• 0

Administratie chronisch ziek, uren?

Een dame die bij ons de administratie doet is helaas chronisch ziek. Niets ernstigs. 

Hierdoor heeft zij meer uur nodig per jaar dan gewoonlijk om een arts te bezoeken.

Opgeteld zit ze rond de 20 uren, ik geloof dat 6 of 8 betaald moeten worden.

 

Ze stelde mij de vraag hoe we hier mee om gaan, ze snoept namelijk haar vrije dagen weg op deze manier.

Vooruitzicht is voor aankomend jaar dat het minimaal weer 20 gaat worden.

 

Niet moeilijk doen, het is immers een goede werknemer die vrijheid nodig heeft en dit ook al krijgt in andere situaties binnen de organisatie. 

Heeft iemand ervaring met een chronisch ziek persoon die meer uren nodig heeft dan je moet betalen?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En dan moet de (misschien confronterende) vraag herhaaldelijk gesteld worden waar iemand werkelijk baat bij heeft...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 2
Op 20-11-2021 om 12:46, Hans van den Bergh zei:

 

Fijn! Kun je ook terugkoppeling geven wat dat in de onderhavige kwestie(s) heeft opgeleverd? Ter leringh ende vermaak voor de lezers?

On topic

1 Mijn menselijke manier van handelen door hier niet moeilijk over te doen wordt bevestigd de juiste te zijn.

2 De ervaringen en bijvoorbeeld manier waarop dit dan wordt bijgehouden om duidelijkheid te houden / in personeelsgids op te nemen etc. is geen concreet antwoord op gekomen, ikzelf trek de conclusie dat dit niet belangrijk is en gewoon geregeld moet worden in het voordeel van werknemer, oftewel niet zo moeilijk doen. Het rokers voorbeeld was een hele goeie trouwens.

 

Off topic

Laat ik voorop stellen dankbaar te zijn voor alle input, negatief of positief. 

1 Er wordt heel snel uitgegaan van het slechte en dat is vervelend om te lezen, vooral als er suggesties gemaakt worden op basis van mijn eigen tekst, terwijl ik zo totaal niet ben en/of de vraag bedoelde. Dit is niet de eerste keer. Meneer Rachit heb ik hiervoor al geblokkeerd. 

2 Om dit slechte vervolgens te benadrukken sleept men oudere topics bij nieuwe (waarvan sommige al opgelost zijn). Dit is gewoon lachwekkend/frustrerend/irritant aan het worden omdat er gesuggereerd wordt dat ik een harteloze kip zonder kop ben in een zinkend schip. Wat niet zo is, lol.

 

Feit blijft dat er enorm veel lessen zijn voor mij als beginnende ondernemer, dat omarm ik.

Ik had van dit forum iets anders verwacht, er heest veel negativiteit en ongezouten directheid.

Genuanceerd beantwoorden met begrip voor beginners en een tikkeltje vriendelijkheid is in ieder geval niet de standaard.

Dit is mijn ervaring, laten we hier vooral niet over gaan discussiëren.

 

''Hey Joop, over dit soort dingen hoef je jezelf niet druk te maken. Noteer de uren netjes en geef werknemer ruimte.

Wij doen dit met een simpel Excel bestand en voegen het toe in de personeelsgids. 

Succes ermee!''

 

In het kader van wat mijn verwachting dan zou zijn, dit is zo een antwoord.

 

Er heerst onbegrip zoals TwaBla heeft gezien en daar wil ik graag van af.

Dat gezegd hebbende, mogelijk is dit heel normaal op een forum met ondernemers. Ik hoor daar dan alleen niet bij.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

''Hey Joop, over dit soort dingen hoef je jezelf niet druk te maken. Noteer de uren netjes en geef werknemer ruimte.

Wij doen dit met een simpel Excel bestand .

 

Maar waarom zou dat willen gaan bijhouden in Excel zolang het inderdaad om 1 uur per maand gaat? Als het meer wordt dan merk je dat toch en bespreek je dat of ga je het pas vanaf dan vastleggen.  Geef je de werknemer gewoon ruimte en vertrouwen, vastleggen is niet nodig

 

Vastleggen  komt op mij over op onnodige en overdreven controle. Ik zou me daar als chronisch zieke werknemer ook helemaal niet prettig bij voelen; het voelt als een blijk van wantrouwen.

 

Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

en voegen het toe in de personeelsgids. 

 

Wat wil je dan toevoegen? Ga je iedere uitzondering apart benoemen in een personeelsgids?  

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

Er heerst onbegrip zoals TwaBla heeft gezien en daar wil ik graag van af.

 

Dat heeft een paar oorzaken.

 

HL is inmiddels voor een aantal mensen een vraagbaak geworden. Voorbijgangers stellen vragen en vaste deelnemers geven antwoord. Geleidelijk gaan ze eisen stellen aan de vraagstellers, want zij zijn immers de vrijwilligers die hun vrije tijd opofferen om die eindeloze vragen te beantwoorden dus HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD! om hun kostbare tijd te verspillen.

 

HL is ook een forum waar een vraag kan leiden tot bespiegelingen en zijsporen. Je wordt als ondernemer geconfronteerd met kritische opmerkingen waar je eigenlijk niet om gevraagd had. Dat is op zich prima. Wen er maar aan. Kun je iets van opsteken. Die spreadsheet is een tikkeltje dwangmatig toch? Maar we moeten wel oppassen dat die kritische kijk niet leidt tot cynisme, spot of denigrerende opmerkingen. De vraagsteller verdient altijd het voordeel van de twijfel. Dat is lastig, geef ik toe.

 

Een manier om te voorkomen dat eventuele ergernis de overhand krijgt, is gewoon een vraag te negeren. Er zijn deelnemers en moderators genoeg. Laat het maar aan iemand anders over om te reageren.

 

Nou neem ik het voor je op Joop, maar ik zit ook weleens aan de kriegelige kant. :shushing-face: Heb je al contact met een familiiebedrijf-coach of lotgenoot?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 20-11-2021 om 15:14, TwaBla zei:

De vraagsteller verdient altijd het voordeel van de twijfel. Dat is lastig, geef ik toe.

 

I second that! +1

 

En een lid dat vaker vragen stelt en reageert zal merken dat zijn/haar  posthistorie een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de verstandhouding met de actieve leden.

 

Onbegrip komt te paard, en gaat te voet! 

 

Wil je dat onbegrip aanpakken, dan is vragen om een schone lei zeker een overweging: maar die schone lei ga je pas krijgen en houden als je ook zelf blijk geeft van meer zelfkennis en de bereidheid je eigen houding op dit forum ook te veranderen. 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

In het kader van wat mijn verwachting dan zou zijn, dit is zo een antwoord.

 

Ik begin met een compliment (duimpje) voor het terugkoppelen, dank daarvoor.

 

Alle begin is lastig. In de Forumregels wordt getracht te schetsen wat ongeveer mag worden verwacht van ons forum en van de vraagstellers. Soms moet je daar een beetje in (mee) groeien. 

 

Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

Er heerst onbegrip

 

Dat is synoniem aan het niet (goed) begrijpen wat over en weer van elkaar verwacht mag worden.  

 

Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

sleept men oudere topics bij nieuwe

 

Dat gebeurt uiteraard, die staan immers ook nog op het forum. Die historie bouwt zich onvermijdelijk op en er ontstaat dan een beeld, wellicht lijkt er een bepaald patroon op te doemen en dat kan ertoe leiden dat er opmerkingen geplaatst worden in de trant van 'of je er wel wijs aan doet om de - volgens jouw zeggen: afwezige ondernemers - kennis op een forum van vrijwillige deelnemers op te doen' en dat je  er misschien beter aan doet professionele hulp in te schakelen. De onderwerpen die jij aansneed, kunnen behoorlijk zware consequenties hebben en dan is een advies (hoe rottig het misschien ook overkomt) om in de professionele hoek je heil te zoeken toch heel welgemeend. De vrijwillige leden die hier  reageren kunnen niét aansprakelijk gehouden worden voor bepaalde gevolgen, maar jij wél en een disfunctionerende professional die jij wellicht inhuurt, óók. 

 

Op 20-11-2021 om 15:14, TwaBla zei:

Geleidelijk gaan ze eisen stellen aan de vraagstellers

 

Onnodig Gechargeerd, via de Forumregels worden eisen en verwachtingen aan alle deelnemers gesteld, dus ook aan vraagstellers.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Op 20-11-2021 om 12:42, JoopInstal zei:

Iedereen bedankt voor de reacties, ik kan hiermee verder.

ps. ik heb contact met juristen, accountants, direct met de CAO en een coach uit het bedrijfsleven.

Als er iets is waar je kriebels van kunt krijgen, dan is dit het wel.

Wat voegt dit forum nog toe aan hetgeen al die anderen u ook kunnen vertellen?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 20-11-2021 om 14:45, JoopInstal zei:

Laat ik voorop stellen dankbaar te zijn voor alle input, negatief of positief. 

1 Er wordt heel snel uitgegaan van het slechte en dat is vervelend om te lezen, vooral als er suggesties gemaakt worden op basis van mijn eigen tekst, terwijl ik zo totaal niet ben en/of de vraag bedoelde. Dit is niet de eerste keer. Meneer Rachit heb ik hiervoor al geblokkeerd. 

Met zo’n kort lontje zal u in de nabije toekomst nog wel meer vingers kwijtraken.

Als u de moeite neemt om alle antwoorden/reacties van prinsrachid op dit forum bekijkt, dan is een blokkade niet slechts onverstandig maar ronduit dom.

 

Maar goed … met zoveel hulp  zal een voor u passend antwoord er vast wel tussen zitten.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Dit topic is gesloten omdat het inmiddels over allerlei processen gaat in plaats van over de inhoud. Inhoudelijk is het dus blijkbaar genoeg besproken.

 

Voor een nieuwe kwestie kan een nieuw topic worden geopend. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.