• 0

O2Lab: De betrokken ondernemer in het onderwijs

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dit evenement van O2Lab "De betrokken ondernemer in het onderwijs" triggerde mij, om mij eens wat meer te verdiepen in O2Lab.

Ik persoonlijk ben en raak wel enthousiast van dit soort initiatieven.

Dit, omdat - láng geleden -  ik zelf als "ondernemer voor de klas" stond voor studenten die af konden studeren met hen eigen ondernemersplan. Én ook op ons forum werden diverse programma's besproken over "ondernemen kun je leren".

 

Wat is O2Lab?

"Meer en beter ondernemerschap in het onderwijs. Dat is waar O2LAB samen met ondernemers, docenten en leerlingen aan werkt. O2 staat voor Ondernemerschap en Onderwijs. Ondernemende mensen nemen sneller zelf de regie in hun werk en loopbaan. Zij zien kansen, pakken nieuwe ideeën op en weten zo waarde voor zichzelf en anderen te creëren. De samenleving vraagt in toenemende mate om deze mindset en vaardigheden. Het streven is dat onderwijs en bedrijfsleven daarin meer gaan samenwerken.

 

Spreekt het je aan om bij te dragen aan een leeromgeving waarin studenten leren en ervaring opdoen in de praktijk? Waar ze hun ondernemende houding en vaardigheden kunnen ontwikkelen? Help studenten zich klaar te stomen voor hun toekomstige carrière,  bij jouw bedrijf óf als ondernemers van de toekomst. Jouw betrokkenheid als ondernemer is hierbij onmisbaar."

 

Ter inspiratie: 

  • Lees verhalen van ondernemers die samenwerken met het onderwijs.
  • Kijk de videoserie  '"De betrokken ondernemer' waar 8 ondernemers aan het woord zijn.
    TIP : Zie onderaan diezelfde pagina ook het stappenplan "Hoe werk je samen met het onderwijs" met tips voor als je je direct in wilt zetten als betrokken ondernemer.

 

! TIP

Heb je vragen en/of wil je meer weten? Meld je dan aan voor dit evenement >>>

 

Meer algemene informatie en op de hoogte blijven? Bezoek deze pagina over O2Lab >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.