Jump to content
Samanthavdwal
Verberg

Op zoek naar tips en ervaringen bij kiezen online marketing bureau

vraag

Ik heb al een aantal jaar een succesvol bedrijf in de mode-industrie, maar ik zou mijn bedrijf graag uitbreiden naar online.

Momenteel ben ik hard aan het werk aan een nieuwe website om ook online kleding te gaan verkopen.  Zodra de website klaar is ben ik op zoek naar een online marketingbureau die mij kan helpen, zodat er ook mensen op de website komen die geïnteresseerd zijn in mijn kleding.

Dit is de eerste keer dat ik een samenwerking met zo'n bureau aan ga en als ik eerlijk ben heb ik geen idee waar ik op moet letten bij het kiezen van een juist bureau. 

 

Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen: waar moet je op letten bij aangaan van een samenwerking met een online marketing bureau? Zijn er ook valkuilen? 

En ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar wat de ervaringen van jullie zijn. 

Edited by Samanthavdwal
Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 1
  • Rate this answer

 

Online is inmiddels ook al een breed begrip. Dat omvat ook je website. Hoe is die ingericht op gebruiksgemaks (UX = user experience). Hoe is die afgestemd op vindbaarheid? Sterker nog: het denken begint al eerder, want hoe heb je je assortiment afgestemd op online relevantie? Het je artikelen (met bijpassende prijsstelling) om klanten tot een eerste aankoop te bewegen en artikelen om die klant opnieuw te activeren?

 

Vervolgens kom je in zoekmachines (SEO/SEM), in social media en via newsletters.

 

Dan kijk je naar affiliates (performance marketing), influencers en recommendations.

 

Ik zou op zoek gaan die affiniteit heeft met jouw product, jouw markt en genoeg ervaring met online (sitebouw / social media) om samen de weg te zoeken. Want dit domein ontwikkelt zich tamelijk snel.

Edited by TwaBla

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Leuk dat je de stap neemt om uit te breiden naar een online sectie. Er zijn zeker valkuilen op het moment dat je zelf nog geen online “basis” hebt.
 

Heb je “actieve” Social Media kanalen?

Wil jij zelf content maken en publiceren of geef je dat stukje in z’n geheel uit handen?

 

De eventuele valkuilen zijn:

 - (Onnodige) hoge kosten 

-  Diverse stijl/aanpak 

-  Voor welk type marketing kies je?

-  Contractsduur / periode 

- Fotografie content/aanbod 

 

- Influencer marketing is in de mode branche momenteel (als je het mij vraagt) het sterkst.

 

Wat ik je aan wil raden om zelf de basis qua registraties van betreffende accounts te hebben. Niet alles uit handen (willen) geven. 
 

Mocht je nog vragen hebben over influencer marketing mag je me een PB doen! 
Ik heb/ken diverse collega fashion-influencers maar ook marketingbureau’s.

 

Succes!

Groet, Jess.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat een mooie stap richting de online wereld. Ik kan het je zeker aanraden en begrijp ook de vraagstelling. 

 

Een goed online marketing bureau is niet makkelijk om te vinden, bedrijven noemen zich al snel vaak online marketing bureau. 

 

Hierbij een aantal tips om valkuilen te voorkomen bij het kiezen van een bureau:

 

- Zorg dat je rapportages ontvang uit bijvoorbeeld een programma zoals SemRush. Hiermee kan een bureau goede statistieken voorleggen. Je vraagt hun immers om een resultaat wat je zelf niet kan behalen. Wel zo mooi dat ze dit transparant overleggen. 

 

- Voor een goede rapportage heb je ook een goed plan nodig, in het plan zorg je voor een aantal kaders en richtingen zodat je niet met hagel gaat schieten. 

 

- Vraag of je contact op mag nemen met een aantal andere klanten van het bureau, een goed online marketing bureau heeft daar namelijk geen problemen mee.

- Vraag ze naar hun visie/missie voordat je die van jouw vertelt. Wel zo makkelijk als ze enigszins matchen. 

 

Hierbij een aantal tips voor je webshop:

Een online marketing bureau is maar een stukje van de puzzel, het maken van een geoptimaliseerde webshop is nog belangrijker. Wanneer je namelijk in de Google Pagespeed alleen maar rode getallen vindt is er namelijk eerst technisch werk aan de winkel. Daarnaast zijn geoptimaliseerde/unieke product beschrijvingen, kop titels, EAN Nummers, handleidingen en veelgestelde vragen erg belangrijk. 

 

Zorg er wel voor dat je webdesigner en online marketing bureau een klik hebben zodat je optimaal resultaat haalt uit beide partijen.

 

Succes!

 

 

 

 

 


Meceda? Specialist in Websites, E-commerce & SEO

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 51 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept