Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Debbie

Waarom hebben veel winkelketens nu geen internetshop?

Recommended Posts

Hoi,

 

Zoals WE, als zij nu eens een internetshop hadden, dan zouden ze er een grote klant bij hebben: ME!

Ik heb ze dan ook via het contactformulier een suggestie gestuurd dat het wel handig zou zijn voor mensen die daar graag komen, dat er een internetshop zou komen. Ik kreeg netjes een mailtje terug dat dat ook iets was wat zij zouden willen, alleen, er zitten te veel haken en ogen aan.

 

Nu vraag ik mij dus af: Wat zijn die haken en ogen nu? Valt daar nu echt niet om heen te werken? Het lijkt mij vrij eenvoudig, maar ja, ik ben maar Debbie en ik mis denk ik het inzicht. Toch lijkt het mij dat ze als ze een internetshop zouden hebben, veel meer omzet zouden hebben.

 

Misschien zit hier dan wel weer een gat in de markt in, haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WE is geen Wehkamp. Daarmee bedoel ik dat ze niet de logistieke organisatie hebben om de kleding te versturen en, nog belangrijker, de vele retouren af te handelen. Met kleding is het immers zo dat je eerst moet passen voordat je zeker weet of het goed zit (en staat). Kennelijk heeft WE de afweging gemaakt dat de kosten (nog) niet tegen de baten op wegen.

 

Gr, Niek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debbie,

 

Natuurlijk zitten er behoorlijke haken en ogen aan - ze zouden een compleet nieuwe distributietak gaan beginnen !

 

En dan heb ik het nog niet eens over de technologie; de strijd die dit zou opleveren tegen de eigen winkels; de onzekerheid over het slagen van zo'n major operation; het inrichte van de logistiek naar de klant toe, etc.

 

Daarnaast is er nog een belangrijke reden voor niet bewegen en dat is de eigen psyche : mensen van dergelijke bedrijven zien zichzelf op een bepaalde manier, noem het voor mijn part een metafoor. Ze zien zichzelf als trotse eigenaren van prachtige winkels met prachtige spullen erin, met geweldige mensen erin die zo goed kunnen adviseren.

Daar draait hun hele wereld om, zo zijn zo opgevoed, getraind, beoordeeld en groot & succesvol geworden.

 

Het vereist dan grote noodzakelijkheid om zo'n enorm sterke metafoor te doorbreken door iets kouds, afstandelijks, technisch als een website.

 

Is jouw antwoord ongetwijfeld : "doe dan een pilot", maar ja - daar lijken we als Hollanders niet zo sterk in te zijn. (of vergis ik mij ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dit is een leuke discussie voor een consumentenforum. Ik doe 'm dicht. Groetjes aan WE! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 325 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept