Debbie Geplaatst: 17 november 2005 Debbie 29 0 Geplaatst: 17 november 2005 Hoi, Zoals WE, als zij nu eens een internetshop hadden, dan zouden ze er een grote klant bij hebben: ME! Ik heb ze dan ook via het contactformulier een suggestie gestuurd dat het wel handig zou zijn voor mensen die daar graag komen, dat er een internetshop zou komen. Ik kreeg netjes een mailtje terug dat dat ook iets was wat zij zouden willen, alleen, er zitten te veel haken en ogen aan. Nu vraag ik mij dus af: Wat zijn die haken en ogen nu? Valt daar nu echt niet om heen te werken? Het lijkt mij vrij eenvoudig, maar ja, ik ben maar Debbie en ik mis denk ik het inzicht. Toch lijkt het mij dat ze als ze een internetshop zouden hebben, veel meer omzet zouden hebben. Misschien zit hier dan wel weer een gat in de markt in, haha. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7249-waarom-hebben-veel-winkelketens-nu-geen-internetshop/ Delen op andere sites More sharing options...
malamut Geplaatst: 17 november 2005 malamut 528 3 Geplaatst: 17 november 2005 WE is geen Wehkamp. Daarmee bedoel ik dat ze niet de logistieke organisatie hebben om de kleding te versturen en, nog belangrijker, de vele retouren af te handelen. Met kleding is het immers zo dat je eerst moet passen voordat je zeker weet of het goed zit (en staat). Kennelijk heeft WE de afweging gemaakt dat de kosten (nog) niet tegen de baten op wegen. Gr, Niek Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7249-waarom-hebben-veel-winkelketens-nu-geen-internetshop/#findComment-72335 Delen op andere sites More sharing options...
Ewout Wolff Geplaatst: 17 november 2005 Ewout Wolff 3,2k 157 Geplaatst: 17 november 2005 Debbie, Natuurlijk zitten er behoorlijke haken en ogen aan - ze zouden een compleet nieuwe distributietak gaan beginnen ! En dan heb ik het nog niet eens over de technologie; de strijd die dit zou opleveren tegen de eigen winkels; de onzekerheid over het slagen van zo'n major operation; het inrichte van de logistiek naar de klant toe, etc. Daarnaast is er nog een belangrijke reden voor niet bewegen en dat is de eigen psyche : mensen van dergelijke bedrijven zien zichzelf op een bepaalde manier, noem het voor mijn part een metafoor. Ze zien zichzelf als trotse eigenaren van prachtige winkels met prachtige spullen erin, met geweldige mensen erin die zo goed kunnen adviseren. Daar draait hun hele wereld om, zo zijn zo opgevoed, getraind, beoordeeld en groot & succesvol geworden. Het vereist dan grote noodzakelijkheid om zo'n enorm sterke metafoor te doorbreken door iets kouds, afstandelijks, technisch als een website. Is jouw antwoord ongetwijfeld : "doe dan een pilot", maar ja - daar lijken we als Hollanders niet zo sterk in te zijn. (of vergis ik mij ?) Online marketing manager Onedaycompany http://twitter.com/ewoutwolff Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7249-waarom-hebben-veel-winkelketens-nu-geen-internetshop/#findComment-72338 Delen op andere sites More sharing options...
TwaBla Geplaatst: 17 november 2005 TwaBla 22,7k 1426 Geplaatst: 17 november 2005 Tja, dit is een leuke discussie voor een consumentenforum. Ik doe 'm dicht. Groetjes aan WE! 8) Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7249-waarom-hebben-veel-winkelketens-nu-geen-internetshop/#findComment-72341 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten