Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
riederalp

Meer klanten voor hoveniersbedrijf?

Recommended Posts

Hallo

ik ben net gestart met een hoveniers bedrijf zins mei dit jaar..

Alleen krijg ik het niet voor elkaar om veel klanten te krijgen

ik sta op speurder heb een eigen website

ik sta bijna overal boven aan in google (bv tuinonderhoud noorholland)

noem het maar op.

 

Ik heb echt belachelijk veel hits op mijn website 200 gemiddelt per dag

Alleen komt er geen werk uit nou ja af en toe dan

 

hoe kan ik zorgen dat ik de mensen krijg die me willen voor hun tuin

Kunnen jullie me van advies voor zien...

Auto is ook beletterd er staan links er recht bordjes maar als ik zo veel kijkers heb op mijn site waarom durft niemand dan contact op te nemen

 

help

 

Riederalp

 

[titel aangepast - mod]

jahoe00014112.jpg.6fdc632a1969df15ea673ebfa8791517.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Het zou ermee te maken kunnen hebben dan het momenteel niet echt de toptijd is voor tuinaanleg. Misschien zit ik ernaast maar doen de meeste mensen dat niet in het voorjaar?

 

Als dat waar is moet je dus tot die tijd zaaien om straks te gaan oogsten. Je hebt namelijk inderdaad veel hits! En je site ziet er mooi en professioneel uit. Daar ligt het dus niet aan.

 

Wellicht kun je een soort van partnership starten met een lokaal tuincentrum. Die zullen ongetwijfeld vaak vragen krijgen over het aanleggen van tuinen. Wellicht dat ze jou dan kunnen aanbevelen als jij dan alle benodigde spullen daar inkoopt.

 

Daarnaast zullen veel mensen via mond-tot-mond reclame bij bedrijven zoals het jouwe terecht komen. Probeer dus ook zoveel mogelijk mond-tot-mond te creëren. Vraag aan je huidige klanten of ze je ergens willen aanbevelen. Maar als je goed werk levert gaat dit meestal wel vanzelf.

 

Succes!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee om bij supermarkten flyers op te hangen. bij tuincentra's flyers neer leggen..

 

En inderdaad.. denk dat je rond het voorjaar meer werk kan verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Riederalp,

 

Ben het niet helemaal eens met Rikkert. Ik heb je site bekeken. Ik vind het meer een informatie site (mijn mening). Bezoekers aantallen is leuk maar weet je ook hoelang bezoekers op je site blijven? Ik vind de introductie pagina niet sterk. Foto's zeggen vaak meer dan tekst.

Ik vind de site een beetje saai overkomen terwijl tuinen juist een vrolijk iets is. Veel kleuren etc. Zet er ook een soort van gastenboek op waar jou klanten hun positieve recaties kwijt kunnen.

 

De concurrentie is groot. Mensen surfen makkelijk verder. Misschien is het boek calimero marketing van Karen Romme wat voor je.

 

Probeer je ook aan te sluiten bij collega tuinbedrijven. Zie je ook vaak in de aannemers branche. Onderaannemers worden vaak in dienst genomen omdat er nogal vaak inschattingsfouten worden gemaakt. Op die manier kan je goede referenties opbouwen.

 

En de beste reclame voor jou is huis aan huis reclame. Maak een soort van strategisch pakket. pakket 1. Winterklaarmaken 200 euro.

pakket 2. etc etc. Klanten willen duidelijkheid. Dit alles zet je op een A4-tje. Even kopieren en deze strooi je zelf rond bij jou in de regio.

 

Let op: Als klanten niet naar jou toekomen dan ga je naar de klant toe.

 

Als je vragen hebt kan je ze altijd aan me stellen.

 


De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er ook een soort van gastenboek op waar jou klanten hun positieve recaties kwijt kunnen.

 

 

Die staat onder contact maar daar uit blijkt dat je graag wil helpen maar niet verder hebt gekeken dan de start pag.

en dat is mijn probleem dus ook, ik heb het idee dat het daar ook meestal bij blijft.

ik kan zien dat ze komen en dat ze ook een x pagina's zien maar welke ze nog meer bekijken zie ik dus verder niet

 

en de gasten boek staat er pas vanaf van de week op dus niet al mijn klanten hebben er op geschreven

 

(ff wat kleiner gemaakt, is leuker voor de breeedte van de discussie :D)

slide-kleiner.thumb.jpg.89b658aafede5a4e5078fca006aa9631.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voorpagina van je site suggereert dat je liever met een glas wijn over tuinen mijmert, dan dat je er aan werkt. Dat ligt aan de tekst, en dus aan de tekstschrijver. Die wel lyrisch kan schrijven, maar toch spelfouten maakt.

 

Misschien moet je bovendien de indeling (en dus de navigatiestructuur) nog eens goed overdenken. Maak bv een navigatie waarin je op de voorpagina duidelijker onderscheid maakt tussen

 

TUINEN

TERRASSEN

VIJVERS

DAKBEPLANTING

 

Waarbij je dan op elk deelgebied kan doorschakelen naar Aanleg en Onderhoud en eventueel voorbeelden waarin je passie tot uitdrukking komt. Ook zou ik enkele rekenvoorbeelden plaatsen bij elk thema. Wat kost zo'n vijver nou?

 

De opzet is zodanig dat ik horizontaal moet scrollen om de tekst te kunnen lezen. Dat kan veel beter.

 

Je voorpagina zou iets actueels kunnen bevatten. BV de seizoenindeling die je op je tuinpagina hanteert. Daarmee maak je nl duidelijk waarom ik als klant NU contact moet opnemen. Doe ook een maandaanbieding.

 

 

 

 


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een paar kilometer afstand van jouw bedrijf (en op 1 kilometer van mijn bedrijf) is een van Nederlands grootste koi-karper bedrijven gevestigd: http://www.koi-vijver.nl/

 

Daar worden vele dure vissen verkocht. De kopers hebben vast ook behoefte aan hulp bij hun vijver én de tuin er om heen. Wellicht kan je met hun samenwerken?


Pitch Coach / Pitch Trainer , Presentatie en Sprekers Coach/Trainer, Gast Spreker / Public Speaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid: Ik weet niets van tuinen....

 

Als ik even meedenk: Tuinen lijken mij een flinke investering. Ten eerste zou ik meer willen zien, bijvoorbeeld in de vorm van afbeeldingen van gerealiseerde tuinen. Beelden zeggen meer dan woorden. Uiteraard is het allemaal maatwerk, maar wellicht kan je bij deze voorbeelden ook richtprijzen geven, zodat potentiële kopers ook daarvan een indruk kunnen krijgen. Binnen de 'aannemerij' is budgetcontrole en beheersing altijd een aandachtspunt. Misschien kan je aangeven hoe jij hier mee omgaat. Hoe zit het met financiering? Is dat iets om je klanten over te informeren op de site? Stel een woning staat al lang te koop.... Wellicht kan je met een makelaar/verkopende partij/projectontwikkelaar iets afspreken... Kopende partij krijgt 'gratis' aanpassing van tuin. Uiteraard betaalt de verkopende partij.... Verder... Hoe onderscheid je je van je concurrenten?

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riederalp,

 

Als ik op jou internetsite komt, zie ik veel te veel tekst om mee te beginnen in een niet aantrekkelijk lettertype.

Als ik een internetsite ontwerp, dan zorg ik ervoor dat er op de beginpagina voldoende informatie is (niet te veel) en afbeeldingen van producten en of diensten.

 

Op de intro pragina zie ik alleen een herfstblad, is wel leuk maar niet echt doeltreffend. Het nodigd mij in ieder geval niet uit om verder door je internetsite te klikken. Als het begin saai is, dan denken de meeste andere bezoekers dat de rest ook wel saai zal zijn en vervolgens dus weer weggaan.

 

Wat misschien een aantrekkelijke toevoeging aan je internetsite zou kunnen zijn is een pagina met je projecten erop. Mensen kicken op het geleverde werk en mooie foto's. Foto's zeggen veel meer dan 1000 woorden zeggen ze wel eens, maar op een internetsite moet je niet veel tekst hebben en meteen aan je potentiële klanten laten zien wat je kan. Als je steeds nieuwe projecten toevoegd aan je internetsite hebben de bezoekers ook in de gaten dat je je internetsite onderhoudt en zien ze steeds nieuw werk van je wat ze misschien kan overhalen om contact met je op te nemen.

 

Hopelijk heb je iets aan mij informatie en mocht je nog vragen hebben stel ze..

 

Succes!!

 

 

PS: een voorbeeld van een van onze klanten in een soort gelijke branche

http://www.houtbouw-buitenhuis.nl/

Hier wordt meteen een foto getoond van producten die hun maken / leveren.


Nieuwe internetsite?

www.design4web.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wat dacht je van gewoon aanbellen! Zoek een bewerkelijke tuin, misschien bij mensen op leeftijd en bied iets aardigs aan als aanvang.

 

 

Perry

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar ideeen van iemand die in HHW werkt ;D :

 

Nee, tuinen zijn op dit moment niet "on top of mind". Een van de dingen die je kan bedenken is om je potentiele klanten een flinke "Call for Action" te bezorgen.

 

Hierboven waren al suggesties als : nu zaaien, in voorjaar oogsten.

Of : actie a la de Winterschilder : "De WinterTuinier - 10-20% korting op arbeidsloon".

Of : alle vijvers lopen het gevaar te bevriezen, met alle leidingen - daar kan je een actie van maken. De "VriesVijver"-Weken.

Of : om zo'n geweldige contraptie te maken die op de foto staat, lijkt mij het jammer als de bouw zou gebeuren in het voorjaar, als de tuin lekker er omheen kan groeien.

Of : bij ons in de buurt zijn mensen rond Kerst met een ware wedrace bezig wie de mooiste KerstTuin kan maken : weer een moment om als KerstTuinier voor de dag te komen.

Of : jij bent tuinier, jij zal ongetwijfeld veel meer dingen weten over wat de natuur wel/niet doet in het najaar/winter en wat je dus het beste NU moet doen. Wijs mensen door een opvallend, interessant aanbod op deze uitstekende kans, die ze niet voorbij moeten laten gaan.

 

Of....denk eens aan bedrijven, die ook een tuin hebben. En die wel geld hebben.

En variatie op die van VentureCapital : vlakby (richting Alkmaar) is een giga-tuincentrum. Biedt hen bijvoorbeeld aan dat je een keer per week een "Paul de Tuinman"-spreekuur hebt voor de betere tuinadviezen (bijv. voor noppes).

 

Kleed dat een beetje aan (de vijver op de foto laat zien dat je daar geen problemen mee hebt) en krijg geweldige PR, bekendheid, inzicht in wensen/problemen van klanten, geloofwaardigheid als een goede tuinier en waarschijnlijk...klanten !

 

Win/Win : jij klanten, tuincentrum biedt extra service aan zijn klanten !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is je doelgroep?

Wat wil je doelgroep?

Hoe ontwikkelt de markt zich?

Wie zijn jou concurrenten?

Wat is jou meerwaarde ten opzichte van concurrenten?

 

Dit zijn een aantal strategische vragen die belangrijk zijn om te weten als bedrijf zijnde, voordat je klanten gaat benaderen. Daarom vind ik dat het verstandig is om ook een gestructureerd en goed doordacht marketingplan op te stellen. Natuurlijk kan dit saai zijn, kost het veel tijd, kennis en levert het niet direct iets op. Maar op de langere termijn zul je hier zeker profijt van hebben. Een strategie is als een fundament van een huis: Je kunt er goed op verder bouwen, maar als het fundament niet in orde is bestaat er een grote kans dat het huis instort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste reclame blijft mond tot mond reclame. Dus steek wat tijd in het netwerken naar aanleiding van opdrachten die je hebt afgehandeld.

 

Om "het hoofd boven water te houden" zou je regelmatig kunnen checken op leadz.nl of er klussen tussen staan die je kunt/wilt uitvoeren.

 

Leadz.nl is een soort veilingsite waar door particulieren werkzaamheden worden geplaatst waarop bedrijven kunnen bieden. De opdrachten zijn verspreid over het hele land, dus misschien zit er af en toe iets tussen binnen reisafstand.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes anyway ::)

 

 


The world is a book, and those who do no travel read only a page.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierboven wordt al gezegd: niet mijmeren, maar kortere teksten. Ook wordt gezegd: kopers willen helderheid. Met beide ben ik het eens, maar voeg daar aan toe:

 

tuinen zijn ook gewoon emotie, sfeer. Verkopen doe je met passie, niet met veel informatie. Teveel informatie doet geen recht aan het verkoopmoment. Mensen op je site moeten binnen de tijd dat ze aan het lezen zijn het 'verkoopmoment' ervaren: 'deze man heb ik nodig, die gaat mijn tuin aanleggen.' Die passie ontbreekt m.i. nog te veel, en er staan te veel woorden om dat verkoopmoment te ervaren.

 

En, die passie moet ook spreken uit sfeervolle tuinen: er staan als eerste betonstraatstenen. En die noem je klinkers! Sla eens twee waaltjes tegen elkaar en twee bkk's en je weet weer waarom klinkers klinkers heten. Uit details moet die passie spreken. (ik heb wel gezien dat er ook klinkers staan), maar geef bijvoorbeeld ook de optie om gebruikte klinkers te leveren (er is in het oosten vh land een leverancier van tweedehands waaltjes.....

 

En eeh, portfolio? Wat heb je gerealiseerd, en waarom moet ik zo onder de indruk zijn? Er staat wat je kan, niet wat je heel goed kan.

 

Specialiteit plus doelgroep = niche!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is ik heb groene vingers ik heb een vriend die heeft die site gemaakt voor me de rest moet ik zelf in vullen......

teksten schrijven is niet mijn sterkste punt dus als iemand mij wil helpen qua tekst graag

143320084wqPBNi_ph.thumb.jpg.075f876a3d544d32ffeb6e80c7359439.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is ik heb groene vingers ik heb een vriend die heeft die site gemaakt voor me de rest moet ik zelf in vullen......

teksten schrijven is niet mijn sterkste punt dus als iemand mij wil helpen qua tekst graag.

 

Okay, misschien kunnen we wat EHBO from HL mobiliseren. Da's Eerste Hulp Bij Ondernemen door dit forum.

 

Als jij de projectleiding op je neemt en die vriend van jou bereid is nog eens naar de site te kijken (nieuwe opzet en voorzien van content management) desnoods met hulp van gespecialiseerde HLers, dan wil ik de komende weken wel een tekst fabriceren. Er zijn vast mensen hier die gaandeweg tips kunnen toevoegen, opbouwende kritiek willen leveren of bv met sitebouw en SEO kunnen helpen.

 

We gaan dan om te beginnen je site DAMA maken. Duidelijk, Aantrekkelijk, Motiverend en Activerend. Ik neem je huidige aanbod als startpunt, maar wat mij betreft voegen we daar elementen aan toe om de aandacht te vergroten en je markt uit te breiden. Vandaar dat die site een beetje flexibel moet zijn, zodat je de content en je aanbod kan aanpassen.

 

Als tegenprestatie (zou je accoord gaan en de collectieve aanpak succes hebben) lijkt me redelijk dat je over twintig jaar (als je vijftig man personeel hebt in vier vestigingen) de tuin van het HL's Exit bejaardentehuis aanlegt en onderhoudt.

 

Goed voorstel?


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leadz.nl is een soort veilingsite waar door particulieren werkzaamheden worden geplaatst waarop bedrijven kunnen bieden...

 

Helaas wordt je door leadz gedwongen voor bodemprijzen te werken.

Is het dan nog leuk eigen ondernemer te zijn?

 

KlusKontakt is wat dat betreft een stuk sympathieker en bovendien een stuk origineler. Leadz heeft immers het idee van kluskontakt gewoon gepikt.

 

EDIT

KlusKontakt is je eigen website, en traffic naar je eigen website proberen te leiden door anderen zwart te maken daar houden we niet zo van op HigherLevel

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leadz.nl is een soort veilingsite waar door particulieren werkzaamheden worden geplaatst waarop bedrijven kunnen bieden...

 

Helaas wordt je door leadz gedwongen voor bodemprijzen te werken.

Is het dan nog leuk eigen ondernemer te zijn?

 

KlusKontakt is wat dat betreft een stuk sympathieker en bovendien een stuk origineler. Leadz heeft immers het idee van kluskontakt gewoon gepikt.

 

 

 

Vind het afkraken van je concurrenten echt heel erg slecht, ik hou namelijk van eerlijke concurrentie en daar lijkt het nu niet op.

Nu we toch aan het afkraken zijn, neem maar eens een voorbeeld aan de internetsite van Leadz.

 

Deze internetsite is namelijk vele malen duidelijker, betere navigatie, aantrekkelijker design, etc.

Voordat je andere gaat afkraken, moet je zelf wel met een heel bijzonder product komen en dat resultaat heb jij nog lang niet bereikt met je klikcontact website.


Nieuwe internetsite?

www.design4web.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 136 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept