• 0

verkoop(baarheid) internetsite

Al meer dan 7 jaar heb ik een fansite. Door de jaren heen heb ik meer dan 12.000 geregistreerde leden en een mailing bestand van 30.000 leden. Jammer genoeg kom ik door mijn werk er niet meer aan toe mijn aandacht te schenken aan deze site en ipv dat deze langzaam aan afsterft (ooit zal het wel gebeuren, ook al blijven de bezoekers komen en registreren) zou ik er een beter doel aan willen geven. Uiteindelijk vind ik het zonde van al het werk wat ik erin heb gestopt, bekendheid die ik aan de domeinnaam heb gegeven (indien site geactualiseerd wordt, no.1 ranking bij google en top 5-10 bij overige grote zoekmachines). Bezoekersaantallen varieeren van 1500 tot 20.000 (pieken) per dag, afhankelijk van het updaten/notificaties of mediaaandacht voor de actrice.

 

Heeft iemand ervaring met verkoop van zo'n site?

Wie doet een goeie apraisal van zowel de site/content als domein?

Hoe kun je iets dergelijks het beste op de markt brengen? (ik heb contacten bij Sony pictures, Warner Bros. USA, management van de actrice weet ik ook te bereiken)

 

Anyhow, ik ben mijn hobby ontgroeid en alhoewel ik het liever niet zou verkopen - als ik niets doe dan is alle effort voor niets geweest + gaat er een communicatiemiddel onnodig verloren terwijl deze voor div. doeleinden benut zou kunnen worden.

 

Graag jullie ideeen hierover of tips.

 

Thanks

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

ding is dat ik niet alleen de domeinnaam wil verkopen, maar ook de rest zoals de mailinglist + gereg. gebruikers. Hierbij zit ik min of meer vast aan flimmaatschappijen + management, omdat ik niet wil dat een of andere firma de lijsten gaat gebruiken voor spam. Niet dat dit mijn probleem zou zijn, maar ik wil dat het in de correcte handen valt...

 

Daarvoor moet ik een juiste prijs weten en alleen een domain appraisal kom ik niet ver mee.

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Daarvoor moet ik een juiste prijs weten en alleen een domain appraisal kom ik niet ver mee.

 

Dat weet ik. Hoewel het een tijdje geleden is (ik volg de genoemde websites bijna niet meer), heb ik op die sites ook domain appraisals waarbij ook een waarde aan de complete website werd toegekend voorbij zien komen, dus je zou het altijd kunnen proberen. :)

Link naar reactie
  • 0

Stepan,

 

De waarde van jouw website is op deze manier niet erg goed in te schatten. De enige informatie die nu bekend is bij ons zijn jouw bezoekersaantallen en het aantal geregistreerde leden. Iets meer informatie zou mooi zijn, bijvoorbeeld:

 

- Staan er advertenties op ? Hoeveel wordt daarmee verdiend ?

- Mag er reclame naar de leden gemaild worden ? (Is dat bijvoorbeeld in de voorwaarden opgenomen ?)

- Zit er veel onderhoud aan de site ?

En op die manier zijn er nog veel meer factoren die de waarde van een website bepalen.

 

Dat jij de site in kwestie niet wilt vrijgeven snap ik wel, alleen het maakt het natuurlijk een stuk lastiger om een goede indicatie van de waarde te geven.

Link naar reactie
  • 0

een rekenmethode kan zijn: hoeveel inkomsten en uitgave heb je momenteel per jaar; en dan standaard 2 * de netto winst.

 

om wat onderhandelingsruimte te creeeren bied je het voor 3 * de netto winst aan.

 

heb je hier wat aan?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me door een ervaren (internet)concept-enterpreneur laten vertellen dat je je in je prijs vooral moet laten leiden door wie je tegenover je hebt.

Is het een partij die er jaarlijks 1000 euro aan kan verdienen dan vraag je er wat anders voor dan wanner ze er 1.000.000 euro aan kunnen gaan verdienen. De slagkracht van de kopende partij is hierin leading.

"Wat de gek ervoor geeft" en dan kijken naar het commerciële apparaat achter de gek, zeg maar ;-)

 

Link naar reactie
  • 0

Al meer dan 7 jaar heb ik een fansite. Door de jaren heen heb ik meer dan 12.000 geregistreerde leden en een mailing bestand van 30.000 leden. Jammer genoeg kom ik door mijn werk er niet meer aan toe mijn aandacht te schenken aan deze site en ipv dat deze langzaam aan afsterft (ooit zal het wel gebeuren, ook al blijven de bezoekers komen en registreren) zou ik er een beter doel aan willen geven. Uiteindelijk vind ik het zonde van al het werk wat ik erin heb gestopt, bekendheid die ik aan de domeinnaam heb gegeven (indien site geactualiseerd wordt, no.1 ranking bij google en top 5-10 bij overige grote zoekmachines). Bezoekersaantallen varieeren van 1500 tot 20.000 (pieken) per dag, afhankelijk van het updaten/notificaties of mediaaandacht voor de actrice.

 

Heeft iemand ervaring met verkoop van zo'n site?

Wie doet een goeie apraisal van zowel de site/content als domein?

Hoe kun je iets dergelijks het beste op de markt brengen? (ik heb contacten bij Sony pictures, Warner Bros. USA, management van de actrice weet ik ook te bereiken)

 

Anyhow, ik ben mijn hobby ontgroeid en alhoewel ik het liever niet zou verkopen - als ik niets doe dan is alle effort voor niets geweest + gaat er een communicatiemiddel onnodig verloren terwijl deze voor div. doeleinden benut zou kunnen worden.

 

Graag jullie ideeen hierover of tips.

 

Thanks

 

Stepan

 

Stephan,

 

Bij het vaststellen van jouw vraagprijs moet je een inschatting maken hoeveel een partij die echt professioneel met deze site (aantal leden en bezoekers!) om zal gaan ermee zal kunnen verdienen. Denk daarbij aan strategische kopers en neem bij de inschatting ook het resultaat van synergie-effecten mee. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het bezit van jouw site voor de koper ook een boost (door extra omzet en/of verlaging van de kosten) zal geven aan een andere activiteit van deze koper. Probeer zo een prognose te maken voor de komende 3 jaar en pas de discounted cash flow methode toe.

Staar je niet blind op jouw eigen resultaten van de afgelopen jaren. Als je die als uitgangspunt neemt voor het vaststellen van de vraagprijs dan kan het zijn dat je jezelf zwaar tekort doet.

Ik heb in een aantal gevallen waarin ik bij de verkoop van een bedrijf betrokken was, de potentiële kopers ervan kunnen overtuigen dat de bescheiden resultaten uit het verleden volledig irrelevant waren.

 

Schrijf een verkoopmemorandum en pas dat voor elke prospect (Sony pictures, Warner Bros, etc.) aan op hun specifieke situatie.

 

Succes

 

ID

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie reacties - ik heb WHT e.d. expres niet benaderd of daar geinformeerd omdat ik geen zin heb in mensen die me gaan lopen contacteren dat ze het willen kopen. Uiteindelijk, als ik wil waarborgen dat de site niet gebruikt zal worden voor verkeerde doeleinden, ben ik toch beperkt tot filmmaatschappijen of management.

 

 

stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.