Jump to content
markvdg
Verberg

PayPal heeft saldo toegeëigend

vraag

Hallo,

 

Wij hebben een (online) onderneming in humidors en randartikelen. Sinds enkele jaren boden wij ook PayPal aan als betaalmogelijkheid. Sinds vorig jaar verkopen wij ook sigaren aan volwassenen in Nederland. Een betaling daarvan via PayPal heeft er waarschijnlijk toe geleid dat ons account is geblokkeerd. Rookartikelen zijn niet volgens hun beleid. Na telefonisch contact moest ik 180 dagen wachten voordat ik mijn saldo zou kunnen opnemen. Dit voor het afhandelen van eventuele claims n.a.v. verkopen. Deze 180 dagen zijn nu verlopen en na nu blijkt hebben ze mijn saldo (1800 euro) toegeëigend 10 dagen voor het verstrijken van de 180 dagen.

 

Ik begrijp dat de verkoop van sigaren misschien tegen het beleid is van PayPal, maar het is een legaal product in Nederland om te verkopen. En ongeacht wat er in een overeenkomst staat, zijn zij gerechtigd om mijn saldo toe te eigenen? En wat zijn mijn juridische mogelijkheden en kansen? Alvast dank voor de hulp.  

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

PayPal is een prima betaalmogelijkheid voor consumenten. Voor handelaren kan het een bron van frustratie zijn! Ik ben er ooit door een soortgelijk probleem mee gestopt en zal het nooit meer gebruiken. 

Communicatie is slecht en termijnen worden niet aangehouden. Klinkt hard maar is een kwestie van afwachten. Kleine tip, mijn uitbetaling werd toen geweigerd maar kon door een gat in het systeem wel een betaling verrichten met mijn account. Uitbetalen gaat niet meestal maar betalen zou kunnen lukken ;-) 

Ik bespaar je de opmerking dat het niet slim is om in strijd met hun voorwaarden toch producten aan te bieden :-)

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mocht je er met Paypal onderling niet uitkomen, dan kan je altijd nog een klacht bij de Luxemburgse geschillencomissie indienen: https://www.cssf.lu/en/customer-complaints/

In tegenstelling tot het Nederlandse KIFID, behandelen dergelijke commissies in het buitenland doorgaans ook gewoon klachten van ondernemers, en niet alleen van consumenten.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dank voor de eerste reacties. De enige reden die ik heb gekregen is dat het ingaat tegen het beleid van PayPal. Verder geen enkele toelichting. In februari kon ik nog iemand aan de lijn krijgen. Nu moet ik eerst een Twitter account afsluiten. Als iets wat ik doe indruist tegen het beleid van PayPal, of iedere andere partner, verwacht ik dat ik de kans krijg om te reageren, anticiperen en eventueel te corrigeren. Maar niks van dit allemaal. Direct blokkeren en geld toe-eigenen. Voor mij persoonlijk voelt dit als diefstal. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Gok dat ze het geen toe-eigenen zullen noemen maar zich beroepen op de boeteclausule waarin staat dat overtreding van het beleid je $ 2.500 kost.

In hoevere dat redelijk is als het maar een kleine overtreding is (volgens het beleid zijn tabaksproducten anders dan sigaretten niet per definitie verboden, maar had je voorafgaande toestemming nodig), kan je over discussieren.

Edited by Maxn
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Op 12-10-2021 om 13:22, markvdg zei:

Als iets wat ik doe indruist tegen het beleid van PayPal, of iedere andere partner, verwacht ik dat ik de kans krijg om te reageren, anticiperen en eventueel te corrigeren. Maar niks van dit allemaal.

Als consument kun je soms op zulke coulance rekenen, maar als ondernemer wordt je geacht je in de voorwaarden te verdiepen en wordt je daar gewoon aan gehouden, ook door de rechtspraak en de belastingdienst. Probeer maar eens een btw-aangifte een dag te laat in te leveren omdat je internetverbinding eruit lag. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Een vergelijkbaar verhaal stond een paar dagen geleden op tweakers, maar op basis van wat details heb ik niet de indruk dat het om dezelfde persoon gaat. Zoek daar eens, misschien kunnen jullie elkaar nog ergens mee helpen. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

het is helaas een bekend iets bij Paypal en veel andere grote (Amerikaanse) bedrijven (denk ook aan amazon, ebay enz.)

er valt op geen enkel manier fatsoenlijk mee te communiceren en leggen geen enkele verantwoording af en verklaren niet waarom ze dingen doen.

zelf in verleden ook problemen gehad met paypal (had per ongeluk een erotische dvd online staan).

 

niet iets waar je nu wat aan hebt maar mogelijk in vervolg en voor andere: bij dit soort bedrijven altijd zoveel mogelijk je rekening leegtrekken zodra het kan. dus staat er wat geld op? direct overmaken naar je eigen rekening en nooit op dat account laten staan, dat is gewoon een tegroot risico bij dat soort bedrijven helaas.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 93 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept