Waarom hebben veel winkelketens nu geen internetshop?

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Zoals WE, als zij nu eens een internetshop hadden, dan zouden ze er een grote klant bij hebben: ME!

Ik heb ze dan ook via het contactformulier een suggestie gestuurd dat het wel handig zou zijn voor mensen die daar graag komen, dat er een internetshop zou komen. Ik kreeg netjes een mailtje terug dat dat ook iets was wat zij zouden willen, alleen, er zitten te veel haken en ogen aan.

 

Nu vraag ik mij dus af: Wat zijn die haken en ogen nu? Valt daar nu echt niet om heen te werken? Het lijkt mij vrij eenvoudig, maar ja, ik ben maar Debbie en ik mis denk ik het inzicht. Toch lijkt het mij dat ze als ze een internetshop zouden hebben, veel meer omzet zouden hebben.

 

Misschien zit hier dan wel weer een gat in de markt in, haha.

Link naar reactie

WE is geen Wehkamp. Daarmee bedoel ik dat ze niet de logistieke organisatie hebben om de kleding te versturen en, nog belangrijker, de vele retouren af te handelen. Met kleding is het immers zo dat je eerst moet passen voordat je zeker weet of het goed zit (en staat). Kennelijk heeft WE de afweging gemaakt dat de kosten (nog) niet tegen de baten op wegen.

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie

Debbie,

 

Natuurlijk zitten er behoorlijke haken en ogen aan - ze zouden een compleet nieuwe distributietak gaan beginnen !

 

En dan heb ik het nog niet eens over de technologie; de strijd die dit zou opleveren tegen de eigen winkels; de onzekerheid over het slagen van zo'n major operation; het inrichte van de logistiek naar de klant toe, etc.

 

Daarnaast is er nog een belangrijke reden voor niet bewegen en dat is de eigen psyche : mensen van dergelijke bedrijven zien zichzelf op een bepaalde manier, noem het voor mijn part een metafoor. Ze zien zichzelf als trotse eigenaren van prachtige winkels met prachtige spullen erin, met geweldige mensen erin die zo goed kunnen adviseren.

Daar draait hun hele wereld om, zo zijn zo opgevoed, getraind, beoordeeld en groot & succesvol geworden.

 

Het vereist dan grote noodzakelijkheid om zo'n enorm sterke metafoor te doorbreken door iets kouds, afstandelijks, technisch als een website.

 

Is jouw antwoord ongetwijfeld : "doe dan een pilot", maar ja - daar lijken we als Hollanders niet zo sterk in te zijn. (of vergis ik mij ?)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.