• 0

Afkoop lopend huurcontract met 8 maanden resterend

Beste leden, 

Ik wil een kantoor wat ik huur (niet het hoofdkantoor) graag afkopen bij verhuurder omdat betalingsverplichting hiervan niet meer voldaan kan worden. 
Er rest nog een resterende huurtermijn van 8 maanden a 1850 (kaal, exc btw) per maand. Dit komt neer op een nog resterende huurverplichting van ongeveer 15.000 

Ik ben reeds in gesprek met verhuurder geweest over afkoop van het contract. Hij stelde het volgende voor: 
5000 waarborgsom is voor verhuurder, en daarnaast een afkoopbedrag van 6000 voor de resterende huurtermijn, samen dus 11.000 om het contract af te kopen wat feitelijk nog zo'n 15.000 vertegenwoordigd. 

Ik vind het fijn dat verhuurder meedenkt en met dit voorstel komt, maar de 11.000 in totaal vind ik een beetje hoog, kan iemand mij uit ervaring vertellen of hier nog een substantieel bedrag vanaf zou kunnen, en wat hierin de beste aanpak is? 

Ik heb reeds een tegenvoorstel gedaan, waarin er naast de 5000 borg nog een afkoopsom van 3000 wordt geboden. 8000 in totaal dus voor afkoop v.h. contract. 
Alle input is welkom! Ben benieuwd wat doorgaans de range is qua percentage van de resterende huursom om het huurcontract af te kopen. 

Hartelijk dank vast en met vriendelijke groet, 
Daniel 

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Mijn gevoel zegt dat als jij 8.000 biedt, en hij 11.000 vraagt je er toch uit zou moeten kunnen komen. 

Bijvoorbeeld afhankelijk van de vraag of hij wel of geen andere huurder heeft gevonden.

8.000 plus 750 voor iedere maand dat hij geen huurder heeft. 

Geen idee of dit raar is, en of het juridisch kan.

• 0

Het is een kwestie van onderhandelen, niet meer en niet minder. De verhuurder hoeft namelijk nergens genoegen mee te nemen. Elke euro die je kunt besparen is er een.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar