• 0

Ervaring beheer ICT systemen (keywords; Microsoft Azure, BI, DA)

(aangepast)

Goedenavond,

Ik ben ruim 20 jaar tijd werkzaam in de IT wereld . De laatste 10 jaar heb ik me, in de rol van Service Manager, bezig gehouden met het uitbouwen van een Managed Services afdeling.  We richten ons daarbij op de top 500 van het Nederlandse bedrijsleven die een, op Microsoft gebaseerde oplossing, hebben laten ontwikkelen en hier ondersteuning op willen hebben.  Ik vat het heel kort samen; uiteraard is het iets complexer dan dat. 

 

Waar het om gaat, is dat ik me er altijd over heb verbaasd hoe makkelijk we die contracten verkochten. En dat zonder dat we een onderscheidende dienst of product hadden. Ook op prijs concurreren we niet. De IT wereld heeft in mijn ogen nog steeds een hoog wild west gehalte waarin de ICT leveranciers met heel erg veel wegkomen.  Ik heb altijd het idee gehad dat het mogelijk moet zijn om veel meer waarde toe te voegen voor de klant. 

 

Ondertussen heb ik ook een globaal idee over de manier waarop ik zoiets wil aanvliegen. Mijn droom is om een onderneming op te richten waarin we dit in de praktijk brengen.  Ik mis alleen een sparringspartner enof mensen die ook ervaring hebben binnen de beheerwereld. Bij voorkeur is die persoon ook bekend met Microsoft Azure, Microsoft 365, Power BI etc etera.

 

Zijn er mensen op dit forum die zich hierin herkennen en het leuk vinden hierover van gedachten te wisselen?  


Gr, Michiel

 

aangepast door Michiel Delor
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Michiel,

 

Is dat niet overal in de advieswereld wel in enige mate van toepassing? Het beeld van wegkomen met werk van matige kwaliteit door met name grotere kantoren zie ik in mijn werkveld ook. 

 

Als je het onderrichten van klanten en uitleggen van wat je doet, verankert in je businessmodel heb je in mijn boek sowieso een streep voor.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.