• 0

PayPal heeft saldo toegeëigend

Hallo,

 

Wij hebben een (online) onderneming in humidors en randartikelen. Sinds enkele jaren boden wij ook PayPal aan als betaalmogelijkheid. Sinds vorig jaar verkopen wij ook sigaren aan volwassenen in Nederland. Een betaling daarvan via PayPal heeft er waarschijnlijk toe geleid dat ons account is geblokkeerd. Rookartikelen zijn niet volgens hun beleid. Na telefonisch contact moest ik 180 dagen wachten voordat ik mijn saldo zou kunnen opnemen. Dit voor het afhandelen van eventuele claims n.a.v. verkopen. Deze 180 dagen zijn nu verlopen en na nu blijkt hebben ze mijn saldo (1800 euro) toegeëigend 10 dagen voor het verstrijken van de 180 dagen.

 

Ik begrijp dat de verkoop van sigaren misschien tegen het beleid is van PayPal, maar het is een legaal product in Nederland om te verkopen. En ongeacht wat er in een overeenkomst staat, zijn zij gerechtigd om mijn saldo toe te eigenen? En wat zijn mijn juridische mogelijkheden en kansen? Alvast dank voor de hulp.  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

PayPal is een prima betaalmogelijkheid voor consumenten. Voor handelaren kan het een bron van frustratie zijn! Ik ben er ooit door een soortgelijk probleem mee gestopt en zal het nooit meer gebruiken. 

Communicatie is slecht en termijnen worden niet aangehouden. Klinkt hard maar is een kwestie van afwachten. Kleine tip, mijn uitbetaling werd toen geweigerd maar kon door een gat in het systeem wel een betaling verrichten met mijn account. Uitbetalen gaat niet meestal maar betalen zou kunnen lukken ;-) 

Ik bespaar je de opmerking dat het niet slim is om in strijd met hun voorwaarden toch producten aan te bieden :-)

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de eerste reacties. De enige reden die ik heb gekregen is dat het ingaat tegen het beleid van PayPal. Verder geen enkele toelichting. In februari kon ik nog iemand aan de lijn krijgen. Nu moet ik eerst een Twitter account afsluiten. Als iets wat ik doe indruist tegen het beleid van PayPal, of iedere andere partner, verwacht ik dat ik de kans krijg om te reageren, anticiperen en eventueel te corrigeren. Maar niks van dit allemaal. Direct blokkeren en geld toe-eigenen. Voor mij persoonlijk voelt dit als diefstal. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Gok dat ze het geen toe-eigenen zullen noemen maar zich beroepen op de boeteclausule waarin staat dat overtreding van het beleid je $ 2.500 kost.

In hoevere dat redelijk is als het maar een kleine overtreding is (volgens het beleid zijn tabaksproducten anders dan sigaretten niet per definitie verboden, maar had je voorafgaande toestemming nodig), kan je over discussieren.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
Op 12-10-2021 om 13:22, markvdg zei:

Als iets wat ik doe indruist tegen het beleid van PayPal, of iedere andere partner, verwacht ik dat ik de kans krijg om te reageren, anticiperen en eventueel te corrigeren. Maar niks van dit allemaal.

Als consument kun je soms op zulke coulance rekenen, maar als ondernemer wordt je geacht je in de voorwaarden te verdiepen en wordt je daar gewoon aan gehouden, ook door de rechtspraak en de belastingdienst. Probeer maar eens een btw-aangifte een dag te laat in te leveren omdat je internetverbinding eruit lag. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

het is helaas een bekend iets bij Paypal en veel andere grote (Amerikaanse) bedrijven (denk ook aan amazon, ebay enz.)

er valt op geen enkel manier fatsoenlijk mee te communiceren en leggen geen enkele verantwoording af en verklaren niet waarom ze dingen doen.

zelf in verleden ook problemen gehad met paypal (had per ongeluk een erotische dvd online staan).

 

niet iets waar je nu wat aan hebt maar mogelijk in vervolg en voor andere: bij dit soort bedrijven altijd zoveel mogelijk je rekening leegtrekken zodra het kan. dus staat er wat geld op? direct overmaken naar je eigen rekening en nooit op dat account laten staan, dat is gewoon een tegroot risico bij dat soort bedrijven helaas.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.