• 0

Bedrijfsuitje

Beste Lezers,

 

Begin dit jaar wilde ik met alle collega's + partner en kinderen naar de Efteling.

Mijn idee was dat iedereen zijn eigen ding kon doen en de keuze zou hebben om met de groep te lunchen of niet.

Alles werd betaald. 

 

Dit is afgezegd door covid.

Feedback van meerdere: Een teamuitje gebaseerd op teambuilding lijkt ons beter.

 

Daar sta ik dan met mijn goede idee, dacht ik.

Het interesseert de mannen meer om samen iets te doen dan dat vrouw en kinderen mee mogen.

Opzicht hartstikke positief.

 

1: Hoe bepalen jullie wat voor uitje het wordt?

2: Wat voor teambuilding uitjes kunnen jullie bedenken of heb je ervaring mee?

3: Uitje binnen of juist buiten werktijd te organiseren?

 

Bedankt voor de aandacht!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Joop. zeker in relatie tot je andere vragen ("stempel" en "kantine") bekruipt met het gevoel er iets speelt in de sociale samenhang van jullie bedrijf (tussen medewerkers onderling en/of tussen medewerkers en leidinggevenden)

 

Kennelijk is er een grote behoefte aan teambuilding, en dat lijkt me een signaal dat je niet moet onderschatten: doe er juist je voordeel mee! 

 

Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

1: Hoe bepalen jullie wat voor uitje het wordt?

 

Dat bepalen wij met het personeel 

 

Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

2: Wat voor teambuilding uitjes kunnen jullie bedenken of heb je ervaring mee?

 

Karten, buggy-rally, paintball, levend stratego, Simon Sinek's Golden Circle (Why) teambuilding weekends, noem maar op: maar om te beginnen iets actiefs in groepsverband 

 

Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

3: Uitje binnen of juist buiten werktijd te organiseren?

 

Beide: activiteit overdag (bedrijf sluiten in de middag), avondeten en evt overnachting etc in eigen tijd 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 21-9-2021 om 22:28, Norbert Bakker zei:

Beste Joop. zeker in relatie tot je andere vragen ("stempel" en "kantine") bekruipt met het gevoel er iets speelt in de sociale samenhang van jullie bedrijf (tussen medewerkers onderling en/of tussen medewerkers en leidinggevenden)

 

Kennelijk is er een grote behoefte aan teambuilding, en dat lijkt me een signaal dat je niet moet onderschatten: doe er juist je voordeel mee! 

 

 

Dat bepalen wij met het personeel 

 

 

Karten, buggy-rally, paintball, levend stratego, Simon Sinek's Golden Circle (Why) teambuilding weekends, noem maar op: maar om te beginnen iets actiefs in groepsverband 

 

 

Beide: activiteit overdag (bedrijf sluiten in de middag), avondeten en evt overnachting etc in eigen tijd 

Beste Norbert,

 

Misschien sla je de spijker op zijn kop met de sociale samenhang.

Ik wil er ook graag iets mee doen, vandaar mijn hulpvraag. 

 

Bedankt voor het advies.

 

 

Link naar reactie
  • 1
Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

1: Hoe bepalen jullie wat voor uitje het wordt?

Laat je werknemers zich opgeven voor de feestcommissie: een paar collega's die samen verantwoordelijk zijn voor de organisatie. Zij kunnen waarschijnlijk beter in de groep peilen welke wensen er zijn. Jij kunt je ideeën nog steeds opgooien en hebt meteen mensen die daarover mee kunnen denken. 

 

Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

3: Uitje binnen of juist buiten werktijd te organiseren?

Ik vind dat de echte teambuildingsactiviteiten binnen werktijd horen. De borrel, het avondeten, etc. zou ook buiten werktijd kunnen.

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

Begin dit jaar wilde ik met alle collega's + partner en kinderen naar de Efteling.

Mijn idee was dat iedereen zijn eigen ding kon doen en de keuze zou hebben om met de groep te lunchen of niet.

Alles werd betaald. 

Dat vind ik sowieso een mooi gebaar ri. jouw collega's. Goed voor het "thuisfront". Maar als iedereen zijn eigen ding mag doen mis je hier idd de teambuilding. 
Maar kaartjes aanbieden voor de Efteling aan je collega's voor het gezin geeft wel een "good feeling".  Dan ipv van gezamenlijk naar de Efteling, je collega's kaartjes geven en kunnen ze zelf bepalen wanneer ze gaan met hen gezin (buiten werktijd of een vrije dag nemen). Leuk idee voor de Sint- of Kerstpakket vanuit het bedrijf.

 

Op 21-9-2021 om 22:18, JoopInstal zei:

Feedback van meerdere: Een teamuitje gebaseerd op teambuilding lijkt ons beter.

Ga daar dan voor en doe dit tijdens werktijd. Selecteer een activiteit - start met een lunch óf start met activiteit en eindig met een diner (of beide).

 

Optie kan zijn , dat je aansluitend (namiddag na kantoortijd) een diner/BBQ (evt. ook springkussen voor de kids o.i.d.) organiseert. waar dan ook het thuisfront bij aanwezig kan zijn.

Maar als daar binnen jouw collega's daar nog geen behoefte aan is, doe dat dan niet. Kan zodra de sociale samenhang er weer is (en já daar helpt leuke dingen doen met elkaar), altijd nog georganiseerd worden.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hier is het WKR-budget wél van toepassing. En dat wordt dan vermoedelijk ook al voor een groot deel opgebruikt als je een kostganger met gezin met kinderen op een uitje naar de Efteling wilt gaan tracteren. :winking-face:

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.