• 0

Onderhandeling huur van bedrijfspand

Goedemiddag,

 

Momenteel heb ik interesse in een huurpand en hier wil ik over in gesprek en onderhandelen, en in principe heb ik al aangegeven dat ik zo snel mogelijk kan (en wil) beginnen in dit pand.

Alleen loopt het vrij stroef tussen mij en de bedrijfsmakelaar (ingehuurd door de verhuurder/eigenaar van het pand).

 

Mijn (simpele) vraag is, wordt er op neergekeken als ik rechtstreeks contact opneem met de verhuurder van het pand? Ipv via de bedrijfsmakelaar?

 

Want nu is de situatie met deze bedrijfsmakelaar zo dat er heel de tijd heen en weer wordt gemaild zonder dat iets concreet wordt.

Een simpele afspraak inplannen duurt al weken. En wanneer ik telefonisch contact wil neemt hij vaak niet eens op.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Dennis, allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Geef aan dat je een bezoek/afspraak in het pand met beide wil. Dat is een positief signaal waarbij je niemand passeert.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1

Misschien een beetje aparte vraag, maar waarom wil je persé dit pand? Is dit het enige pand dat geschikt is voor jou activiteiten of is het een toplocatie? Of is de huurprijs lekker laag?

 

Als nu het contact al moeizaam is en de ergernis zo groot over het niet kunnen inplannen van een afspraak, wil je dan wel 5 jaar (+5 jaar) aan deze verhuurder vast zitten (met of zonder makelaar ertussen). Of zelfs maar 2 jaar in geval van tijdelijke huur..

 

Probeer ook de "emotie" van snel te willen starten te scheiden van de ratio dat je bij het kiezen van een locatie wel een forse financiële verplichting aangaat in de vorm van het huurcontract en de investeringen die je zelf doet aan inrichting, misschien verbouwing van het pand. De keuze van een bedrijfspand is één van de belangrijkste en duurste keuzes.

 

Als je een verkeerde machine koopt dan kun je hem vaak tweedehands nog wel kwijt en nieuwe machine koopt. de financiële schade is beperkt tot het waardeverlies door snelle verkoop na aanschaf.

Als je een verkeerd pand huurt zit je er toch aan vast voor de duur van het contract en zijn ook soms forse investeringen voor de inrichting weggegooid geld.

 

Je kunt mogelijk beter een (half0jaar vertraging oplopen omdat de zoektocht naar een pand langer duurt dan gehoopt dan dat je 2 of 5 jaar vastzit op een locatie met allerlei kopzorgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Flirten doe je door geen slet te zijn. Als je te vaak belt en laat blijken te graag te willen kan je elke onderhandeling ook wel vergeten.

 

Haal de emotie weg en ga desnoods op zoek naar een plan B. Als na corona mensen voor 35% thuis gaan werken blijft dus ook datzelfde percentage van het bedrijfsonroerendgoed leeg staan. Maar wat voor soort pand hebben we het over? Kantoor, bedrijfshal, horeca, alles draait om vraag en aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Sinds wanneer is proberen om überhaupt een antwoord los te peuren hetzelfde als "een slet zijn"? Die bedrijfsmakelaar wordt er toch voor betaald om te onderhandelen? Mag ik straks bij een kapotte internetverbinding niet meer de helpdesk van de provider bellen, omdat mijn opstelling dan te onderdanig zou zijn? (Toegegeven, met de ISP heb ik al een relatie, dus die context is anders.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Sorry voor de woordkeuze. Kern was dat je niet moet laten blijken te graag te willen. Je bent in onderhandeling en wilt jezelf niet ondermijnen. Je moet het zien als pokeren, dat speel je ook niet met de kaarten open. En de verhurend makelaar is onderdeel van dat spel en is er niet om jouw belangen te behartigen.

 

Als ik een huis in de verkoop heb en ik heb een bieding gekregen zal ik anders reageren wanneer mijn makelaar zegt, ze hebben al 3 keer gebeld. Reken maar dat ik dan mijn poot stijf houdt omdat ik verwacht dat er nog meer ruimte in zit. Ze willen te graag en happen toch wel. 

 

Een helpdesk is een ander verhaal, daar ben je al klant en zullen zij gewoon hun deel van de deal na moeten komen. Pre deal of post deal maakt nogal uit qua uitgangspunt voor een gesprek.

aangepast door mgbgt1975
Toevoeging
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.