• 0

WBSO zelf doen: afgekeurd, Instantie laten doen: goedgekeurd

Hi

Ik vraag me af of iemand tegen een soortgelijk iets aan is gelopen:

 

Wij bouwen software voor data intensieve toepassingen en het betreft altijd research en development. Er zitten dus altijd moeilijkheden/uitzoekwerk/risico's aan de te ontwikkelen software.

 

Al jaren vraag ik voor mijn onderneming de WBSO zelf aan. Dat is jaren achter elkaar goed gegaan. Echter, vanaf 2019 begon men steeds moeilijker te doen. De afgelopen 3 jaar is mijn aanvraag door 3 verschillende inspecteurs beoordeeld en het is bijna onmogelijk geworden om een aanvraag goedgekeurd te krijgen. Welk argument ik ook aanvoer ik krijg altijd te horen dat het geen uitzoekwerk is, geen risico voor de onderneming, etc.

 

Nu zijn er verschillende bedrijven die kunnen helpen met de WBSO. Daar ben ik mee in zee gegaan. Ze wilden natuurlijk mijn aanvragen van voorgaande jaren inzien, en die heb ik ze gegeven. Ze hebben een nieuwe aanvraag opgesteld en daarin worden projecten gepresenteerd met dezelfde bewoordingen als in de aanvragen die door mij geschreven zijn.

Als ik de aanvragen vergelijk dan zijn er natuurlijk verschillen in zinnen, maar er staan niet significant andere zaken in om te beargumenteren waarom het een risico is, waarom er veel uitgezocht moet worden, waarom het nieuw voor de organisatie is, etc.

Deze nieuwe aanvraag is goedgekeurd.

 

Ik twijfel nu of ik de RVO hiermee moet confronteren. Een confrontatie kan tegen mij gaan werken want misschien gaan ze daarna nog moeilijker doen.

 

Ben benieuwd naar een reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op 23-9-2021 om 10:25, Jester3005 zei:

Ik twijfel nu of ik de RVO hiermee moet confronteren. Een confrontatie kan tegen mij gaan werken want misschien gaan ze daarna nog moeilijker doen.

Ik kan mij niet voorstellen dat het dan tegen je gebruikt gaat worden.

Ik zou een gesprek met RVO WBSO-adviseur aanvragen. Dit, om te achterhalen wat er in jouw aanvraag (afgekeurd) anders is dan die van de subsidioloog (goedgekeurd). Zoek samen met die WBSO-adviseur naar de verschillen.

Al is het maar voor volgende jaren/keren dat je weer zelf WBSO aan kan vragen en je het net zo goed zelf kan doen. Immers, het (tijdelijk) inhuren van een extern bureau/subsidioloog kost je ook geld.

De RVO  contactgegevens vind je hier >>> Keuzemenu 2.2 :winking-face:

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.