• 0

Graag tips voor het krijgen van investeerders of sponsors.

Beste lezers HL,

 

Ik zit met een probleem, ik kreeg ruim 2 jaar geleden een idee voor een mooi Internet bedrijf welke ik met veel inzet ook gerealiseerd heb.

Maar ik krijg maar niet genoeg start financiën om het project tot een geslaagd einde (eigenlijk begin) te brengen.

 

Het project waar het omgaat is wel voor het grootste deel af (www.watchandshow.nl) maar ik kom maar niet binnen bij sponsors of investeerders, WIE HEEFT EEN GOEDE TIP?

 

Eén van mijn vragen is: voor het voortbestaan heb ik slechts een klein bedrag nodig en voor een Europese uitbreiding net zo, technisch gezien dan. De grote kosten zullen in de promotie zitten. Voor welke kosten kan ik het beste investeerders benaderen? Hoe kan ik een reële schatting maken van inkomsten welke in het buitenland gemaakt kunnen worden?

 

Genoeg vragen dus.

 

Ik hoop op een paar leuke en goede tips van de kenners welken hier op het forum actief zijn.

 

In elk geval alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Ramon,

Watch and Show

 

 

 

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ook op 12/12 in Groningen en op 14/12 in Alkmaar.

 

aanmelden via www.kapitaaltrein.nl.

 

Beste Edo en Christine,

 

Ik zal zeker naar 1 van deze bijeenkomsten gaan. Ik weet nog niet welk rooster ik in die week heb maar zodra bekend is waar ik dan in de buurt ben zal ik me aanmelden.

 

Heb nog wel een vraagje, ik kan het plan op diverse manieren opmaken, alleen Nederland, Europa, of groter, maar ook met verschillende investeringen. Gewoon van diverse mogelijkheden een verslag en berekeningen maken? of het plan op 1 "markt" richten? Alleen Nederland vraagt een hele andere investering dan Europa. Wat is het beste?

 

Alvast bedankt,

 

Groeten,

 

Ramon

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0

Beste Watchandshow,

 

Ik vind je site er qua layout niet optimaal en professioneel uitzien. De kleurstelling is ook slecht.

Een serieuze investeerder zal zich wel tig keer bedenken alvorens in zo'n site te investeren.

 

Mvg

 

Beste Hulpdirecteur,

 

In elkgeval bedankt voor je reactie, wat betreft de lay-out, is iets van een mening denk ik, heb sommige hele positieve en somige als de jouwe, maar kan altijd nog aangepast worden.

 

Wat betreft de profesionaliteit, tja daar heb ik juist een investeerder voor nodig. Het concept is duidelijk en je moet dit zien als een goede demo, wil je wereldwijd, ja dan zal er nog al wat aangepast moeten worden. Ook voor de Nederlandse markt komen er nog aanpassingen echter is dan wel een investeerder nodig.

 

Ik richt me op het moment gewoon op de visie van TV op het Internet en verwacht dat dit 1 van de spelers kan zijn.

 

Groeten,

 

Ramon,

 

 

 

Beste Ramon,

 

Bedankt voor de toelichting. Helder.

Ik wens je veel succes bij het vinden van een investeerder om je plannen verder vorm te kunnen geven.

 

Mvg

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja dat hangt eeen beetje van je product af.

 

in het algemeen is het het meest verstandig eerst de thuismarkt te veroveren, die ken je zelf het beste.

 

dan heb je weer zoveel geleerd dat het dan makkelijker is naar andere landen uit te breiden. Ook financieel, je kan je expansie dan (gedeeltelijk?) vanuit je casflow financieren.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Het moet trouwens onderbouwt met een "t" zijn en niet "onderbouwd".

 

Mvg

:o Oh nee, de spellingpolitie! Maak dat je wegkomd!

 

@ watchandshow:

Ik vind het concept leuk, uitvoering ietwat rommelig, onoverzichtelijk, niet duidelijk gedefinieerd voor wie het is en wat er van ze verwacht wordt.

Ook de controle lijkt me, bij een vergrotingsslag, erg lastig worden.

Je concept moet niet 'rammelen', ik denk dat het met het juist toepassen van wat basale marketingprincipes je al een heel eind kan komen en het een zwieper in de goeie richting kan geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wens je veel succes bij het vinden van een investeeder om je plannen verder vorm te kunnen geven.

 

De spellingpolitie? Zo te zien is het slechts een taalbromsnor. ;D

 

Bij de site had ik niet de indruk dat vormgeving een probleem is, in tegendeel zelfs. Maar wat deze dienst nou precies wel doet, was me ook niet duidelijk.

 

Watchandshow.nl groeit naar meer dan 10.000 unieke bezoekers

 

DRACHTEN, 20051020 -- Drachten - Onlangs is de website www.watchandshow.nl gelanceerd. Op de site kan men clips, mp3's en tv- en videoprogramma's bekijken, beluisteren en downloaden. Bedacht, gemaakt en ingezonden door enthousiaste creatievelingen. Een uniek initiatief, waarmee eigenaar Ramon Klijnstra aantrekkelijke kansen creëert voor artiesten/bands en programmamakers.

 

Misschien moet je ergens je bedoeling duidelijk maken vanuit het perspectief van:

 

* artiesten, bands en programmamakers

* bezoekers / consumenten

* adverteerders

* investeerders.

 

Voor de laatste groep is je revenue potentieel van belang. En dat heeft weer te maken met de kosten/baten van je andere stakeholders.

 

Kun je het geheel niet omschrijven als een pod-theater dan wel podplex?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb nog wel een vraagje, ik kan het plan op diverse manieren opmaken, alleen Nederland, Europa, of groter, maar ook met verschillende investeringen. Gewoon van diverse mogelijkheden een verslag en berekeningen maken? of het plan op 1 "markt" richten? Alleen Nederland vraagt een hele andere investering dan Europa. Wat is het beste?

 

Investeerders zeggen in het algemeen "eerst de thuismarkt". Dat is natuurlijk mooi, maar onze thuismarkt is erg klein want we zijn een klein land. Persoonlijk ben ik er meer voor om het groter aan te pakken, maar dat dwingt je ook om je investeerders dan buiten Nederland te zoeken, en dat is geen sinecure. Maar een investeerder in Nederland vinden is ook een heel karwei.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

ik zei dan ook:

in het algemeen is het het meest verstandig eerst de thuismarkt te veroveren, die ken je zelf het beste.

 

dan heb je weer zoveel geleerd dat het dan makkelijker is naar andere landen uit te breiden. Ook financieel, je kan je expansie dan (gedeeltelijk?) vanuit je casflow financieren.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

De bijeenkomsten waar Edo en Cristine het over hebben staan allemaal op www.businessangels.nl (daar staan ook de bijeenkomsten van de kapitaaltrein) aanmelden via www.businessangels.nl


Ban bijeenkomst Enschede

23-11-2005, Enschede. Organisatie: PPM Oost samen met NeBiB

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

Ban bijeenkomst Tilburg

29-11-2005, Willem II stadion - Tilburg. Organisatie: NeBiB met UvT

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

Ban bijeenkomst Leiden

30-11-2005, Leiden. Organisatie: Kennisalliantie samen met NeBiB en CCLS

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

Ban bijeenkomst Muiden

30-11-2005, Muiden. Organisatie: TIIN samen met nebib

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

De Kapitaaltrein: Station Hilversum

30-11-2005, Hilversum. Organisatie: Maxwell Group samen met NeBiB

Kapitaaltrein voor ondernemers

 

Lees verder..

De Kapitaaltrein: Station Landsmeer

01-12-2005, Landsmeer. Organisatie: Maxwell Group samen met NeBiB

Kapitaaltrein voor ondernemers

 

Lees verder..

BAN bijeenkomst Maastricht

07-12-2005, Kamer van Koophandel - Maastricht. Organisatie: Kamer van Koophandel samen met NeBiB

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders.

 

Lees verder..

BAN bijeenkomst Goes

08-12-2005, Hotel Goes. Organisatie: NeBIB

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

De Kapitaaltrein: Station Abcoude

09-12-2005, Amsterdam. Organisatie: Maxwell Group samen met NeBiB

Kapitaaltrein voor investeerders

 

Lees verder..

De Kapitaaltrein: Station Groningen

12-12-2005, Groningen. Organisatie: Maxwell Group samen met NeBiB en StudEnterprise

Kapitaaltrein voor ondernemers

 

Lees verder..

BAN bijeenkomst Amsterdam

13-12-2005, Amsterdam - Lifescience park. Organisatie: Nebib samen met Nextstage

 

Lees verder..

BAN bijeenkomst Delft

14-12-2005, Delft - Meisjeshuis Oude Delft 28. Organisatie: Kennisalliantie samen TIIN en NeBiB

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders Samenwerking met: •Nebib •Kennisalliantie •TIIN

 

Lees verder..

BAN Bijeenkomst Soest

14-12-2005, Soest. Organisatie: TIIN

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

De Kapitaaltrein: Station Assen

16-12-2005, Assen. Organisatie: Maxwell Group samen met NeBiB

Kapitaaltrein voor investeerders

 

Lees verder..

BAN bijeenkomst Eindhoven

31-01-2006, Eindhoven. Organisatie: Incubator 3+ samen met TPZ en NeBiB

Informatiebijeenkomst voor ondernemers en investeerders

 

Lees verder..

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

dan heb je weer zoveel geleerd dat het dan makkelijker is naar andere landen uit te breiden. Ook financieel, je kan je expansie dan (gedeeltelijk?) vanuit je casflow financieren.

 

Als je in een markt zit die zich langzaam genoeg ontwikkelt dat je niet bang hoeft te zijn voor concurrenten. Persoonlijk doe ik het liever wat sneller en ambitieuzer. Ambitieus, dat mocht toch weer?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

dan heb je weer zoveel geleerd dat het dan makkelijker is naar andere landen uit te breiden. Ook financieel, je kan je expansie dan (gedeeltelijk?) vanuit je casflow financieren.

 

Als je in een markt zit die zich langzaam genoeg ontwikkelt dat je niet bang hoeft te zijn voor concurrenten. Persoonlijk doe ik het liever wat sneller en ambitieuzer. Ambitieus, dat mocht toch weer?

 

dagdag

Christine

 

Het móet zelfs :D Ambitie en "being the best you can be". Helaas is dat (nog) niet voor iedereen weggelegd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

dan heb je weer zoveel geleerd dat het dan makkelijker is naar andere landen uit te breiden. Ook financieel, je kan je expansie dan (gedeeltelijk?) vanuit je casflow financieren.

 

Als je in een markt zit die zich langzaam genoeg ontwikkelt dat je niet bang hoeft te zijn voor concurrenten. Persoonlijk doe ik het liever wat sneller en ambitieuzer. Ambitieus, dat mocht toch weer?

 

dagdag

Christine

 

Het móet zelfs :D Ambitie en "being the best you can be". Helaas is dat (nog) niet voor iedereen weggelegd.

 

Ik heb ook hoge ambities, ik verwerk ook het buitenland deel wel bij het plan, anders wel als bijlage. Ik kan vele stukken van het oude plan gebruiken, ik voeg enkele toepassingen en profesionalisering toe. Het orginele plan was gericht op de grote markt, europa, maar kreeg daar toen geen financiering voor bij de bank. Maar ik denk dat op dit moment wanneer het in Nederland reeds online staat het bij Investeerders wel eens beter kan gaan.

 

Het punt is eigenlijk dat ik maar een klein bedrag nodig heb om europees te gaan echter zijn daar bijna geen cijfers voor te vinden voor prognoses.

 

Groeten,

 

Ramon

 

Ik blijf mijn ambities nastreven!

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0

Het punt is eigenlijk dat ik maar een klein bedrag nodig heb om europees te gaan echter zijn daar bijna geen cijfers voor te vinden voor prognoses.

 

Onderschat niet de kosten van internationale activiteiten, tenzij je alles 100% online doet.

 

dagdag

Christine

 

 

Ik zat er aan te denken om een paar internationaale media bureau's om een offerte te vragen voor een kleine start promotie. Of je moet per land appart een media bedrijf inschakelen, maar ik verwacht dat Nederland daar wel een redelijke markt in heeft.

Het ombouwen en onderhoud kan in Nederland, uiteraard zijn daar na een tijdje de zelfde uitbreidingen per land als in Nederland zo als o.a. promoteams ed. maar de basis kan allemaal online gebeuren.

 

Groet,

Ramon

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0
Ik zat er aan te denken om een paar internationaale media bureau's om een offerte te vragen voor een kleine start promotie.

 

Oeijoeijoei, Internationale media bureau's :-\ Da's vooral duur en niet leuk.

 

Dat werkt alleen als je al enige bekendheid hebt, of in een echte verdringingsmarkt zit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zat er aan te denken om een paar internationaale media bureau's om een offerte te vragen voor een kleine start promotie.

 

Oeijoeijoei, Internationale media bureau's :-\ Da's vooral duur en niet leuk.

 

Dat werkt alleen als je al enige bekendheid hebt, of in een echte verdringingsmarkt zit.

 

Bedankt voor het melden van deze waarschuwing, was mij niet bekend. Enig idee hoe het van uit Nederland in het buitenland op een redelijke goedkope manier wel het beste kan? Google-ads?

 

Groeten,

Ramon

 

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0

Ik zat er aan te denken om een paar internationaale media bureau's om een offerte te vragen voor een kleine start promotie.

 

Oeijoeijoei, Internationale media bureau's :-\ Da's vooral duur en niet leuk.

 

Dat werkt alleen als je al enige bekendheid hebt, of in een echte verdringingsmarkt zit.

 

Bedankt voor het melden van deze waarschuwing, was mij niet bekend. Enig idee hoe het van uit Nederland in het buitenland op een redelijke goedkope manier wel het beste kan? Google-ads?

 

Google ads is altijd handig, maar je krijgt er alleen exposure door als de ads veel "verschijnen", en dat gebeurt weer alleen als er ook op wordt geklikt. Dus google ads werken goed als je al succes hebt.

 

Media bureau's zijn ontzettend duur, zeker als je meerdere landen wil coveren. Reken in nederland op een vaste fee van 10k per maand. Kun je uitrekenen wat heel europa kost.

Toch moet je iets, helemaal niets werkt ook niet. Als je product een hype wordt dan kun je initieel zonder kosten, maar dat lukt slechts 1 op de 1000. Ik adviseer om toch een investeerder te zoeken zodat je vervolgens de PR gestructureerd aan kan pakken. Voor introductie in heel europa mag je wel 1 tot 2 miljoen uittrekken.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Ik zat er aan te denken om een paar internationaale media bureau's om een offerte te vragen voor een kleine start promotie.

 

Oeijoeijoei, Internationale media bureau's :-\ Da's vooral duur en niet leuk.

 

Dat werkt alleen als je al enige bekendheid hebt, of in een echte verdringingsmarkt zit.

 

Bedankt voor het melden van deze waarschuwing, was mij niet bekend. Enig idee hoe het van uit Nederland in het buitenland op een redelijke goedkope manier wel het beste kan? Google-ads?

 

Google ads is altijd handig, maar je krijgt er alleen exposure door als de ads veel "verschijnen", en dat gebeurt weer alleen als er ook op wordt geklikt. Dus google ads werken goed als je al succes hebt.

 

Media bureau's zijn ontzettend duur, zeker als je meerdere landen wil coveren. Reken in nederland op een vaste fee van 10k per maand. Kun je uitrekenen wat heel europa kost.

Toch moet je iets, helemaal niets werkt ook niet. Als je product een hype wordt dan kun je initieel zonder kosten, maar dat lukt slechts 1 op de 1000. Ik adviseer om toch een investeerder te zoeken zodat je vervolgens de PR gestructureerd aan kan pakken. Voor introductie in heel europa mag je wel 1 tot 2 miljoen uittrekken.

 

dagdag

Christine

 

Het lijkt me dan verstandiger me actief alleen te richten op de benelux, maar door de lage vertaal kosten hem er wel naast laat draaien in in elk geval het engels.

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0

 

Kun je ook modeshows doen? Dan maak je bv een Gsus.watchandshow.com en laat je de promotie aan Gsus over. En een Zara.watchandshow of een Diesel.watchandshow. Kun je zelfs al mee beginnen zonder medewerking van de merken.

 

Bedenk iets spraakmakends. Een scholensongfestival. Een mannenkorencompetitie. Zet een nude MTV op: NTV! Maak een channel voor dierengeluiden: boocasting. Of huilende kindertjes: babycasting. Alles waarmee je aandacht op je platform vestigt is goed.

 

Dan komen die internationale mediabureaus vanzelf bij jou aankloppen. Als je gluk hebt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Spraakmakende items zijn altijd handig. Vooral bekende Nederlanders doen het goed. Het onbekende weblog van Georgina Verbaan kreeg door haar boobgate een enorme push (up). Twee, drie aardige primeurs kunnen meer voor je betekenen dan tienduizenden euro's die je verspijkert aan online advertising. Probeer je daarbij te richten op de influentials, de trendsetters die anderen beïnvloeden.

Werk met nieuwsbrieven waar mensen alleen (laagdrempelig) hun e-mailadres hoeven in te vullen, en probeer de abonnees later over te halen om meer gegevens achter te laten en betalend lid te worden.

Begin (indien je dat nog niet hebt gedaan) met het samenstellen van een perslijst.

 

Iets anders, waarom maak je gebruik van Quicktime, dat door slechts door 2 op de 3 mensen wordt ondersteund? Je bent in 1 klap een derde van je potentiële bezoekers kwijt. Als je uitgaat van een logaritmische groei (bv. via mond tot mond reclame), dan kost je dat op de lange termijn "kapitalen" aan bezoekers. Flash video kent een penetratie van 97,4%.

 

Verder zou ik me eerst nog eens richten op de vormgeving. Het kan niet zo zijn dat een site die volledig draait om video, helemaal vol staat met tekst zonder ook maar een klein beetje beeldmateriaal. Kijk eens naar Fabchannel: er is genoeg op die site aan te merken maar bezoekers worden er wel uitgenodigd om het beeldmateriaal te bekijken, niet om zich door 20 pagina's tekst te worstelen.

 

Bovenstaand is wellicht kruimelwerk maar het vinden van investeerders of sponsors voor een portal staat of valt toch vooral met je bereik. Een groot bereik haal je niet alleen door bezoekers binnen te halen, maar ook om ze vast te houden en ze voor jou te laten werken.

 

Optimaliseer je site, optimaliseer je conversie (is het niet een te hoge drempel om mensen te vragen naar hun mobiele nummer en geboortedatum, bijvoorbeeld), gebruik daarvoor bijvoorbeeld het gratis Google Analytics. Heb je dat voor elkaar, ga dan werken met adverteren. verdiep je ook in affiliate marketing: laat anderen abonnees voor jou werven en betaal ze een bedrag per aanmelding. Schrijf andere sites in jouw branches aan (weblogs, nieuwssites) en laat ze gratis lidmaatschappen weggeven als prijsvraag. Je kunt al enorm veel doen zonder een cent uit te geven.

 

Dat neemt niet weg dat je niet tegelijkertijd naar een investeerder kan/zou moeten zoeken. Al heel wat sites zijn boven komen drijven dankzij het inschakelen van de juiste marketing/pr/communicatiebureaus. Internationale mediabureaus zou ik je net als de anderen hier afraden. Niet alleen zijn de ze stervensduur, mijn indruk is bovendien dat velen - de goede daargelaten - nog weinig ervaring hebben met internet. Doorgaans komen ze niet veel verder dan adverteren op MSN en andere A-sites waar je je blauw voor betaalt. Web 2.0 (consumer generated media, feedback, weblogs, viral marketing etc) zegt ze al helemaal niks, terwijl dat juist hetgeen is waarop Watch & Show groot zou kunnen worden. Er zijn kleinere (online) mediabureaus en interactive marketingbureaus die het web dichter op de huid zitten en vooral voor kleinere sites/opdrachtgevers een veel hogere ROI weten te behalen. Verdiep je goed voordat je een bureau uitkiest, want zowel de prijzen als de kwaliteit verschillen gigantisch van bureau tot bureau.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Beste Anders Floor,

 

Erg bedankt voor de uitgebreide brief.

 

Veel verbeter punten en goed advies, perfecte ideeën en somige misverstanden.

 

Die promo tips zijn top.

 

Het is ook wel duidelijk geworden dat de site aangpast zal moeten worden, zit in de planning zodra er geld voor is zullen er aanpassingen komen.

 

Heb bijna het nieuwe ondernemingsplan af en heb daar inderdaard vele nieuwe invals hoeken door gekregen, mede als door dit forum. Zal snel een video beeld op de Home page moeten komen.

 

Kort om, erg positieve posting anders, dankje, zal hem nog een keer door nemen.

 

Groet,

 

Ramon

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.