Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rijopleiding
rijopleiding
Ik heb eigenlijk meerder vragen ineen.
Ik heb 2 zakelijke lesauto's in een rechtsvorm eenmanszaak (de rest is in bijtelling bij de instructeurs)
Een SUV voor lesgeven met aanhanger en een schakel auto, en wij hebben voor onze prive km aan 1 auto voldoende en omdat we ook een caravan hebben hebben we de schakelauto in de KM administratie en de SUV in de bijtelling.
Nu wordt er binnenkort nog een EV bijgekocht voor automaatlessen. Om mee te doen aan de vergroening zou ik best het gehele jaar ook prive in de EV willen rijden met uitzondering van de vakanties met Caravan, maar dan betaal je als ondernemer voor beide bijtelling en ik ik heb echt genoeg aan 1 prive auto. Als ik het juist heb mag de ondernemer niet splitsen in werkelijk gebruik.
Nu bedacht ik iets, en kan dus nergens vinden of de belastingwet dit toestaat als:
1 De nieuwe EV bijtel bij het loon van mijn Vrouw, zij werkt op kantoor in loondienst bij de rijschool.
2 Haar tijdens de vakantie de SUV ter beschikbaar stel, zoals je ook een vakantieauto kan hebben bij een leasecontract.
3 Ikzelf niks bijtel omdat ik ook in de beschikbaar gestelde auto van mijn vrouw mag rijden
Over de MIA van een laadpaal vraag ik mezelf het volgende af
Bij oplaadpunt melden staat: "het oplaadpunt op het eigen bedrijfsterrein staat. Dit mag ook een gehuurd terrein zijn of in geval van een zzp’er, een huisadres als er geen alternatief werkadres is'
Betekend dat ik omdat er een kantoor is, geen MIA krijg voor het thuisadres? Immers opladen op ons kantoor heeft niet zoveel zin, daar ik op dat moment aan het lesgeven ben.
De laatste vraag, De laagste schaal van de MIA gaat van 13,5% naar 27%, maar de bijtelling van 12% naar 16%
Is het zeker dat elektrische personen auto's volgend jaar nog in de milieulijst staan?
Dit loont misschien de moeite om in Januari 2022 een gekentekende auto uit december 2021 te kopen?
bedankt alvast
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag