• 0

Advies gevraagd m.b.t. aanschaf creditcard voor ZZP-er

Collega's :slightly-smiling-face: ,

Sinds forever heb ik een creditcard van de ING die gekoppeld is aan mijn privé-rekening. Via deze creditcard betaal ik de nodige zakelijke aanschaffen (via Apple, Amazon etc) en deze kosten voer ik dus op voor mijn aangifte inkomstenbelasting als ZZP-er. Het is echter bijzonder lastig om de uitgaven via deze creditcard goed te administreren, want de ING biedt GEEN mogelijkheid om maandelijkse PDF's van je credit-card afschriften te downloaden. De volgende  discussie hierover is al gaande sinds 2013... :   Discussie op ING Facebook Page  :confounded-face:

Kortom, ik ben op zoek naar een betere oplossing. Het liefst scheid ik ook beter mijn privé-uitgaven van de zakelijke uitgaven op een creditcard, dus gaat mijn voorkeur uit naar 2 kaarten:

- Privé credit card gekoppeld aan ING privé-rekening voor de privé-uitgaven,
- Business creditcard gekoppeld aan ING zakelijke rekening voor de zakelijke uitgaven (hier kun je WEL maandelijkse PDF's uit verkrijgen als het goed is)

Vraag: Wie heeft er ervaring met een business credit card van de ING? Welke mogelijkheden qua downloaden van afschriften  heb je daarbij?
Vraag: Wat is het verschil tussen een business creditcard bij de ING afnemen of een business card los ergens anders (waar?) aanschaffen? 
Vraag: Wat is het verschil tussen een (zakelijke) credit-card bij je eigen Nederlandse bank aanschaffen t.o.v. een debit-of creditcard of virtuele card bij aanbieders zoals www.wise.com en www.revolut.com? 

Ik ben benieuwd hoe andere ZZP-ers en kleine ondernemers hun (zakelijke) creditcard hebben geregeld.

Thanks for any tips.
 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb privé nooit een creditcard gehad, dus toen ik deze nodig had voor specifieke zakelijke uitgaven heb ik deze privé aangevraagd (ivm de lage kosten tov een zakelijke card) en deze gebruik ik uitsluitend zakelijk. 

 

De enkele keer dat ik een privé aankoop toch betaal met creditcard boek ik deze direct om naar privé onttrekking

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 24-10-2021 om 18:56, Grover zei:

Vraag: Wat is het verschil tussen een (zakelijke) credit-card bij je eigen Nederlandse bank aanschaffen t.o.v. een debit-of creditcard of virtuele card bij aanbieders zoals www.wise.com en www.revolut.com? 

 

Zolang je geen auto wilt huren (daarvoor kan een echte credit card met krediet nodig zijn), voldoen de debit cards van die aanbieders prima.

Een N26 (business) bankrekening openen kan ook. Daar staan je debit card transacties gewoon tussen de normale bank transacties op je .pdf afschrift.

 

Voordeel van N26 tegenover Revolut (en alle Nederlandse banken) is dat internationale transacties voordeliger zijn.

(Revolut heeft standaard 0,4% koersopslag voor zakelijke klanten, en extra koersopslag in het weekend als valutahandel niet mogelijk is).

 

Nadeel is dat je met een N26 bankrekening geen iDeal betalingen kan doen. Met Revolut wel.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Ik heb mijn zakelijke rekening bij KNAB (laagste kosten) en deze bieden ook creditcards aan van American Express die compleet gratis zijn bij bestedingen van 2500 euro per jaar met de CreditCard. Ook spaar je hier punten en kan je kortingen krijgen (dus veel leuke extra's) deze creditcard werd aangeraden door mijn boekhouder. 

 

https://www.knab.nl/zakelijk/betalen/creditcard

 

Voor meer informatie

aangepast door LuckyGold
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.