Internet site

Aanbevolen berichten

voor een nieuw project wat ondersteund word door o.a. spits en sbs zijn we op zoek naar een website builder.

 

We hebben offertes aangevraagd en wat we willen kost ongeeer 10k.

Dat vinden we nu toch wel veel.

 

Heeft er iemand ervaring met bedrijven die tegen aandelen site's bouwen ?

 

En waar moeten we dan beginnen ?

 

 

Link naar reactie

Toevallig heb ik zelf laatst eens op basis van een dergelijke constructie een site ontwikkeld, maar dat is ook via een bekende. Wat jij voorstelt is volgens mij hoogst ongebruikelijk. Ik zou eerder eens op zoek gaan partijen die willen investeren oid. (of meer offertes aanvragen, of het eisenpakket aanpassen..?)

 

je kan hier op higherlevel in vraag&aanbod het project plaatsen natuurlijk en daarbij het verhaal vermelden.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie

No cure no pay is niet erg gebruikelijk. Ik kan me herinneren dat er op Higherlevel reeds een aardige discussie over ie gevoerd maar ik kan het niet terugvinden. Wel is er via Google Groups nog een interessante discussie uit de nieuwsgroep nl.internet.www.ontwerp over te vinden.

 

Ik denk echter dat je de grotere internetbureaus er niet warm voor zult krijgen. Zij zullen niet veel interesse hebben in het nemen van risico bij een partij die, zo redeneren ze, er zelf blijkbaar niet genoeg vertrouwen heeft om de 10k zelfstandig op tafel te leggen c.q. weet te lenen.

 

Kleinere partijen zullen mogelijk eerder geïnteresseerd zijn. Een combinatie van een deel contant, een deel in aandelen lijkt me dan echter interessanter voor die partijen. Zij hebben als kleine partij doorgaans immers minder middelen om zich weken of maanden onbetaald op een project te storten.

 

Hou er rekening mee dat de ontwikkelende partij mogelijk een vinger in de pap wil over de wijze waarop de boel wordt ontwikkeld. Het betreft immers ook deels hun eigen investering.

 

Over de vraag "waar te beginnen" zou ik je adviseren om een aandelenplan op te stellen met een financiële prognose, en vervolgens met dat aandelen-plan (al dan niet in combinatie met een deel "cash") de belangstelling te peilen onder de wat kleinere bureaus (1-8 man).

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Grote bedrijven zullen hier niet snel iets in zien. Dit soort projecten zijn vaak voorbehouden aan de kleinere ontwikkelaars. Hier is een grote mate van enthousiasme en creativiteit aanwezig om in dergelijke projecten te participeren. Nu participeren wij (regelmatig) in dergelijke projecten, maar vinden het een noodzaak in iedergeval een percentage als cash te kunnen factureren. Immers is dit om continuiteit op korte termijn te kunnen waarborgen en de basis "gedekt" te hebben. Veelal zien wij dat een dergelijke samenwerking leuke resultaten heeft met vaak vooruitlopende resultaten. Ik ben benieuwd aanwelke constructie je zit te denken Romano_t. Hou ons op de hoogte ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.