• 0

Vrouwen niet mans genoeg?

http://www.sprout.nl/sprout_now.jsp?id=191107

 

Ik zag het artikel vrouw niet mans genoeg in Sprout... interessante discussie. Wij zijn hier bezig om een multimediaal platform op te richten voor selfmade "welgestelde"vrouwen.

 

We zijn dan ook erg benieuwd naar de reacties van de dames ondernemers..

BDO zegt dat 20 % van ondernemers vrouw zijn, dat is nogal summier. De reden kan toch niet alleen kinderen zijn?

;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Getver daar heb je die discussie ook weer. Ik vraag me af, is er ooit stilgestaan bij het effect op succesvol ondernemen van:

 

- vetpercentage

- aantal broers en zussen

- kleur van het haar

- lengte van de rechterduim

- hobby's

- aantal gaten in de kiezen?

 

Misschien moeten we gewoon eens ophouden over het succes en de eigenschappen van man versus vrouw en gewoon aan het ondernemen gaan / blijven.

 

Link naar reactie
  • 0

Ach, eens in de zoveel tijd komt er zo'n bericht... toen ik net ging starten vond ik al die statistieken over hoeveel er failliet gaan of niet ook interessant, er stond een artiekel op zibb.nl dat vrouwen meer slagingskans hebben in de eerste jaren omdat ze 'vrouwelijk' ondernemen.

 

Dat hield in: geen dure fratsen (auto, secretaresse, huisvesting etc), gestage groei, een doorgefokte onderneming, en niet verkoop- maar relatiegericht.

 

Die drie punten heb ik onthouden.... (en zie ze nog ewl eens terug bij vrouwen, het tegenovergestelde soms bij mannen). Ooit hadden we hier toch een hele lange draad over?

Link naar reactie
  • 0

Vrouwen hebben de toekomst. Het is juist goed dat ze niet mans genoeg zijn. Ze zijn niet corrupt hebben oog voor sociaal beleid.

 

Het aantal vrouwen in management posities of in het ondernemerschap zal alleen maar toenemen. trust me.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

2 dingen vallen me op:

 

Bij het artikel staat een vrouw die een bom in elkaar schroeft.

Voor een oorlog gevoerd door mannen!

 

En de link "succesvolle zakenvrouwen" in het Sprout-stukje voert naar een overzicht van 50 machtigste vrouwen, dus de typisch mannelijke definitie van succes. (Kan kloppen, het artikel is door Rutger Betlem geschreven)

 

Eén van de dingen die in mijn ogen succesvolle vrouwen doen als zakenvrouw is zich niet door het patriarchaat laten definiëren.

Je ziet ook dat de boodschap van übermanagementguru Tom Peters (Women rule!) zo hier en daar voeten aan de grond krijgt en 'men' worstelt om hier vorm aan te geven.

 

Het afstudeeronderzoek van Carlijn Gerritsen concludeert: "Om als leider succesvol te zijn geven juist androgyne, tweeslachtige, kenmerken de doorslag."

Grappig, want als vrouw word je daar doorgaans niet echt om gewaardeerd. (Maar goed, dat boeit niet, als je er maar succesvol van wordt... :P)

 

Mira, ik snap dat je flauw wordt van de discussie.

Maarr: laat de vorm van zo'n artikeltje dan niet ideaal zijn; er is nog een hoop te doen getuige de cijfers.

 

En...vrouwen van onze generatie overschatten hoe stevig de vrouw van nu in het zadel zit in vergelijking met onze oma's.

Mijn oma was heel feministisch "in haar tijd" (jaren 40, 50 en verder) dus ik voel het ook als een persoonlijke verworvenheid dat vrouwen zoals zij daar voor de maatschappelijke kritiek durfden te trotseren, dat ze blijf-van-mijn-lijf huizen runden, gingen studeren et cetera.

 

Link naar reactie
  • 0

ja, Annedien... dat denk ik dus ook. Mijn persoonlijke visie is dat mensen automatisch hun eigen geslacht prefereren. Maw, als veel mannen aan de top staan, is het lastiger voor de vrouw om aan de top te komen.

 

Als de investeerder of de manager een vrouw is, weet je zeker dat je als vrouw ook de voorkeur krijgt, althans dat is mijn ervaring. Ik heb altijd veel meer bereikt met vrouwelijke managers. Mannen waren vooral gecharmeerd van je als vrouw en niet zo zeer als iemand die veel kan. Ik heb echt een directeur gehad die bij mijn sollicitatie bij een grote uitgeverij mij vroeg; oh, mooie koppie maar zit daar ook wat in?

Waarop ik antwoordde; als je me niet aanneemt, zal je het nooit weten.

Link naar reactie
  • 0

http://www.eur.nl/diesnatalis/2005/lamberts

 

Dit is een link naar de speech van de Rector Magnificus van de Erasmus Universiteit Rotterdam, recentelijk gehouden. Gaat over de in zijn ogen bestaande "gender paradox", het verschil in performance tussen mannen en vrouwen in het hoger onderwijs. Heel veel heisa veroorzaakt, heerlijk.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Let wel.... Het is slechts een verwijzing naar een column van twee vrouwelijke ondernemers. Ik doe kond van het stuk maar onderschrijf de boude stellingen niet. Veel te generalistisch. Laat er geen misverstand over bestaan dat ik voor meer vrouwen in ondernemersland ben.

 

Met vriendelijke groet,

Rutger Betlem

 

Redactie Sprout

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.