• 0

Btw op toegang feest

Hallo,

 

Ik hou jaarlijks een feest en vraag hier ook entree voor aan vrienden die ik uitnodig. Ik wil het echter via mijn bedrijf laten lopen jeer, omdat dit mogelijk goedkoper uitkomt. Echter heb ik een vraag over de btw. In principe kan de entree worden gezien als toegangsticket tot een feest. Onder welk btw-tarief valt dit?

 

Ik zie graag een reactie tegemoet,

 

Daan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 22-9-2021 om 01:03, DAE Retail zei:

Ik hou jaarlijks een feest en vraag hier ook entree voor aan vrienden die ik uitnodig. Ik wil het echter via mijn bedrijf laten lopen jeer, omdat dit mogelijk goedkoper uitkomt.

Omdat je ondernemer voor de btw bent geworden, betekent dat nog niet dat je alle btw op een muziekinstallatie van Thomann kunt terugvragen en je jaarlijkse feest met vrienden ineens een btw-belaste prestatie is geworden.

  

Op 21-9-2021 om 14:57, DAE Retail zei:

Ik heb in de afgelopen twee jaar veel apparatuur aangeschaft voor een onderneming die ik nu heb gestart. Dit komt vooral van de site Thomann af.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 22-9-2021 om 01:03, DAE Retail zei:

Ik hou jaarlijks een feest en vraag hier ook entree voor aan vrienden die ik uitnodig.

Als je BTW gaat rekenen op een "feest" zijn in ieder geval je "vrienden" nog duurder uit zijn wat die gaan bovenop de toegangsprijs BTW betalen, die jij vervolgens afdraagt aan de belastingdienst. Het enige voordeel is misschien dat je BTW op aangeschafte drank en dergelijke als voorbelasting kunt aftrekken (weet overigens niet hoe de belastingdienst daar tegenaan kijkt).  Voor de rest onthoud ik me van commentaar, we hebben blijkbaar andere ideeën over wat een "feest"  en "vrienden" zijn.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.