• 0

Crypto Trading bedrijf

Hallo,

 

Ik wil graag met een vriend samen een trading bedrijf beginnen voor crypto.

Zodat wij crypto kunnen uitkeren/traden en gebruiken met een goede belasting percentage en wij hier ook in kunnen uitbreiden/voltijd baan van kunnen maken.

 

Ik lees veel over eenmanszaken omdat je daar natuurlijk MBK vrijstellingen en ondernemers aftrekkingen hebt.

Ook las ik dat je op Malta een bedrijf kunt starten waarbij je van de 35% belasting 30 terug krijgt. (al is dat zover ik weet alleen voor aandeelhouders, daar zullen wij geen gebruik van maken)

 

Kan iemand mij hier meer informatie over geven? met name wat in mijn geval het beste uit zal komen. ( 1 bedrijf met ze 2, 2 eenmanszaken of op Malta).

Of waar ik eventueel rekening mee moet houden omdat wij natuurlijk alles legaal willen doen.

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Dave

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Dave,

 

Ondanks dat ik niet volledig thuis ben in ondernemen in deze sector, zou ik je graag een tip meegeven over de AFM.


Ik heb zelf enigszins ervaring met het de AFM, de organisatie die vergunningen af zal geven voor een dergelijke onderneming. Mijn ervaring is; keihard afgewezen worden. Na het grondig voorbereiden van een vergunningsvoorstel, inclusief de bijbehorende juristen, werd ons voorstel niet eens overwogen, maar zonder feedback afgewezen. Mocht je echt serieus deze onderneming willen oprichten en in Nederland willen opereren, bereid je dan voor op een langdurige en ontzettend kostbare procedure. Daarbij kan ik mij ook voorstellen dat de handel in crypto aanzienlijk strenger zal worden gecontroleerd.

 

Ik hoop je niet te ontmoedigen, maar succes met je eerste stappen! En maak je niet te druk over randzaken zoals een paar % belasting meer of minder, maar ga eerst eens beginnen :smiling-face:.

 

Met ondernemende groet,

 

B.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 15-9-2021 om 13:40, DaveSchaafsma zei:

1 bedrijf met ze 2, 2 eenmanszaken of op Malta).

Of waar ik eventueel rekening mee moet houden omdat wij natuurlijk alles legaal willen doen

wees dan ook bereid om te emigreren. Brievenbusbedrijfjes op Malta, terwijl jullie onder de Hollandse zon het bedrijf besturen, zal door de fiscus bij een check echt niet gezien worden als een Maltees bedrijf

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Vergunningen zijn de eerste stap, maar ook een volledig functionerend en ultra veilige (cybersecurity) maatregelen zijn cruciaal. Vermoed dat zowel de vergunning als technische applicaties enorm veel tijd, energie en geld gaan kosten.

 

Kan naar aanleiding van je bericht even niet inschatten hoever je al bent (met ondernemen), maar misschien is een blog, nieuws en advies website in combinatie met affiliate links naar grote platformen een veel haalbaarder idee. Een serieus crypto platform kan je hiernaast wellicht opstarten, als je bekender bent in de wereld (van het ondernemen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.