• 0

hoeveel energie van 100.000 fietsdynamo's?

Allereerst weet ik niets van stroom en energiewinning maar ik heb een idee om zo'n 100000 fietsdynamo's of soortgelijk kleine turbines te laten draaien door een natuurlijke bron. Mijn vraag is simpel;

Één dynamo levert weinig energie en 100000 leveren....?

100000 x weinig of kan ik hier iets mee?

 

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sam zit in de bus en ziet Moos achter de bus aan rennen. Als ze bij hun werk aankomen, vraagt Sam aan Moos "Waarom ren je de hele weg achter de bus aan?" Nou zegt Moos, dan spaar ik een dubbeltje uit.

 

"Doe mij een plezier", zegt Sam, "ren morgen achter een taxi aan, dan spaar je vijf gulden!"

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Sam zit in de bus en ziet Moos achter de bus aan rennen. Als ze bij hun werk aankomen, vraagt Sam aan Moos "Waarom ren je de hele weg achter de bus aan?" Nou zegt Moos, dan spaar ik een dubbeltje uit.

 

"Doe mij een plezier", zegt Sam, "ren morgen achter een taxi aan, dan spaar je vijf gulden!"

 

ahahhaahahh :o

geweldig!!!

 

maaruh, terug naar de TS:

Ik weet dat je door fiesten een TV kan laten lopen.

Hoe harder je fietst, hoe meer stroom.

Maak een testopstelling met:

a- 1 fiets met 2 dynamo's

b- 2 fiesten met 1 dynamo

 

van beide meet je de stroom opbrengst en vanuit hier ga je verder.

 

*je hebt wel twee fanatieke fietsers nodig die een constante snelheid kunnen binnen-fietsen*

Link naar reactie
  • 0

??? Gewoon een gedachte: Heeft iemand wel eens uitgerekend hoeveel energie het kost om een dynamo te maken en dan bedoel ik de hele keten van winning en bewerking van de grondstoffen, het construeren en het transport naar de eindgebruiker? In hoeverre weegt dit op tegen de mogelijk opgewekte energie gedurende de technische levensduur van de dynamo? ???

Link naar reactie
  • 0

Bij een fietsdynamo zal die verhouding vast heel slecht liggen, die dingen worden nl niet gemaakt met een energiebalans in gedachten - alleen om stroom op te wekken op een plek waar normaal geen stroom is.

 

Generators worden sowieso in de regel efficienter naarmate ze groter worden opgezet.. 1 exemplaar met 300 kW electrisch vermogen zal een stuk minder input vergen dan 100.000 fietsdynamo's (en ook een heel stuk minder energie kosten bij productie en onderhoud).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.