• 0

Entertainment op bedrijfsuitjes enz..

Ik bouw en ontwerp apparatuur en opstellingen voor de entertainment en themapark omgeving. nu zou ik jullie HL'ers eens willen vragen hebben jullie ervaring met entertainment op personeelsfeestjes, bedrijfsuitjes, bijeenkomsten, beurzen, events enz? En of wat missen jullie daar? ik loop nu te denken aan een soort bordspel maar dan groot, zoals bijvoorbeeld de schaakspellen die je buiten wel eens ziet. Maar dan met een grote elektronische dobbelschijf of bord, en dan een soort groot spelbord zoals bv mens erger je niet of ganzenbord. Dus mijn vraag iemand ideetjes of ervaringen met zoiets? Alle suggesties zijn welkom. ps: deze vraag is niet bedoeld om jullie voor mij, een nieuw product te laten uit denken, puur alleen voor een beeldvorming. Wat is leuk en wat zou leuk kunnen zijn? gr Henk,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken wel veel evenementenbureaus die buitenshuis allerlei bedrijfsuitjes organiseren. Ik denk dat er twee obstakels zijn voor de grootte van de doelgroep: als men verfrissen wil brainstormen of teamspirit wil kweken, dan geven de meeste bedrijven toch de voorkeur aan buitenshuis. Personeelsbijeenkomsten binnenshuis hebben meestal een specifiek doel. De enige makrt die over lijkt te zijn is die van echte personeelfeestjes.... en daar zou nog wel eens wat te vinden kunnen zijn. Bij mijn vorige werkgever (anti-kraak in een oude loods op de Kop van Zuid, Rotterdam) was er wel een sport van gemaakt om het leukste afscheidsfeestje te organiseren, en 1 van de leukste was toch wel toen ze een piepklein springkussen in het kantoor hadden geplaatst. De combinatie van Belgisch bier en een luchtkussen is verrassend!

 

Ik kan me ook wel voorstellen dat er een bepaalde doelgroep is die best graag wat oude Atari-kasten of flipperkasten op een personeelsfeestje neerzet, als de media over hippe kantoren praat, komt er bijna altijd wel een flipperkast in het artikel voor.... (en dat is zo gangbaar dat het niet hip meer is....., tegenwoordig is een 'retraite' in je kantoor) wel weer in.

Link naar reactie
  • 0

Een poosje geleden was ik op een OpenBC bijeekomst in Utrecht en daar liep een goochelaar tussen t publiek door en schoof regelmatig aan bij groepjes mensen. Dat was erg verfrissend en t brak regelmatig op een leuke manier de discussie. Die goochelaar paste eigenlijk naadloos in het geheel en zoiets vind ik wel een verrijking van zo'n bijeenkomst.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

 

Is beslist een markt voor. In een vorige baan gingen we altijd karten, karaoken, kanoën, strandvoetballen en meer van die nonsens. Kom je terecht in zaken als Claus Partyhouse. En veel bedrijven zoeken iets om te doen op vakbeurzen. De eerste toepassing vergt iets sociaals, de tweede moet een schouwspel zijn en liefst te combineren met branding of sales.

 

Een apart segment zijn de megafeesten waar miljoenen aan besteed worden. Die kun je misschien gebruiken als testzone voor grote projecten. Voorzie een paar honderd man van een device (armband) die instructies kan geven of gegevens verzamelt en interacteert met objecten bijvoorbeeld.

 

Ofzo. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Veel feesten meegemaakt en wat ik zie is dat als een bepaald idee werkt, dat het 10 jaar duurt voordat dat idee niet meer voorkomt bij andere feesten.

Zo kan ik geen beenham meer zien, al was het alleen maar omdat ik dit weer ergens verwacht te zien.

 

Ik weet het, klinkt vreselijk verwend. Maar ik zoek (denk ik) of intimiteit, belevenis of verrassing. Intimiteit kan je bereiken door aparte kamertjes/zaaltjes, waar je bijvoorbeeld (ook leuk !) echt met elkaar kan praten. Waar een aparte sfeer is.

 

Verrassing is anyone's guess/idea.

 

Belevenis is volgens mij vreselijk moeilijk, zeker met inactief, verwend publiek. Volgens mij wat daarbij het belangrijkst is, is dat het echt is. En het grappige daarbij is dat dit heel simpel kan zijn.

 

Zeker bij grote megafeesten mis ik de connectie die je met elkaar hebt. Waarom bijv SMS-vragen op grote schermen niet worden ingezet, ontgaat mij, al was het alleen maar omdat ons lid Mapini zich daar mee bezig houdt.

 

Een ander ding - veel feesten zijn heel algemeen. Ze lijken zoveel op elkaar. Het lijken wel huwelijken. ;)

 

Met veel pijn & moeite wordt er een gedwongen en zeer geforceerde connectie gemaakt met het bedrijf/strategie/fill in - maar meestal doorziet iedereen dat wel. Waarom je bijv. niet met het reclamebureau van zo'n groot bedrijf gaat zitten en door hen bijv. teksten laat opstellen en gezamenlijk een goed idee opgesteld, dat voor goede interne communcatie mag doorgaan - dat ontgaat mij. Geef je eens flink veel geld uit, mis je een Giga grote mogelijkheid iets te vertellen aan je medewerkers.

 

Wat ik ook mis - iets persoonlijks, iets oorspronkelijks van het bedrijf zelf. Het heeft tot bijna mijn 40ste geduurd tot ik er achter kwam dat bedrijven ook zeer persoonlijk kunnen zijn ipv kopien van "The Office".

 

Waarom dat niet ingebracht bij Personeelsfeesten ?

 

Enfin, you touched a nerve, blijkbaar. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zeker dat zoiets als een groot bordspel goed werkt. En vooral op van die hele grote feesten. Wat je ook steeds meer ziet, zijn personeelsfeesten waarbij ook de partners en kinderen van de werknemers aanwezig zijn. Lijkt mij de gelegenheid om zoiets te doen!

 

Ik kom natuurlijk met mijn bedrijf elke week op bedrijfsfeestjes. En een paar week geleden zag ik ook een soort groot bordspel, namelijk "levend tafelboetbal" ! En dat was heel leuk om te zien........... :)

 

Kan verder niet zeggen dat ik dingen mis op bedrijfsfeestjes. Natuurlijk zijn er dezelfde dingen die steeds weer worden gedaan, maar ik zie ook vaak hele originele dingen zoals bijvoorbeeld Braziliaans Capoera! (Braziliaanse vechtkunstdans....) En dingen die vaak terugkomen, das niet voor niets natuurlijk, sommige dingen zijn gewoon leuk om te doen en werken gewoon goed voor de teambuilding ;) !

 

Groeten,

 

Niels28

 

 

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties, je zou kunnen zeggen we zijn altijd op zoek naar iets nieuws met een steeds grotere belevingsfactor. Het blijkt dat dit niet altijd nodig is, en dat de kracht toch vaak uit de eenvoud komt. Vandaar mijn vraag, ik zag pas op vakbeurzen dat fabrikanten en leveranciers entertainment rond en in hun producten hadden gebouwd. bv basketbal opstelling, golf simulatie, reactiespel enz. Ik zag dat drempels tussen zowel bezoekers als aanbieders onderling verdwenen bv, de Ceo van een groot bedrijf bleek totaal geen basketbal kwaliteiten te hebben wat aanleiding gaf tot vermaak van medewerkers die op kosten van de zaak een dagje beursbezoek toch heel anders hebben ervaren en beleefd. Dit zou dus op personeelsfeestjes, meetings, events en waarom bijvoorbeeld niet bij de vrijdagmiddagborrel toegepast kunnen worden ?Minder passief maar meer actief en met competitief vermaak. Thanks en gr Henk,

Link naar reactie
  • 0

Bijna vergeten ! Bij de laatste Emerce-congres was een club studenten aanwezig met een auto, waar een projectiescherm voor stond.

 

Met de auto kon je een rij spel doen, waarbij je stuur echt reageerde met het stuur voor het game.

Helemaal geestig vond ik een flipperspel, waarbij je een flipper bediende door je deur meer/minder ver open te doen. Heb ouderwets gelachen met eencollega !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.