• 0

Toegang tot veiling met abonnement

Goedemiddag,

 

Nadat ik de vorige keer erg goed ben geholpen op HigherLevel heb ik besloten om een nieuwe vraag hier op het forum te plaatsen.

 

Mijn nieuwe vraag is het of het is toegestaan om een onderneming op te zetten waarbij veilingen worden georganiseerd waar enkel aan kan worden deelgenomen wanneer diegene een abonnement heeft afgesloten? Een veiling met exclusieve toegang met behulp van een maandelijks abonnement?

 

Ik hoop dat jullie mij van een antwoord kunnen voorzien

 

Alvast bedankt,

Bianca

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien eerst een tegenvraag. Doel van de veiling is het maximale bedrag te ontvangen bij verkoop (althans voor de inbrengers van veiling goederen). Dan denk ik zelf aan laagdrempelig, zo groot mogelijk aantal potentiële kopers, zo makkelijk mogelijk maken om te bieden, etc. Dat staat haaks op het afsluiten van een abonnement.

 

Maar het zal liggen aan het 'probleem' wat je op wilt lossen. Een veiling zonder inbreng maar met heel veel bieders werkt niet, de andere kant. Heel veel mooi aanbod maar geen potentiële kopers werkt ook niet. Je zult balans moeten hebben tussen vraag en aanbod en op basis daarvan kan je bepalen waar je de kosten neerlegt. 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me dat het je vrij staat om je veiling niet openbaar te houden. Als je ook nog mensen weet te vinden die er maandelijks voor willen betalen, mooi meegenomen. Ik sluit me wel aan bij bovenstaande vraag: hoe wenselijk is het om de opkomst een drempel op te werpen? Maar misschien trekt zo'n privé veiling ook wel weer een bepaalde doelgroep die je wil aanspreken.

 

Ik neem aan dat dit idee losstaat van je vorige topic, of ben je van plan om via deze route een besloten groep te creëren waarin je weggeefacties kunt doen zonder kansspelbelasting af te hoeven dragen?

Link naar reactie
  • 0

MGC1969 Bedankt voor je reactie!

 

RubenTDit staat inderdaad los van mijn vorige topic, er is geen bedoeling om via deze route een besloten groep te creëren. Echter heeft het wel betrekking op dezelfde producten. Het gaat hierbij om gelimiteerde producten die bij uitbrenging opgekocht worden door mensen met bepaalde software waardoor een normale consument de producten niet kan bemachtigen of er absurde bedragen voor moet betalen. Met behulp van een veiling wil ik deze producten beschikbaar stellen/terugbrengen naar de consumentenmarkt. De kosten hiervoor zou ik terug willen verdienen door de veilig exclusief te maken voor mensen met een actief abonnement.

Link naar reactie
  • 0

Het is gebruikelijk dat een veilinghuis opgeld rekent voor de veilingkosten. Doorgaans is dat een percentage van de koopsom, waardoor alleen de koper en verkoper de veilingkosten dragen.

 

Omdat dit een gebruikelijk verdienmodel is, is het ook makkelijker uit te leggen aan alle deelnemers. Het voorkomt klachten en opzeggingen van abonnees die bij een paar veilingen achter het net hebben gevist doordat een vaste kern van verzamelaars of handelaars steeds net iets meer biedt.

Link naar reactie
  • 0

Het korte antwoord is denk ik, ja het mag. Nergens staat dat een veiling openbaar moet zijn bij mijn weten.

 

 

Of het wenselijk is, is een tweede. Tegen het principe van scalpen komt vanuit de reguliere verkopende kanalen, als vanuit de kopende community steeds meer weerstand. Langzaamaan lijkt het besef hier en daar te komen dat je de hoofdprijs niet hoeft te betalen, maar dat geduld vaak ook helpt. De producent ziet immers grote vraag naar een product en kan geneigd zijn een tweede of derde oplage te maken.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is een combinatie van bestaande business-modellen. Zo zijn er al lang talloze websites die alleen verkopen aan leden: Vente Exclusive en Vente Prive in Europa bijvoorbeeld en Gilt in de USA. Al sinds 2007 zo ongeveer. Die zijn opgezet om duurdere merken in staat te stellen hun overschotten te dumpen, flash sales voor members only en dus onzichtbaar voor de zoekmachines.  Deze online outlets willen helemaal niet zo laagdrempelig als mogelijk zijn, omdat ze een apart verkoopkanaal zijn naast de bestaande duurdere (online) winkels die fullprice verkopen.

 

Een maandelijke abonnement is een variant daarop. Gewoon toegestaan. Zolang je niks onwettigs verkoopt. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 8-11-2021 om 21:50, TwaBla zei:

Gewoon toegestaan. Zolang je niks onwettigs verkoopt. :smiling-face-with-sunglasses:

En zolang het een klassieke veiling is en niet een verkapt kansspel zoals een centenveiling.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.