Ik heb een klant teveel gefactureerd. M'n klant vraagt nu om een crediet factuur. Ik neem aan dat daarop het verschil staat aangegeven?
Ik heb daar nogal wat vragen over.
Hoe maak ik een crediet factuur? moet daar BTW over betaald worden?
Voorbeeld:
ik factureer een klant voor 100,- excl BTW terwijl dit 80,- excl. BTW moet zijn.
Moet ik dan een factuur maken van -20,- excl btw? En die 20 euro dan storten op de rekening van de klant?
Of is het zo dat met die crediet factuur de klant enkel de 80,- hoeft over te maken, dat zegmaar de ene factuur de ander verrekent voordat er iets betaald wordt?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EnilnoUborp
EnilnoUborp
Hallo Allemaal,
er is me iets stoms overkomen...
Ik heb een klant teveel gefactureerd. M'n klant vraagt nu om een crediet factuur. Ik neem aan dat daarop het verschil staat aangegeven?
Ik heb daar nogal wat vragen over.
Hoe maak ik een crediet factuur? moet daar BTW over betaald worden?
Voorbeeld:
ik factureer een klant voor 100,- excl BTW terwijl dit 80,- excl. BTW moet zijn.
Moet ik dan een factuur maken van -20,- excl btw? En die 20 euro dan storten op de rekening van de klant?
Of is het zo dat met die crediet factuur de klant enkel de 80,- hoeft over te maken, dat zegmaar de ene factuur de ander verrekent voordat er iets betaald wordt?
Of hoe werkt dit precies?
Alvast heel erg bedankt voor de uitleg!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7238-crediet-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag