• 0

Graag tips voor het krijgen van investeerders of sponsors.

Beste lezers HL,

 

Ik zit met een probleem, ik kreeg ruim 2 jaar geleden een idee voor een mooi Internet bedrijf welke ik met veel inzet ook gerealiseerd heb.

Maar ik krijg maar niet genoeg start financiën om het project tot een geslaagd einde (eigenlijk begin) te brengen.

 

Het project waar het omgaat is wel voor het grootste deel af (www.watchandshow.nl) maar ik kom maar niet binnen bij sponsors of investeerders, WIE HEEFT EEN GOEDE TIP?

 

Eén van mijn vragen is: voor het voortbestaan heb ik slechts een klein bedrag nodig en voor een Europese uitbreiding net zo, technisch gezien dan. De grote kosten zullen in de promotie zitten. Voor welke kosten kan ik het beste investeerders benaderen? Hoe kan ik een reële schatting maken van inkomsten welke in het buitenland gemaakt kunnen worden?

 

Genoeg vragen dus.

 

Ik hoop op een paar leuke en goede tips van de kenners welken hier op het forum actief zijn.

 

In elk geval alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Ramon,

Watch and Show

 

 

 

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Engelstalig moet je altijd doen, een groot deel van de europeanen kan engels lezen en komt daarmee dus in je bereik.

 

Maar pas op voor Dunglish. Daar is een boekje voor, ben de titel ff vergeten, iets met "English going Dutch" of zo. De meeste teksten knappen er erg van op als je er een native speaker naar laat kijken, stuur prive berichtje als je iemand zoekt die niet duur en wel goed is, ik ken er een aantal.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Engelstalig moet je altijd doen, een groot deel van de europeanen kan engels lezen en komt daarmee dus in je bereik.

 

Maar pas op voor Dunglish. Daar is een boekje voor, ben de titel ff vergeten, iets met "English going Dutch" of zo. De meeste teksten knappen er erg van op als je er een native speaker naar laat kijken, stuur prive berichtje als je iemand zoekt die niet duur en wel goed is, ik ken er een aantal.

 

dagdag

Christine

 

Bedankt voor het aanbod christine, maar de beste vriendin van mijn zus is afgestudeerde internationale engelse lerares en wilde graag een correctie op de tekst doen dus dat is al geregeld.

 

Toch erg bedankt voor je aanbod.

 

Groeten,

Ramon

 

 

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aangepast ondernemingsplan, hopelijk zal het een beetje aan de kwaliteits eisen voldoen. Nu investering fondsen of ondernemers uitzoeken voor benadering.

 

In het plan heb ik een ruimte van tussen de € 20.000 en € 80.000 als investering, uitgelegd wat er per verschillend bedragen met het geld zal gaan worden gedaan.

Mijn vraag is, het is moeilijk de verwachte omzet cijfers af te dekken met harde cijfers, is dat een probleem of wanneer er een visie om heen wordt verteld hebben investeerders en ondernemers het zelfde inzicht? Of willen ze harde cijfers?

 

Groet,

 

Ramon

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
  • 0

Hoi Ramon,

 

Jazeker willen investeerders "harde" realistische cijfers en elke onderbouwing van je cijfermateriaal vergroot je geloofwaardigheid. Toch beseffen investeerders dat de toekomst onzeker is en juist dat is het moeilijke van het vak investeren: kijken in de toekomst.

 

Het advies is al eerder gegeven door Edo en je meldde dat je het al gedaan had. Ik raad je aan toch nog eens aan het hoofdstuk cashflow uit mijn serie artikelen over businessplanning tte lezen en aansluitend het eerste deel uit die over de investeerder.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie
  • 0

Of willen ze harde cijfers?

 

Ze willen harde cijfers maar geen spreadsheetgegoochel. Ze realiseren zich dat die harde cijfers ook maar prognoses zijn, dus zijn ze nog meer geinteresseerd naar jouw onderbouwing van die cijfers dan naar de exacte hoogte van de cijfers. Uiteindelijk gaat het om de vraag "snijdt het hout wat deze ondernemer zegt en geloof ik in de ondernemer?". Een investeerder ziet liever een goede ondernemer met een matig idee en matige prognoses dan een slechte ondernemer met een briljant idee en huizenhoge prognoses. Het idee is immers te veranderen, de prognoses zijn te verhogen door de juiste bijsturing en hulp, maar de ondernemer is niet zomaar te vervangen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.