• 0

Chocolademarkt lanceert in Nederland [hoe NL-markt bereiken?]

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Hoi allen,
Met veel enthousiasme hebben we als Vlamingen de stap gezet om met Chocolademarkt ook in Nederland te leveren, en dat loopt goed gezien we via social media organisch gehoor krijgen.
Maar gezien chocolade een ideaal product is om ook aan werknemers en zakenrelaties te geven, zijn we op zoek naar manieren om de bedrijven in Nederland aan te spreken. We hebben een mooi bedrijfsaanbod met kortingen, dus de teaser is er wel. Maar hoe kunnen we bedrijven contacteren?

Graag jullie mening.
Dankje.
VDC Komerz

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

VDC Komerz is sinds haar opstart vorig jaar door haar unieke concept (MixxBoxx) al een begrip in Vlaanderen.
Dit eindejaar willen we graag in Nederland doorbreken. Alles verliep tot nu organisch omdat de budgetten volgens vliegwiel geïnvesteerd worden in uitbreiding en optimalisatie.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Chocolademarkt heeft aangetoond tijdens de Corona crisis een antwoord te bieden op de online vraag naar chocolade.
Daarnaast is VDC Komerz druk bezig een platform te bouwen waarbij ook snoep, snacks, petfood en andere aangeboden zullen worden (onder een andere url).

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Chocolademarkt omvat een groot aanbod aan chocolade, wat je nergens anders online terugvindt. Onze sterkte ligt in het aanbod, de scherpe prijsstelling en ons uitstekend fulfilment en logistiek.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe raken we de Nederlandse markt binnen zonder grote budgetten, maar door organisch bedrijven te kunnen contacteren waardoor we zo ook de werknemers als individuele klant kunnen aanspreken?

  

aangepast door Hans van den Bergh
Titel aangepast door Mikky, overdaad aan links verwijderd door Hans.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2
(aangepast)
Op 11-11-2021 om 10:37, VDC Komerz zei:
Alles verliep tot nu organisch omdat de budgetten volgens vliegwiel geïnvesteerd worden in uitbreiding en optimalisatie.

 

Welkom op HL. 

Wat ik lees lijkt studententaal. Ik zou het nog eens rustig nalezen, alle driedubbele backlinks eruit verwijderen en de vraag opnieuw stellen in begrijpelijke taal.

 

De suggestie dat VDC Komerz in de totale Vlaamse vraag naar chocolade kon voorzien tijdens de Coronacrisis is potsierlijk. Je bedoelt misschien dat jullie wat verkocht hebben. In Nederland geldt hetzelfde. Met enige inspanning kun je hier wat verkopen. Ik zal je een geheim verklappen. We hadden al chocola in Nederland. En nog een geheim. Er zijn al leveranciers die aan bedrijven verkopen. Je zal dus aan marketing moeten doen. Begin maar eens met een concurrentie-analyse. Wie zijn de grote aanbieders online?

 

Met of zonder vliegwiel. :partying-face:

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Wat jullie thuis gedaan hebben is de hele groothandel online zetten. Gewoon het hele aanbod voor wie maar wil, apart verpakt en thuisbezorgd. Dat is het fabrieksaanbod, want het assortiment van Belgiës top-chocolatiers zie ik niet terug. Ook Nederlanders zijn bekend met artisans zoals Wittamer of kleine productiebedrijven zoals Dolfin (dat niet goed vertegenwoordigd is in Nederland).

 

Ga je aan marketing doen dan spits je je aanbod toe op kansrijke niches (marktonderzoek doen en veronderstellingen opstellen) en daarna breng je het marketingvliegwiel op gang. Testen, aanpassen, testen, aanpassen, testen, aanpassen... Dat kan met online marketing tools prima op kleine schaal. B-to-B is een logische start.

 

Die MixxBoxx is een mogelijk startaanbod, maar de propositie is wat mager. Ga ik naar de landingspagina dan zie ik slechts wat postzegels in de verte. 95% van de pagina is redundant: lucht en digitale schapruimte. Kijk eens naar Chocolatecompany. Dat is één en al chocolat!

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 11-11-2021 om 10:59, TwaBla zei:

alle driedubbele backlinks

Daar zorg ik wel even voor,  één link is  voldoende...

 

Op 11-11-2021 om 10:59, TwaBla zei:

Je zal dus aan marketing moeten doen.

Inderdaad, in de breedste zin des woords, kijk bijvoorbeeld ook eens naar de duurzaamheid van je propositie: is mede daarmee een USP  vorm te geven, maar dan zonder Tony Chocolonely na te bootsen?

 

En dan bedoel ik geen 'greenwashing', maar oprecht duurzaam... Chocola is in die zin wel een beladen onderwerp, maar in zijn algemeenheid kan elke propositie in dezen wel wat meer duurzaamheid gebruiken.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Met deze website ga je geen elke onderneming over de streep trekken, korting of niet. Als we naar Sligro of Makro rijden vind je hetzelfde aanbod voor bijna dezelfde prijs.

Dit is de online variant van de snoepautomaat op werk. Best lekker spul maar niets speciaals.

Nederlandse werknemers zijn niet onder de indruk hoor van een reep chocolade of partymix celebrations. Choco Adventkalenders zouden het in de Limburg en Noordbrabant misschien nog aardig doen maar beetje laat om daar nu nog orders voor binnen te halen.

Belangrijkste product in deze tijd die bijna alle werkgevers geven zijn chocoladeletters. Maar ook daar. te laat voor dit jaar. Alles is al besteld.

Ik zie bij Tony chocolony repen, gewoon standaard supermarkt verpakking. als ik even google vind ik zo een waslijst aan partijen die deze chocolade met gepersonaliseerde / branded wikkel aanbieden. Dat is maar 1 voorbeeld.
M&M zelfde verhaal. je wordt doodgegooid met sites die ze kunnen personaliseren.

 

Afijn. Wil je de Nederlandse zakelijke markt veroveren. Dan moet je met iets onderscheidends komen.

 

Consumentenmarkt? je kent ons Hollanders hé we rijden van Rotterdam naar Antwerpen omdat de benzine 20 cent goedkoper is.

Aliexpress wordt aanbeden in Nederland voor de goedkope prijzen. Dus met deze site en een beetje scherpe prijsstrategie zou je best een kansje maken voor een plekje op de markt, tegelijkertijd met 5 euro verzendkosten moet je toch wel een "kilo knaller" zijn als consument wil je ook echt voordeliger uit zijn en het gemak van de supermarkt is ook erg dichtbij.
Maar als je nu een paar echte Belgische specialiteiten aanbied zou het zomaar kunnen dat ze nog meer bestellen als ze er toch zijn.
 

Link naar reactie
  • 0

 

Vraagsteller werkt bij een soort van groothandel, niet bij een producent. Kijk eens naar de dot-com of punt-nl dan zie je al dat ze veel bekende standaard-merken vertegenwoordigen, ook Chocolony dat in Nederland ook onderdeel is geworden van het standaard supermarktaanbod. Voor zo'n groothandel is 'oprecht duurzaam' een brug te ver. Zelfs 'oprecht chocolade' is ondoenlijk. Dan zit je eerder in 'oprecht gemak' in een leuke verpakking. Dat wordt dan ook aangeboden: nu met sticker erop!

 

Klik overigens eens op de button bedrijven en je wordt direct om je oren geslagen met kortingen, dus de huidige propositie is nu vooral nog prijsgericht. Dat straalt de site (als eerder gezegd) ook uit, want chocolade is er amper te zien. Dit is meer iets van een groothandel die 25 jaar na dato op internet actief is geworden en daar blij mee is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.