• 0

NS Businesscard > voordeel of gemak?

 

Als ondernemer zie ik overal reclame voor NS Businesscard. Ik had al een betaalde dalvoordeel-functie op mijn kaart, maar die zakenkaart is gratis. Alleen is me nog niet duidelijk welke andere voordelen zo'n kaart heeft. Is dat nou kostenbesparing of zakelijk gemak bij de reisadministratie? Wat vinden jullie?

 

Dat ding bestaat als sinds 2015. Waarom nu ineens al die marketing? Zou het kunnen dat de NS ziet dat veel mensen weer in de auto stappen en de postcoronaspits op de snelweg trotseren?

 

NS-Businesscard.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 11-10-2021 om 16:36, TwaBla zei:

Is dat nou kostenbesparing of zakelijk gemak bij de reisadministratie? Wat vinden jullie?


Beide. Gratis dalurenkaart en gemak bij administratie met 1 x per maand achteraf facturatie én 1 kaart waarop ook OV Fiets en Greenwheels geregeld zijn.

 

En ik ontdekte vorige week bij toeval dat je er bij NS Qpark parkeergarages ook mee kunt betalen en reis je die dag met de trein dan krijg je nog korting ook

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 11-10-2021 om 18:56, TwaBla zei:

Een nadeel van de NS Businesscard is dat het geen identiteitsbewijs is

Gelukkig niet.

Overigens is geen enkele businesscard een geldig  identiteitsbewijs.

 

Ik gebruik ‘m niet en ga ‘m ook niet gebruiken.

Hoe minder registraties hoe beter.

Anonimiteit heeft vele voordelen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er al jaren één, hoewel ik bijna nooit met het OV reis. Grootste bijkomende voordeel voor mij is dat je met deze kaart ook gebruik kunt maken van de Business Lounges van Regus. Daarnaast erg makkelijk om geen saldo aan te hoeven houden.

 

Voor de daluren functie moet je inderdaad bijbetalen, de gratis kaart is alleen een vervanging voor de OV-chipkaart

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Voordeel van de business card is vanzelfsprekend het gescheiden houden van de administratie. Zeker voor grote bedrijven met medewerkers scheelt dit een hoop declaratie en gedoe. Als eenmanszaak heeft dit veel minder impact.

 

Dat het geen ID is, is geen nadeel. De OV chipkaart is dat ook niet. Bij verlies of diefstal blokkeer je de pas natuurlijk. Met een aangifte kan je de kosten zelfs terugvragen.

aangepast door Ondernemeneer

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
Op 13-10-2021 om 08:59, IJsbrand Schipperus zei:

Daarnaast erg makkelijk om geen saldo aan te hoeven houden.

 

Dat was ook voor mij de belangrijkste reden, ik vond vooral dat je minimaal 20 euro moet hebben op je OV chip voor inchecken erg irritant. Op rekening reizen scheelt hoop gedoe als je ook met bus reist en dan soms net onder minimumsaldo zit. Sta je weer op te laden terwijl voor je gevoel elk moment je trein vertrekt.

 

daluren is  4 euro per maand voor 40% korting in de daluren. vind ik ook prima prijs, nu heb ik het even niet vanwege corona nog. 

Maar die 4 euro heb je er al uit als je 1x per maand van Utrecht naar Amsterdam reist (enkele reis)

en zunig als ik ben vond ik 1e klas altijd te duur, maar met 40% korting doe ik het vaak wel en het is toch net even prettiger reizen.

 

en ja 1 factuur per maand is ook prettiger dan een stapel bonnen en facturen (die normaal niet via OV Chip kunnen) vooral omdat greenwheels kan of ov fiets. en ook taxi allemaal op 1 factuur. ik gebruik die opties niet veel maar voelt wel handig dat het kan.

Link naar reactie
  • 1

Die ouwe privéabonnementen waar jullie de zakelijke kaart nu mee vergelijken, bestaan volgens mij alleen nog maar voor bestaande gebruikers. Nieuwe klanten krijgen nu NS Flex. Dat is ook zonder saldo, 1 factuur per maand, en als er eens een keer een pandemie uitbreekt, kun je je dalurenabonnement pauzeren.

 

Deze hele draad lijkt ondertussen een grote advertentie.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Op 14-10-2021 om 09:44, Branko Collin zei:

Deze hele draad lijkt ondertussen een grote advertentie.

 

Het is inderdaad een ongewoon positief topic. Zoveel ondernemersgemak voor niets. Ik was aangenaam verrast. Maar de trein is tegenwoordig een incidenteel genoegen voor me. Lekker op rustige momenten, als het even kan. Boekje mee. Ze hebben ook goede koffie op de grotere stations!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 14-10-2021 om 14:29, TwaBla zei:

Het is inderdaad een ongewoon positief topic. Zoveel ondernemersgemak voor niets. Ik was aangenaam verrast.

 

Dat dus:face-blowing-a-kiss:.  En dat de financier van dit forum ook de eigenaar is van de NS is alleen relevant voor complotdenkers (is die Twa een betaalde influe-ns-er?:zany-face:)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.