• 0

Ongezellige kantine

Beste lezers,

 

Het valt mij op dat onze kantine erg ongezellig is en hier wil ik graag verandering in brengen.

Tijdens de koffie om 10 uur of de lunch zitten er variërend 3 - 6 mensen.

Er zijn soms tergend lange stiltes waar ikzelf ongemakkelijk van wordt.

 

1:Heeft iemand hier ervaring en advies?

 

Bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Joop, 

 

Heb je al eens gevraagd wat anderen vinden van de kantine?

 

Wellicht vinden anderen de kantine niet ongezellig, houden ze van stilte of - begrijp me niet verkeerd - ligt de reden van die stilte mede aan jou:winking-face:

 

Kortom: één welgemeend advies voordat je "een stempel" wilt gaan drukken op de kantine: probeer eerst ook  de meningen van anderen te peilen.

Mochten anderen het ook ongezellig vinden dan kun je ze wellichte ook betrekken in oplossingen en de uitvoering daarvan .

 

Een echt goede leider drukt zijn of haar stempel onzichtbaar: door mensen niet alleen het gevoel te geven dat ze het zelf (mogen) doen, maar dat ook echt te faciliteren als dienend leider

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat is er ongezelllig of weinig uitnodigend aan jullie kantine(ruimte) en is deze werkelijk slechter vertoeven dan jullie werkvloer?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 21-9-2021 om 22:18, Norbert Bakker zei:

Beste Joop, 

 

Heb je al eens gevraagd wat anderen vinden van de kantine?

 

Wellicht vinden anderen de kantine niet ongezellig, houden ze van stilte of - begrijp me niet verkeerd - ligt de reden van die stilte mede aan jou:winking-face:

 

Kortom: één welgemeend advies voordat je "een stempel" wilt gaan drukken op de kantine: probeer eerst ook  de meningen van anderen te peilen.

Mochten anderen het ook ongezellig vinden dan kun je ze wellichte ook betrekken in oplossingen en de uitvoering daarvan .

 

Een echt goede leider drukt zijn of haar stempel onzichtbaar: door mensen niet alleen het gevoel te geven dat ze het zelf (mogen) doen, maar dat ook echt te faciliteren als dienend leider

 

Hallo Norbert,

 

Bedankt voor het advies, ik ga meningen peilen.

Mijn allereerste besluit toen ik het stokje overnam begin 2020 was om de kantine te vernieuwen. Die is volledig verbouwd en ziet er prachtig uit.

Dit wilde ik doen voor mijn collega's omdat ik het belangrijk vindt dat ze een mooie plek hebben waar ze ook trots op kunnen zijn.

 

Op 21-9-2021 om 22:28, Gast zei:

Wat is er ongezelllig of weinig uitnodigend aan jullie kantine(ruimte) en is deze werkelijk slechter vertoeven dan jullie werkvloer?

 

Mvg,

 

Wigbolt

Hallo Wigbolt,

 

Dit is interessant. 

Sinds begin 2020 heb ik het stokje overgenomen en als eerste besloten om te investeren in de kantine.

Het hele pand is behoorlijk verouderd en was altijd 'functioneel'. Om die reden werd er nooit geïnvesteerd.

Mijn keuze was 100% gericht op mijn collega's. Er moest een fijne, mooie en warme plek komen waar iedereen kan zitten en lunchen/koffie drinken.

De gehele kantine is nu al langer dan een jaar klaar, van tot tot teen een prachtige kantine.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 21-9-2021 om 22:54, JoopInstal zei:

De gehele kantine is nu al langer dan een jaar klaar, van tot tot teen een prachtige kantine.

Maar toch nog erg ongezellig? Heb je die volledige vernieuwing toen zelf bedacht? En vind je die nu (toch?) ongezellig?

 

Het advies van Norbert lijkt me erg goed.

Link naar reactie
  • 0
Op 21-9-2021 om 22:02, JoopInstal zei:

Er zijn soms tergend lange stiltes waar ikzelf ongemakkelijk van wordt.

Ik ben juist blij als ik tijdens een pauze even niet hoef te praten of te luisteren. Even bijkomen, hoofd leegmaken, stilte. Maar daarom ga ik vast liever buiten wandelen dan naar jouw nieuwe kantine, waar ik zo te lezen bij voorbaat ben afgeschilderd als ongemakkelijk en ongezellig. Jij vindt de kantine prachtig, en je hebt een bepaald beeld van gezellig, maar sluit dat ook aan op de behoefte van de medewerkers? 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Is het alleen stil en ongemakkelijk wanneer jijzelf in de kantine bent of is dit altijd zo? Want anders ligt het niet aan de kantine maar aan de onderlinge verstandhouding. In dat geval is kantine gevolg en geen oorzaak.

 

Vinden de medewerkers zelf het een issue?  Heb je het aan hen gevraagd? Het kan een heel groot onderliggend probleem zijn of juist niet. Je gaf ergens aan dat je een reorganisatie hebt gedaan, mijn ervaring met reorganisaties is dat de kansrijke snel een andere baan hebben en direct weggaan wanneer ze het niet kunnen vinden in het nieuwe beleid en dat de kansarmen noodgedwongen blijven zitten. Nu is dit een zwart scenario, maar gezien het aantal vragen wat je stelt niet uitzonderlijk. Maar zou wel de sfeer in de kantine kunnen bepalen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Heeft het misschien te maken met Covid maatregelen?

 

Bij een klant van mij zat iedereen altijd aan lange tafels te kaarten, babbelen of gekkigheid te verkopen maar door toedoen van de Covid maatregelen kreeg iedereen een eigen tafeltje met 1,5 meter tussenruimte waarmee de kantine verworden is tot een soort leslokaal.  Heeft wel invloed op de sfeer gehad.

 

 

aangepast door retired
Link naar reactie
  • 1

zijn je werknemers van de generatie telfoon altijd in de hand of juist dat niet? Ik ken er genoeg van de generatie telfoon altijd in de hand die prima pauze hebben met niks zeggen en stom staren naar nog stommere filmpjes.. als dat de ideale pauze is van je werknemers, dan ga je niet veel verder komen dan dit.

 

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.