PayPal houdt geld 180 dagen vast en neemt daarna alles in

Aanbevolen berichten

(aangepast)

Mijn PayPal account is geblokkeerd geraakt ongeveer iets meer dan een half jaar geleden met het bericht dat mijn producten of services niet in overeenstemming waren met de voorwaarden van PayPal. Heb met PayPal gebeld en gevraagd wat hier de reden van was en ze zeiden dat elke maand zou worden gekeken of het geld al kan worden vrijgegeven of niet en anders pas na 180 dagen zou worden vrijgegeven (of een deel ervan). Na de 180 dagen kreeg ik een email dat het geld beschikbaar was, en logde gelijk in om te kijken of ik het geld kon opnemen. Nu zag ik tot mijn grote verassing dat het geld (2647 euro) naar PayPal zelf was overgeboekt terwijl ik daar helemaal geen berichtgeven van heb gekregen. 

 

Toen ik vroeg waarom dit het geval was kreeg ik deze reactie: 
spacer.png

 

Dit is de enige informatie die ze geven. Er staat dus in hun user agreement dat als je meerdere van hun acceptable use policies verbreekt je dus meerdere keren tot een maximum van $2500 per keer van je balance kunnen afhalen. In mijn geval hebben ze dus $3000 aan paypal balance + 50 euro aan paypal balance afgeschreven. Ze willen verder helemaal geen informatie geven welke regels verbroken zijn of verdere toelichting aan het verhaal. 

 

Mijn bedrijf handelt in digitale game items en daarom hebben wij ook PayPal gebruikt om betalingen aan te nemen, uiteraard roept deze markt erg veel fraudeurs met zich mee en daarom hadden we enkele geschillen die we in het meeste geval wonnen. PayPal was ook op de hoogte dat ik handelde in deze goederen omdat ik dat meerdere malen aan de telefoon of in een dispute vernoemd heb.  

 

Enig idee wat ik hiermee kan en wat voor actie ik zou kunnen nemen? 

 

Mvg, 

 

Michiel

aangepast door LuckyGold
spelfout
Link naar reactie

Ben bang dat je daarmee weinig kunt. Je kunt proberen een procedure te starten maar geef je daar weinig kans. 

PayPal gaat waarschijnlijk een standpunt innemen dat ze inderdaad per overtreding een bedrag van 2500 dollar mogen inhouden. 

Het beste om een duidelijke uitleg vragen en het beste een andere aanbieder zoeken. PayPal heeft een paar nadelen en dit is er een van helaas. 

Link naar reactie
Op 20-10-2021 om 17:48, zzpegel zei:

PayPal heeft een paar nadelen en dit is er een van helaas. 

Die paar zijn meer dan genoeg redenen om je klanten met een creditcard (Visa of Mastercard) te laten betalen.

 

  1. Betalen met uw creditcard

  2. Accepteren creditcards

  3. Zeg JA! tegen creditcards

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Je bent niet de eerste die hier afgelopen jaar over klaagt. Het niet reageren of uitleggen is wel een beetje de rode draad.

zie hier de topics van het afgelopen 1,5 jaar..

https://www.higherlevel.nl/search/?&q=paypal&type=forums_topic&quick=1&search_and_or=and&search_in=titles&sortby=relevancy

 

Voor de consument heeft paypal de nodige voordelen (en zekerheden) voor veel ondernemers geeft het vooral kopzorgen als iets niet naar de zin van Paypal (of de consument) is. "Fluiten naar je geld" is daarbij wel een kernachtige samenvatting

Link naar reactie
(aangepast)
Op 20-10-2021 om 17:48, zzpegel zei:

Ben bang dat je daarmee weinig kunt. Je kunt proberen een procedure te starten maar geef je daar weinig kans. 

PayPal gaat waarschijnlijk een standpunt innemen dat ze inderdaad per overtreding een bedrag van 2500 dollar mogen inhouden. 

 

Je gaat er nu meteen vanuit dat er inderdaad een overtreding heeft plaatsgevonden.

De vraag is of dat wel het geval was.

Het verkopen van digitale spullen lijkt me niet per definitie tegen het beleid.

Of speelde er meer, en was er bijvoorbeeld een klacht op auteursrechten of merk gebied?

 

Verder is het wellicht ook nog interessant dat hoewel ze van de UK naar Luxemburg zijn verhuist, er in de voorwaarden nog steeds een rechtskeuze voor Brits recht staat.

En je je wel eens af zou kunnen vragen of die 2500 dollar wel een redelijk bedrag voor de "geleden schade" is, en niet veel te hoog.

Dacht dat boeteclausules -waar hogere bedragen worden gevraagd dan er echt aan schade te verwachten is- onder Brits recht niet zondermeer mogen: https://en.wikipedia.org/wiki/Liquidated_damages#Common_law

 

 

Als je er met Paypal zelf niet uit komt, dan kan je verder ook een procedure starten bij de Luxemburgse geschillencommissie: https://www.cssf.lu/en/customer-complaints/

Als je die zelf voert, kost dat niets. En niet geschoten, is altijd mis.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
Op 22-10-2021 om 16:13, Maarten Visser zei:

Aangezien Paypal in NL bankdiensten levert, zou je denken dat ze onder de Autoriteit Financiële Markten vallen.

 

Overigens was je dan slechter af geweest dan nu.

Heb je ruzie met een Nederlandse bank dan kan je in de praktijk alleen bij de rechter terecht, want Kifid neemt over het algemeen geen klachten van ondernemers in behandeling.

 

In andere landen kan je ook als kleine ondernemer gewoon bij de plaatselijke geschillencommissie terecht.

Link naar reactie
Op 25-10-2021 om 11:00, Branko Collin zei:

 

Moet dan wel om veel geld gaan.

 

Quote

Voor de klachtbehandeling door Kifid dienen ondernemers 250 euro bij te dragen in de kosten

 

Want anders kan je voor een vergelijkbaar bedrag ook bij de kantonrechter terecht.

Tot zover de laagdrempeligheid.

 

Zie dat er dit jaar ook welgeteld 1 uitspraak is geweest op het gebied van "zakelijk financiering": https://www.kifid.nl/uitspraken/

 

Link naar reactie
(aangepast)

Pfff..., weer zo'n horrorverhaal. Ik heb zelf ook pas na heel veel ellende mijn geld teruggekregen na een mislukte aankoop op Ebay.

 

Ebay en PayPal zijn geweldig, totdat het misgaat.

Ik heb me inmiddels bij beide uitgeschreven, super jammer maar liever safe then sorry.

 

Ik zou je succes wensen, maar ik neem aan dat het inmiddels wel een keer is opgelost?

aangepast door deveendammerondernemer
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.