loading
Ga naar inhoud
Samanthavdwal
Verberg

Op zoek naar tips en ervaringen bij kiezen online marketing bureau

vraag

Ik heb al een aantal jaar een succesvol bedrijf in de mode-industrie, maar ik zou mijn bedrijf graag uitbreiden naar online.

Momenteel ben ik hard aan het werk aan een nieuwe website om ook online kleding te gaan verkopen.  Zodra de website klaar is ben ik op zoek naar een online marketingbureau die mij kan helpen, zodat er ook mensen op de website komen die geïnteresseerd zijn in mijn kleding.

Dit is de eerste keer dat ik een samenwerking met zo'n bureau aan ga en als ik eerlijk ben heb ik geen idee waar ik op moet letten bij het kiezen van een juist bureau. 

 

Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen: waar moet je op letten bij aangaan van een samenwerking met een online marketing bureau? Zijn er ook valkuilen? 

En ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar wat de ervaringen van jullie zijn. 

aangepast door Samanthavdwal
Link naar bericht
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1
  • Waardeer dit antwoord

 

Online is inmiddels ook al een breed begrip. Dat omvat ook je website. Hoe is die ingericht op gebruiksgemaks (UX = user experience). Hoe is die afgestemd op vindbaarheid? Sterker nog: het denken begint al eerder, want hoe heb je je assortiment afgestemd op online relevantie? Het je artikelen (met bijpassende prijsstelling) om klanten tot een eerste aankoop te bewegen en artikelen om die klant opnieuw te activeren?

 

Vervolgens kom je in zoekmachines (SEO/SEM), in social media en via newsletters.

 

Dan kijk je naar affiliates (performance marketing), influencers en recommendations.

 

Ik zou op zoek gaan die affiniteit heeft met jouw product, jouw markt en genoeg ervaring met online (sitebouw / social media) om samen de weg te zoeken. Want dit domein ontwikkelt zich tamelijk snel.

aangepast door TwaBla

Je mag ook abonnee worden als je kritisch leest! Follow the Money🤑  

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Leuk dat je de stap neemt om uit te breiden naar een online sectie. Er zijn zeker valkuilen op het moment dat je zelf nog geen online “basis” hebt.
 

Heb je “actieve” Social Media kanalen?

Wil jij zelf content maken en publiceren of geef je dat stukje in z’n geheel uit handen?

 

De eventuele valkuilen zijn:

 - (Onnodige) hoge kosten 

-  Diverse stijl/aanpak 

-  Voor welk type marketing kies je?

-  Contractsduur / periode 

- Fotografie content/aanbod 

 

- Influencer marketing is in de mode branche momenteel (als je het mij vraagt) het sterkst.

 

Wat ik je aan wil raden om zelf de basis qua registraties van betreffende accounts te hebben. Niet alles uit handen (willen) geven. 
 

Mocht je nog vragen hebben over influencer marketing mag je me een PB doen! 
Ik heb/ken diverse collega fashion-influencers maar ook marketingbureau’s.

 

Succes!

Groet, Jess.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Wat een mooie stap richting de online wereld. Ik kan het je zeker aanraden en begrijp ook de vraagstelling. 

 

Een goed online marketing bureau is niet makkelijk om te vinden, bedrijven noemen zich al snel vaak online marketing bureau. 

 

Hierbij een aantal tips om valkuilen te voorkomen bij het kiezen van een bureau:

 

- Zorg dat je rapportages ontvang uit bijvoorbeeld een programma zoals SemRush. Hiermee kan een bureau goede statistieken voorleggen. Je vraagt hun immers om een resultaat wat je zelf niet kan behalen. Wel zo mooi dat ze dit transparant overleggen. 

 

- Voor een goede rapportage heb je ook een goed plan nodig, in het plan zorg je voor een aantal kaders en richtingen zodat je niet met hagel gaat schieten. 

 

- Vraag of je contact op mag nemen met een aantal andere klanten van het bureau, een goed online marketing bureau heeft daar namelijk geen problemen mee.

- Vraag ze naar hun visie/missie voordat je die van jouw vertelt. Wel zo makkelijk als ze enigszins matchen. 

 

Hierbij een aantal tips voor je webshop:

Een online marketing bureau is maar een stukje van de puzzel, het maken van een geoptimaliseerde webshop is nog belangrijker. Wanneer je namelijk in de Google Pagespeed alleen maar rode getallen vindt is er namelijk eerst technisch werk aan de winkel. Daarnaast zijn geoptimaliseerde/unieke product beschrijvingen, kop titels, EAN Nummers, handleidingen en veelgestelde vragen erg belangrijk. 

 

Zorg er wel voor dat je webdesigner en online marketing bureau een klik hebben zodat je optimaal resultaat haalt uit beide partijen.

 

Succes!


Meceda? Specialist in Websites, E-commerce & SEO

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Er zijn heel veel online marketing bureaus. Echter de ene SEA specialist is nog niet de andere SEO specialist :face-savoring-food:
Ik zou een goede selectie plegen. Naast bepalen wat je zoekt en wat je wilt dus ook goede selectie criteria opstellen waaraan het bureau moet voldoen.

Heeft het bureau wel klanten zoals jij (starters)? Zijn er een aantal klanten van hen die je persoonlijk mag spreken om een goed inzicht te krijgen hoe het bureau werkt en hoe succesvol ze zijn? Hoe zijn de kosten/baten? Etc.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
Op 14-9-2021 om 14:14, Samanthavdwal zei:

Ik heb al een aantal jaar een succesvol bedrijf in de mode-industrie, maar ik zou mijn bedrijf graag uitbreiden naar online.

 

Je weet hoe succes in jouw sector afhankelijk is van talloze factoren, inclusief ervaring, vakkennis, contacten, intuïtie etc.

 

Ga er maar van uit dat online marketing net zo'n ontdekkingsreis is, door een universum dat volop in ontwikkeling is.

Zoek iemand met wie je die reis wil maken, en mijd degenen die beweren alles al te weten. :upside-down-face:


Je mag ook abonnee worden als je kritisch leest! Follow the Money🤑  

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hoi Samanthavdwal, weet je zeker dat je zelf wilt gaan starten met een webshop of is er nog ruimte om in te stappen op een online verkoopkanaal dat een deel van de SEO/SEA voor haar rekening zal nemen?  Dropshipment is wellicht een tussenvorm waarbij je altijd kunt kiezen om min of meer te investeren in SEA en SEO om de verkopen via partnerplatformen te boosten. De online markt is in mijn ogen erg vol en het zal  volgens mij daarom lastig zijn om met een beperkt assortiment op een eigen online platform genoeg te converteren om zelfstandig traffic aan te trekken.  Met een heel sterke USP en niche kun je het avontuur via een eigen platform aan gaan omdat je dan gerichte SEA en SEO kunt voeren. Ik zou afgaan op sterke reverenties omdat goede bureaus zeldzaam zijn. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 0 leden online en 62 gasten

    Er zijn momenteel geen geregistreerde gebruikers online

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké