• 0

2 BV's - kilometervergoeding

Goedenavond HL,

 

Sinds dit jaar heb ik 2 werkmaatschappijen, welke beiden in het hetzelfde kantoorpand zitten en welke veelal dezelfde klanten hebben.

Ik gebruik al jaren mijn privé auto en declareer 19 ct p/km. 

Mijn vraag die ik nergens kan vinden: Als ik naar kantoor rijd om voor beide BV's te werken of naar een klant rijd voor beide BV's, mag ik dan bij beide BV's 19ct p/km declareren voor dezelfde kilometers?

 

Reden voor mijn twijfel: Aan de ene kant vind ik het wel logisch en zakelijk om kosten te declareren bij de entiteiten waarvoor je werkt, ook als hierdoor kosten dubbel worden gedeclareerd. Aan de andere kant: als ik 10 BV's in mijn kantoorpand heb, kan ik dit ook 10x doen als ik naar kantoor ga. Lijkt mij dat de Belastingdienst daar wel voorwaarden voor heeft.

 

Ik kan er niets over vinden bij de Belastingdienst of online. Iemand enig idee?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 17-10-2021 om 22:38, WLemckert zei:

Aan de ene kant vind ik het wel logisch en zakelijk om kosten te declareren bij de entiteiten waarvoor je werkt, ook als hierdoor kosten dubbel worden gedeclareerd.

Aan de andere kant maak je die kilometers maar één keer, ofwel voor de ene bv, ofwel voor de andere bv, ofwel voor beide bv's de helft. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

De vraag van Prins Rachid was de enig juiste, hoeveel bv's je ook hebt, over het algemeen ben je er maar bij 1 in loondienst, in jou geval je holding, daar mag jij je 19 ct (belastingvrij) declareren en nergens anders. Jij als privé persoon hebt namelijk geen overeenkomst(en) met de werkmaatschappijen waardoor je niet belastingvrij km kan declareren.  Jou holding kan afspraken maken met je werkmaatschappijen over km vergoeding maar dat is gewoon belaste omzet voor de holding en kosten voor de werkmij. Dus dat schiet weinig op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.