Mail uit China

Aanbevolen berichten

(aangepast)

Ze denken echt met me mee: 

 

"Dear Sir/Madam,

 

We are the department of Asian Domain Registration. We received the registration request from FeiXun Global Ltd which applying to register insparcom as their domain names.

 

Now we are handling this registration. After checking, we found that the name is too similar to you, it may conflict with you. In order to deal with this matter better, we send email to you and confirm whether or not you authorize them to register those names. Waiting for your response. 

 

Best Regards,

███████

Tel:+86 559-████-███

Fax:+86 559-████-███

Address: ████████████████████, Hefei, Chin"

aangepast door Ward van der Put
Persoons- en contactgegevens geanonimiseerd

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie

 

Als ik een eigenaardig mailtje of telefoontje krijg, zoek ik het even op online. Er zijn een aantal websites die fungeren als meldpunt. 

 

Dat de naam van iemand zwart gemaakt wordt, begrijp ik uit oogpunt van privacy. Maar waarom ook bedrijfsnummers en -adressen zwart maken?

 

Het betreft een department, dus dat zijn niet tot een persoon herleidbare gegevens.

 

De mail is overigens geen scam, maar wellicht wel de bait voor een scam. Dat weten we niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Scam eerste klasse zou ik zeggen.

 

Een Chinees die insparcom wil registeren, kan gewoon insparcom.com claimen - deze domein naam is niet geclaimd. En als een Chinees  insparcom.cn wil registeren is deze ook gewoon vrij. Geen barrières bestaan hier, dus - in mijn ogen - kan het niet anders dan een scam zijn in één of andere vorm.

Link naar reactie
Op 23-10-2021 om 19:01, kloek zei:

Een Chinees die insparcom wil registeren, kan gewoon insparcom.com claimen - deze domein naam is niet geclaimd. En als een Chinees  insparcom.cn wil registeren is deze ook gewoon vrij. Geen barrières bestaan hier, dus - in mijn ogen - kan het niet anders dan een scam zijn in één of andere vorm.

Imitation is the best form of flattery ;-)

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
Op 23-10-2021 om 19:01, kloek zei:

Scam eerste klasse zou ik zeggen.

 

Zo'n doorzichtig mailtje is een lichtvoetige start van wat misschien een misleidend aanbod gaat worden, maar in vergelijking met de scams die we op dit forum hebben zien voorbij komen valt het nogal mee. Opvallend is dat vrijwel alles wat een doorsnee ondernemer als scam aanmerkt bij de rechtbank overeind blijft. Zowel het strafrecht als het privaatrecht heeft eigen criteria die niet aansluiten bij het volksempfinden. En de rechter vind het uitgangspunt dat een overeenkomst vormvrij is belangrijker dat gepeuter in de marge van de wetgever.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.