• 0

Refunded bonds?

(aangepast)

Beste mensen,

 

Een start-up waar ik wellicht betrokken bij ga worden stelt als eis dat je een zogenaamde "refunded bond" investeert in het bedrijf  om commitment en inspanning te checken.

"Willing to Invest a small amount in Company account as a Refunded Bond to make sure commitment and efforts"

 

Nu was ik dit nog niet eerder tegengekomen, heb wat internet gezocht maar het is mij  nog niet helemaal duidelijk wat dit precies inhoudt en hoe groot het risico is

mocht de start-up het niet halen.

Wellicht iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Mvg

Gerard

aangepast door Gerard G
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 2

Zou je in een financieringsconstructie willen stappen die je niet helemaal begrijpt?

 

Ze vragen 'commitment' en 'effort', maar je bent als koper van de bond een financierder en geen aandeelhouder.  Wat vragen ze als tegenprestatie (effort) want feitelijk ben je niks van ze. Als de startup het niet haalt loop je het risico om met lege handen te staan.

 

Refunding betekend het verlagen van de financierings kosten voor het bedrijf. Dus wanneer het voor het bedrijf voordeliger kan zijn, gaan ze de constructie aanpassen door de relatief dure bond die jij hebt te vervangen door een bond met voor hun betere voorwaarden. Betekend voor jou als tegenpartij dat het nooit in positieve zin zal veranderen alleen in negatieve zin. 

 

Hier staan verschillende scenario's voor refunding beschreven: https://www.accountingtools.com/articles/what-is-bond-refunding.html

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 11-9-2021 om 14:04, MGC1969 zei:

Zou je in een financieringsconstructie willen stappen die je niet helemaal begrijpt?

Nee, vandaar mijn vraag :)

 

Op 11-9-2021 om 14:04, MGC1969 zei:

Ze vragen 'commitment' en 'effort', maar je bent als koper van de bond een financierder en geen aandeelhouder.  Wat vragen ze als tegenprestatie (effort) want feitelijk ben je niks van ze. Als de startup het niet haalt loop je het risico om met lege handen te staan.

Er is sprake van de mogelijkheid om Equity te verwerven 3 tot 8%. Hoe ze dit precies willen inrichten weet ik nog niet.

 

Op 11-9-2021 om 14:04, MGC1969 zei:

Refunding betekend het verlagen van de financierings kosten voor het bedrijf. Dus wanneer het voor het bedrijf voordeliger kan zijn, gaan ze de constructie aanpassen door de relatief dure bond die jij hebt te vervangen door een bond met voor hun betere voorwaarden. Betekend voor jou als tegenpartij dat het nooit in positieve zin zal veranderen alleen in negatieve zin. Hier staan verschillende scenario's voor refunding beschreven: https://www.accountingtools.com/articles/what-is-bond-refunding.html

Erg veel dank voor deze informatie. Hier kan ik echt verder mee.

aangepast door Gerard G
spelling
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.