• 0

Sponsor/leverancier gezocht voor paperclips

 

BizWorld is een project dat zich in het basisonderwijs bezighoudt met ondernemerschap (groep 8). Nu zijn wij bezig om het project in het VMBO nog een keer terug te laten komen, uiteraard iets diepgaander. Nu willen we dat niet opnieuw met garen doen om vriendschapsbandjes te maken, maar er een meer technisch toepassing aan koppelen. Vandaar het idee dat de leerlingen paperclips gaan maken.

 

Nu zoeken wij een leverancier die zich hier aan zou willen verbinden (als sponsor). Per klas zouden we dan 1000 stukjes gekleurd staaldraad nodig hebben van ca. 10 cm lang in verschillende kleuren en een 6 tal tangen om het staaldraad te kunnen buigen.

 

Iemand een idee waar ik een dergelijk sponsorbedrijf zou kunnen vinden?

 

groet,

 

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat kost dat, zo'n set? Volgens mij nog geen 50 euro ::) misschien maar 20.

 

Als de set hergebruikt kunnen worden (de tangen) en het geheel in een leuk koffertje zit, dan denk ik dat er vast wel HL ondernemers zijn die 1 op meer koffertjes willen "adopteren"

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hi Nils,

 

Ik weet niet wat een set kost, al hadden ze laatst een hobbyset tangen in de aanbieding bij de blokker voor 1 euro. Ik weet ook niet waar ik het staaldraad vandaan zou moeten halen.

 

Wij werken met bedrijven die een school adopteren om het complete programma uit te kunnen voeren. We zouden voor de "technische" versie van BizWorld een hogere prijs kunnen vragen maar ik hoop toch een partnership te kunnen vinden met een bedrijf die zich hiermee zou willen verbinden.

 

groet,

 

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
  • 0

Hmm, volgens mij kan je een mooie "set" maken voor 20 euri. Ik zal eens kijken. Misschien is het leuke HL promotie. Ik neem aan dat je "sponsors" er niet veel voor voelen om zelf bij de ga,,a een tangensetje te gaan halen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Als ik jou was zou als ik een donateur zocht voor draad, eens in de gouden gids zoeken naar een draad-fabriek/groothandel bij jou in de buurt en daar eens gaan babbelen (persoonlijk langs gaan is beter als bellen) Vaak krijg je zelf daar ook best wat gedaan, als het project maar interresant genoeg is voor ze. Biedt bijvoorbeeld aan om met dit project ook de (lokale) publiciteit op te zoeken en daar ook te vermelden dat hun jullie project sponsoren. En doe dat eventueel ook voor je tangetjes.

 

Succes.

Gr Ingrid

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard gekeken en tevens met google gezocht, maar dan kom je alleen uit bij de leveranciers van paperclips, de kantoorartikelspeciaalzaken. Misschien die maar een keer bellen....

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
  • 0

Niet om meteen de boel weer onderuit te halen, maar voor paperclips heb je een soort verestaal nodig, dit laat zich wat minder makkelijk buigen.Verkrijgbaarheid kan wel eens een probleem opleveren.

Als je gaat zoeken naar leveranciers, zoek dan op staalwaren.

Dergelijk metaal wordt meestal op een groot haspel aangeleverd, paperclips worden machinaal gemaakt, korte stukjes is dan geen doen.

waarom eigenlijk paperclips ?

 

 

Je zou ook kunnen denken aan oliebollenbakken.

Misschien wat flauw , maar op die manier kunnen kinderen zelf een aantal uitzoeken zoals:

Productieproces, welke ingredienten, welk proces, hoeveel kun je er bakken per uur, wat kosten ze, en wat zijn de marktprijzen.

Laat ze moeders maar vragen naar recepten.

Wat kun je er aan verdienen.Marketing alleen oliebollen of ook appelflappen

Enzovoorts

 

Volgens mij voldoende ingredienten om iets leuks mee te doen.

Naast oliebollen kun je trouwens ook aan andere feestdagen gerelateerde producten denken als speculaas, marsepein, enz..

Link naar reactie
  • 0

Het product dat de leerlingen maken moet aan een aantal voorwaarden voldoen.

 

- Er moet een ontwerp van gemaakt kunnen worden (wordt lastig met een oliebol ;))

- Met een team van 6 moeten ze tussen de 15 en 25 producten in maximaal 1 uur kunnen maken.

- Er moet eventueel een soort productielijn gecreeerd kunnen worden.

- Er moeten variaties gemaakt kunnen worden zodat ze zichzelf kunnen onderscheiden in "hun" markt. De verschillende bedrijven maken namelijk allemaal hetzelfde product. Dit doen we om het ingewikkelde rekenwerk zo eenvoudig mogelijk te houden.

 

Het lesmateriaal ligt helemaal vast met een kop en een staart, dus dit maakt het allemaal wat specifieker.

 

Bedankt voor de info m.b.t. de paperclips. Ik ben duidelijk dus ook niet zo technisch :-\

 

 

Misschien nog een ander idee?

 

greetz,

 

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
  • 0

Hé Nico,

 

Pauline probeert dapper "technostarters" te kweken en jij maakt er weer warme bakkers van :D

 

Je wil zeker geen concurrentie later :P

 

Hehe, nee concurrentie wakkert de innovatie alleen maar aan, dat is alleen maar goed.

 

Wat ik niet begrijp is hoe ze aan dit paperclip verhaal komen.

Pak eens een bestaande paperclip, buig deze eens helemaal open, en probeer hem dan weer functioneel te krijgen, dat valt niet mee.

Blijkbaar is de paperclip helemaal in het lesmateriaal geintegreerd, en kan er niet iets anders aangedragen worden.

Een typisch geval van een product (lesmateriaal) dat niet eerst op haalbaarheid( maakbaarheid) is getoetst, jammer. :-\

 

Ik heb hier nog ergens een vlinderclip liggen voor dikkere pakken papier.

Dat is misschien makkelijker te maken, en een leuker product.

20250_SK_LG.jpg

Link naar reactie
  • 0

De paperclip het ik zelf bedacht als alternatief op de vriendschapsbandjes. Ben dus nog aan het kijken of het haalbaar is en ik hoop dan ook met leveranciers in contact te komen om te kijken of het gaat lukken. Daarbij zijn de vlinderclips een prima idee, is toch ook een soort paperclip?

 

Ik dacht aan een paperclip omdat het product aan allerlei voorwaarden van het lesmateriaal moet voldoen en het moet ook nog eens betaalbaar blijven. Andere ideeën zijn van harte welkom.

 

greetz,

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk (als het zover is) je wel op "onze" hulp mag rekenen bij het samenstellen van de setjes. Zelf ben ik bereid daar een (financiële) bijdrage aan te leveren als dat niet al te veel in de papieren gaat lopen. Een HL sticker op de koffer is voor mij voldoen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Pauline,

 

Er schoot me net wat te binnen, mijn kinderen hebben ooit ook eens een paperclip gemaakt en na een telefoontje naar huis wist ik weer waar dat ze dat gedaan hadden. Ze hadden dat op hun school gedaan. Dus het moet mogelijk zijn dat je aan de juiste materialen kan komen. Mijn idee is, bel die school op en vraag er eens naar of hun je kunnen vertellen waar zij de juiste benodigdheden hebben aangeschaft. Oh ja, hun school was De Wissel in Zevenaar tel nr: 0316 523738. Mijn kinderen zitten inmiddels niet meer op die school anders had ik wel voor je willen informeren. Succes.

 

Groetjes Ingrid

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.