niet zo heel lastig om realtime te zien hoeveel bezoekers er aan het afrekenen zijn. Daarvoor ga je in Analytics naar het kopje 'Realtime overzicht' en vervolgens klik je op 'Belangrijkste actieve pagina's'. Als daar de URL van de afrekenpagina niet tussen staat, is er simpelweg niemand aan het afrekenen.

aangepast door Jos van Marrewijk

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. 
 

echter is dit juist de knelpunt omdat al kopen mensen iets zien wij staan

all users

en niet kopers zelfde aantal terwijl er dan bijv wel 2 bestellingen binnen komen 

er lijkt ergens iets fout te gaan maar weet nog niet waar

 

met vriendelijke groet, 

 

marvo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.