• 0

Meer klanten bereiken

hoi,

 

Ik ben inmiddels ca 3 jaar met mijn bedrijf bezig en momenteel kan ik er net van leven (woon thuis, werk nog vanuit huis enz) Nu wil/moet ik op termijn toch mijn omzet en winst verhogen. Momenteel adverteer ik op google (zoekresultaten)  via marktplaats (admarkt) en op een forum. Ik merk alleen dat ik qua omzet niet echt verder kom en ik wil toch graag meer klanten bereiken. Aan het eind van het jaar ga ik naar een beurs waar ik veel klanten hoop te bereiken maar ik wil ook graag op wat andere manieren meer klanten bereiken. Wie heeft advies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het aantal klanten is relatief klein ( denk ca 4000 a 5000 per jaar verdeeld over 5 grote aquariumbouwers en x aantal kleine/hobby aquariumbouwers) een aquarium wordt denk ik iedere 5 tot 7 jaar vervangen. Mijn klanten zijn nu vooral particulieren uit heel Nederland en af en toe uit Belgie.  Ik wil ook graag het aantal zakelijke klanten uitbreiden (aquariumwinkels) maar deze hebben allemaal al een vaste leverancier (ook allemaal dezelfde leverancier) dus het is erg lastig om daar tussen te komen, ik heb wel een aantal pluspunten welke die andere leverancier niet heeft maar die andere leverancier heeft al jarenlang een bekende en betrouwbare naam en dat heb ik nog niet.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 22-9-2021 om 12:51, nick7203 zei:

 Ik wil ook graag het aantal zakelijke klanten uitbreiden, ik heb wel een aantal pluspunten welke die andere leverancier niet heeft maar die andere leverancier heeft al jarenlang een bekende en betrouwbare naam en dat heb ik nog niet.

 

Uiteraard heb je pluspunten, maar even je bedrijfsnaam googlen leveren toch wat recente negatieve rescensies  op, met daarbij het ongeregelde en chaotische, niet tijdig antwoorden en het niet naar tevredenheid oplossen van klachten. Kun je een grotere klantenkring aan, en dan vooral in de zakelijke markt, reacties en betalingen zijn vaak wat anders.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 22-9-2021 om 22:29, stroomtang zei:

Uiteraard heb je pluspunten, maar even je bedrijfsnaam googlen leveren toch wat recente negatieve rescensies  op, met daarbij het ongeregelde en chaotische, niet tijdig antwoorden en het niet naar tevredenheid oplossen van klachten. Kun je een grotere klantenkring aan, en dan vooral in de zakelijke markt, reacties en betalingen zijn vaak wat anders.

 

 

Dat klopt, ik heb wat privedingen gehad waardoor het allemaal een beetje door elkaar liep, deze zijn inmiddels opgelost. Ik zal toch een keer moeten uitbreiden om rond te komen (huidige werkplaats is aan de kleine kant dus op termijn een werkplaats huren is +1200 euro per maand en als ik op mezelf ga wonen komt er nog eens +1200 per maand bij) Zakelijke klanten bevallen mij tot nu toe erg goed (ik heb een klant die toevallig vanaf die andere leverancier naar mij is overgestapt) 

Link naar reactie
  • 1

Ik zie op FB en je site vooral foto's van glas, glas en... glas. Leuk voor de kenners, maar voor mij gaat het pas leven als ik vissen zie. Misschien meer richten op de beleving en proberen een aquatische droom te verkopen in plaats van wat gekitte glasplaten?

 

Verder: demo-aquaria in woonwinkels op de meubelboulevard? Adverteren op papier (NL:tijdschrift "Het Aquarium", BE:tijdschrift "Aquariumwereld")? Mailing naar voetbalkantines, biologieleraren, (kleinere, particuliere) dierentuinen? Verkoop via bouwmarkten (net als maatwerk zonwering)?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.